Søgning på: kemi eksamen 2010 stx a. Resultater: 16841 til 16860 af 176544
-
Notater til historie A - med studieprotal på - lovligt?
ForumindlægHejJeg har printet lidt notater ud fra studieportalen - hvor jeg selv har skrevet uddybende kommentare til.Mit spørgsmål er - er det lovligt at tage disse notater med ?Som jeg selv har opfattet er det - pga. man ¨må have alt med i historie.Kath. -
SRP - Biologi B, Samfundsfag A
ForumindlægHejsa Nogle der kunne være intrasserede i at kigge og rette min SRP opgave igennem? Den skal afleveres fredag den 18 december :) -
globalisering SAMF A - ideer til problemformuleringer!!!!!!!!!!!
ForumindlægHej nedenfor er en sammenfatning af 5-6 bilag vedr. samfundsøkonomi, velfærdsstaten og globalisering, det jeg skal have hjælp til er at finde en god problemformulering ud fra dette Danmark er lidt bedre rustet til globaliseringen (EU-sølv medalje i konkurrencedygtighed), men vi er også at finde... -
Noter til afsætning A, kapitel 11
ForumindlægHej. Jeg ville høre om der er nogen der ligger inde med noter til kapitel 11 i afsætnings bogen. På forhånd tak Mvh Søren -
Fysik a-niveau opgave - Radioaktivitet
ForumindlægAktiviteten af Po210 er ved produktionen af børsten 9,25 MBq. Producenten anbefaler at udskifte børstens indhold af Po210 efter et år. Børstens antistatiske virkning skyldes den ioniserende stråling fra Po210. Det kræver i gennemsnit energien 5,45 aJ at ionisere et luftmolekyle. Hvor mange luft... -
Vejledende opgavesæt 1 A-niveau
ForumindlægHej. Er igang med at regne et eksamenssæt, men der et par opgaver som jeg har problemer med. Håber i gider hjælpe mig. :) Det radioaktive stof strontium 90 henfalder med 2,45% pr år. Et laboratorium indkøber 7 g af stoffet i 2004. a) Indfør passende betegnelser, og opskriv et matematisk udtryk,... -
F(x)=4*x^a
ForumindlægJeg sidder her og skal til en mundligt matematik årsprøve imorgen, ville høre om der var nogle som kunne hjælpe mig med et spørgsmål. Det lyder således: En potensvækst er givet ved f(x)=4*x^a og endvidere at punktet f(7) = 0,571 Bestem en forskrift for f Jeg håber virkelig på noget hjæ... -
Hvad står a og b for? (lineær funktion)
ForumindlægHej. Jeg har vedhæftet et billede af en opgave, som jeg har problemer med at løse. Det er opg. b, jeg har problemer med. Er der nogen, der kan forklare hvad a og b står for? På forhånd tak for hjælpen. -
Medicin - supplering
ForumindlægHej, Jeg overveje at søge ind på medicinstudiet eller lign. studier, men da jeg har en sproglige linje vil det betyde, at jeg skal læse en del fag op: Jeg har MAT B, BIO C & Fysik C. Jeg skal derfor enten supplere: 1) Matematik B-A & Biologi C-A eller 2) Matematik fra B-A, Kemi ... -
Skema med A,B,C niveau
ForumindlægHej :D En studievejleder var ude på mit gymnasium for at fortælle en masse om uddannelsen. Under præsentationen fortalte hun om en hjemmeside, man kan gå ind på. Man skulle sætte kryds/ markere hvilke fag, man havde på henholdsvis A, B og C niveau. Der ud fra kunne man se, hvilke uddannelser ma... -
Engelsk - mundtlig eksamen!
ForumindlægHej! Ja..det er jo sådan at jeg går i 9.kl. ...og for første gang skal jeg op til mundtlige prøver!Det er sådan, at jeg er den nervøse type, men det hjælper på nervøsiteten at være forberedt. Og jeg vil gerne vide hvad man bliver udsat for!=PDerfor, håber jeg at der er nogle af jeg der vil fortæl... -
Ernæringsfysiologi - 24 timers eksamen hjælp!
ForumindlægHej alle kloge biologi eksperter. Jeg har trukket en opgave om kost og ernæringsfysiologi så kunne godt bruge lidt uddybende hjælp med henblik på nogle spørgsmål, tak på forhånd. 1) Hvordan reguleres fordøjelsen? 2) hvordan udnytter vi optagne stoffer i kroppen, protein og fedt. Hvordan omsættes ... -
fysik eksamen, energi.
ForumindlægHej :) jeg skal snart op i fysik. Men jeg kan simpelthen ikke finde forsøg til Energi? Nogen der måske kan hjælpe, det ville være super :)? -
Eksamen i historie og de taksonomiske niveauer
ForumindlægJeg skal op i korstog og kulturmøder. Er der nogen gode metoder til hvordan man kan forberede sig og finde problemstilling etc.? -
Gode råd til eksamens forberedelse
ForumindlægJeg skal op i old d. 16 og jeg har jo masser af tid. Planen var at jeg skulle igang med det allerede i dag, men nu hvor jeg har alle mine noter mm. foran mig så sys jeg godt nok at jeg forvirret.... Jeg aner ikke hvor jeg skal starte og hvor jeg skal slutte. Nogen der har en god idé om hvordan ma... -
Eksamen - Den kolde krig!!!
ForumindlægHjælp til problemstillinger. Kilderne er Marshallplanen, Marshalls tale på Harvard, Sovjets reaktion på Marshallplanen og Danmarks opfattelse heraf. Tak:) -
Samfundsfag eksamen SOS
ForumindlægHey derude Jeg har trukket Temaerne: Social ulighed, livsformer og livstil i min 24 timers samfundsfagseksamen. Men jeg har bare svært ved at stille nogle konrete problemstillinger til det, og en konkret problemformulering. Nogen der har nogle gode forslag/idéer? På forhånd tak B-) Hjælp! -
24 timers eksam
ForumindlægHej alle. jeg sidder med nogle spørgsmål omkring Stress, livsforandring og arbejdsliv. Hvilke teoretiker kan man koble sammen med Stress? nogle forslag? ps. akut! -
Svar på skriftlig eksamen
ForumindlægHej.. Er der nogle der ved hvornår man får svar på skriftlig matematik C.? Var oppe i mandags. Mvh Kinimond -
Biologi B 24-timers eksamen
ForumindlægHej alle. Jeg har netop her til morges været oppe og trække emne til biologi b-muntligt. Jeg trak overemnet gener. Jeg ville derfor spørge om der er nogen, som har gode noter til enten: - allele gener - autisomal nedarvning - kønsbunden nedarvning - og hvordan man kan afgøre ...
