Søgning på: tysk disposition eksempel. Resultater: 16841 til 16860 af 36005
-
Vektorregning, bestem t?
ForumindlægHar et problem med en lille opgave, har regnet starten, mangler bare den sidste. Opgaven lyder: I et koordinatsystem er givet vektoren a= (-3 , 2) For ethvert tal t er vektoren b bestemt ved: VEKTOR b = VEKTOR a + t · TVÆRVEKTOREN af a. Beregn for t=2 arealet der udspændes af vektor a og b... -
Regnskoven
ForumindlægJeg er ved at lave en rapport om regnskoven, hvori spørgsmålet/opgaven ''beskriv symbiose og kom med eksempler fra regnskoven'' indgår.. Jeg har lidt problemer med at formulere det korrekt.. Kan nogen eventuet hjælpe? Jeg ved godt at symbiose er når to arter lever sammen osv.. Men... -
Er min fremgangsmåde rigtig?
ForumindlægJeg har her prøvet at beregne arealet mellem to grafer i et bestemt interval. Jeg vil se, om jeg har gjort det rigtigt. Desuden var jeg ikke sikker på hvilken ligning som skulle betegnes som f(x) og hvilken skulle betegnes g(x). Skal det være den øverste graf som skal være f(x) eller er det ligem... -
Vævsdød
ForumindlægHej mennesker :) Jeg sidder og roder med noget AT om kuldes påvirkning på menneskekroppen. Jeg har søgt og søgt men ingen steder kan jeg finde noget om metoder hvorpå man kan undersøge om en persons knogler viser tegn på vævsdød i forbindelse med koldbrand. Er der nogen der kan hjælpe ? :) Derud... -
Bjerrumdiagram (titreringskurve)
ForumindlægHejsa kære SP! Er et bjerrumdiagram og en titreringskurve det samme? I så fald har jeg ihvertfald set 2 forskellige kurve, hvor i den første, var der pH på x-aksen og syrebrøken på y-aksen og på den anden var der volumen af fx. NaOH på x-aksen og pH på y-aksen. Vil i lige forklare mig forskellen... -
SU hvis ikke bestået
ForumindlægHvis jeg ikke består eksamen i Matematik c-niveau, vil jeg så kunne tage matematik på c-niveau igen næste år og stadig være su-berettiget. Altså 5 lektioner matematik sammen med 18 lektioner med andre fag = 23 i alt. Mvh Brian Nielsen -
Dansk-Historie Opgave
ForumindlægHej, jeg er i gang med Dansk-Historie Opgaven og er nået til 2. taksonomiske niveau hvor jeg skal lave kildekritik. Er der nogen som ved hvad der menes med "Hvad er kildens synsvinkel eller tendens"? -
En tabelværdi for fødevarer ??(HASTER)
ForumindlægJeg har lavet et forsøg omkring koffein, og der står at jeg skal sammenligne mine resultater med en tabelværdi for fødevarer, men hvilken tabel er det? Er det en omkring koffein eller kan det være en hvilken som helst tabel overfor fødevarer? Har blot brug for at vide hvilken det er. På forh... -
tjenesteydelser/service ydelser
ForumindlægNogen der kan komme med nogle eksempler på tjeneste ydelser, og hvorfor dette nogen gange kan være et problem mht. budget etc. -
Molins model spørgsmål
ForumindlægHvis et parti stemmer imod sit ideologiske ståsted, hvordan kan det så forklares ud fra Molins Model? Hvordan adskiller Socialdemokraterne sig fra SF og Enhedslisten? Nogen der kan hjælpe her? -
Hvornår en eksponentiel funktion er aftagende og voksende
ForumindlægHej! Jeg sidder og forbereder mig til den mundtlige matematik, og skal gøre rede for hvornår en eksponentiel funktion er henholdsvis voksende og aftagende. Er der nogle som kan hjælpe? -
Ideer til en novelle med overskriften snyd
ForumindlægHej, jeg skal aflevere en novelle med overskriften "snyd", "snydt, eller "snyder". Men jeg har ingen ideer :(( den skal afleveres om en uge. Nogen ideer? -
Hjæælp. Haster ..
ForumindlægHej alle. jeg har lidt problemer med denne opgave.. håber i kan hjælp mig.. En funktion er givet ved f(x)=2x2 – 3x En sekant går gennem de to punkter med x-værdierne -1 og 2. Bestem sekantens hældning. Mvh stephani -
HASTER: Hjælp til metode/materialle i historie A
ForumindlægHej alle :) Jeg sidder og laver talepapir til AT-eksamen mandag, og er blevet i tvivl om noget med hensyn til metode: Jeg har fx. et spørgsmål der hedder det handler om det sociologiske gennembrud, og hvorfor det fik sit gennembrud? Til at undersøge det har jeg jo brugt leksikon, bøger lånt på bi... -
Hjælp til denne opgave
ForumindlægHej, jeg ved ikke hvordan jeg skal gribe 2b og 2c an. Nogen der kan forklare? -
kvadratkilometer
Forumindlægheeij. jeg har brug for hjælp til 1 opg. Jeg forstår den ikke helt? -
Dansk/Historie opgave
ForumindlægHej, jeg har brug for en kort og let forståelig vejledning til hvordan man skriver problemformuleringen til Historieopgaven.. jeg vil gerne beskæftige mig med noget indenfor mellemkrigstiden. håber på hurtig hjælp da jeg skal aflevere imorgen. tak:) -
hjælp hjælp!! stamfunktion og intergral
Forumindlægjeg skal formulere og bevise sætninger om stamfunktion samt vise hvorledes intergralregning kan anvendes i bestemmelse af arealer??? hvordan kan man gøre det ? -
2 cirklers skæring
Forumindlæghej derude:) kan jeg plzz få hjælp til hvordan man beregner skæringpunkterne mellem forholdsvis de to cirkler. på forhånd tak -
skalarprodukt
ForumindlægVis, at (2a vektor) *(3b vektor) = 6a vektor * b vektor
