Søgning på: lille fedtøre analyse. Resultater: 16821 til 16840 af 45492
  • Hjælp!!!

    Forumindlæg
    Hej :-) jeg har bevist formlen Sn = a(1−qn)/(1−q), som man skal bruge i en endelig kvotientrække, men kan ikke rigtigt finde ud af at bevise formlen a/(1−q), som man bruger i en uendelig kvotientrække.....nogen der kan hjælpe???
  • SkoDa - ny kode?

    Forumindlæg
    Hello..er det bare mig.. eller har SkoDa fået ny kode? og nogle som kan hjælpe mig med deN?
  • Spole - Magnetfelt

    Forumindlæg
    Hvad vil der ske hvis man forsøger at skubbe en permanent magnet igennem en strømførende spole? Er det ikke noget med, at den vil forsøge at frastøde magneten da den ikke kan lide ændringer i sit magnetfelt? Er der nogen, som kan forklare mig dette i dybden?
  • alfa-partiklernes kinetiske energi

    Forumindlæg
    jeg skal finde alfa-partiklernes kinetiske energi. er der nogen der kender en formel for at finde den.jeg ved at Ekin = 1/2mv^2, men det kan jeg vel ikke bruge i denne sammenhæng.har en masse værdier for resultater men ved ikke helt hvad de skal bruges til.
  • For at sikre sig , på tysk???

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal skrive: for at sikre at alle levede som forventet..... Det er det der "for" jeg mangler et for. Mit forslag er: Zu sich zu vergewissern, dass alle lebte wie erwartet.... Helt forkert?
  • cosinus og sinus

    Forumindlæg
    1) cos(x) = - cos(x +pil) 2) sin(x) = - sin(x + pil) vis og forklar ved enhedscirklen. Hvordan gør man det?
  • Redox

    Forumindlæg
    Hej, kan ikke få følgende redox til at passe: Iodsyre kan fremstilles ved oxidation af I2 med Cl2 i vandig opløsning, hvorved Cl2 reduceres til Cl-:I2 + Cl2 --> HIO3 + Cl-Mit bud:10H+ + I2 + 5Cl2 --> 2HIO3 + 10Cl-Men hvordan afstemmes O?
  • Big Bang

    Forumindlæg
    Hvad skete der før big bang? Nogen der ved det? Jeg har læst det her, men har stadig ikke fået et svar: http://videnskab.dk/sporg-videnskaben/hvad-skete-der-big-bang Hvis man ikke kan vide det, tror i så at man en dag kan finde ud af det?
  • Find sidelængde i en vilkårlig trekant

    Forumindlæg
    Jeg er helt lost ang. den her opgave, nogen der kan kaste lidt lys over den?
  • Integration

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal angive følgende ubestemt integral: ∫-2tan^2xdx jeg er i tvivl om min løsning er rigtigt. Jeg fik den til at blive -4ln(cos(x)) Er det nu helt forkert?
  • Bestem entropien

    Forumindlæg
    Hej Har denne universitetesopgave som jeg håber i kan hjælpe mig med. Filen er vedhæftet.
  • to funktioner = hinanden

    Forumindlæg
    Hej alle sammen , jeg har to funktioner jeg skal have sat = hinanden Men jeg aner ikke hvordan man gør, jeg har brug for en der kan forklare mig det. Jeg skal finde skæringen mellem to funktioner, som gøres ved at sætte dem = hinanden f(x) = 4 * kvadratrod(x - 1) g(x) = -(1/5) * x^2 + 2x + 3 H...
  • Ønskes: beroligende råd ang. den mundtlige eksamen i fransk.

    Forumindlæg
    Nu er jeg fra naturens hånd sådan indrettet, at jeg har tendens til "en smule" nervøsitet ved eksamen. Jeg vil bare høre om der findes personer herinde, som har erfaring med (dvs. har overlevet) en fransk eksamen.Jeg skal op fredag, og føler lige pt. at hele mit ordforråd er forsvundet....
  • Idræts noter!!!!!

    Forumindlæg
    Hej allesammen!Jeg skal snart op i idræt, og det er umuligt for, at nå og læse pensum. Derfor ville jeg høre, om der var nogle super dejlige mennesker, der havde skrevet noter til f.eks. Nielsen & Wolf "Idræt - teori og træning", Jagd m.fl. "Krop og samfund 2. udgave", Tranbæk...
  • Hvad er det nu en Stichomyti er?

    Forumindlæg
    ?
  • EKSAMEN

    Forumindlæg
    Jeg skal til eksamen i dansk imorgen, men har ikke helt styr på sagerne: Hvordan foregår det egentligt? SKAL man læse noget op fra sin tekst? Er perspektivering MEGET vigtigt? Hvad skal man starte med, når man får sin tekst?
  • Laomedons søn?

    Forumindlæg
    Hej folkens... jeg læser Iliaden lige i øjeblikket, men jeg kan simplet hen ikke finde ud af hvem denne Laemedons søn er.. =( er der nogle der kan hjælpe.???
  • Hvad er Hamlet projektet?

    Forumindlæg
    Er der muligvis nogle der kan forklare havd Hamlet projektet er i forbindelse med den kolde krig?
  • Dora Wahid - PAS PÅ ! ! ! ! - Dora Wahid

    Forumindlæg
    Nigeria-brevene indtager Studieportalen. HAR DU OGSÅ FÅET ET 'KÆRLIGHEDSBREV ' FRA Dora Wahid??!! Fra dorachi Hej, Mit navn er Dora Wahid, jeg så din profil i dag kl (www.studieportalen.dk) og blev intrested i dig, vil jeg også gerne vide dig mere, og jeg vil have dig til at sende en ...
  • Vigtige retoriske spørgsmål til talerne i SYMPOSION

    Forumindlæg
    Hej. Ville høre om nogen kunne fortælle mig hvilke af talerne i Platons Symposion benytter sig afhenholdsvis Induktion, Deduktion, Falsifikation, verifikation :) Det ville hjælpe mig utroligt meget med at få et større overbil! :)Har kigget i opgaverne...men det står der ikke direkte nogen steder....