Kemi

En tabelværdi for fødevarer ??(HASTER)

06. februar 2018 af Sofiehanw - Niveau: B-niveau

Jeg har lavet et forsøg omkring koffein, og der står at jeg skal sammenligne mine resultater med en tabelværdi for fødevarer, men hvilken tabel er det? Er det en omkring koffein eller kan det være en hvilken som helst tabel overfor fødevarer? Har blot brug for at vide hvilken det er. 

På forhånd tak.


Brugbart svar (0)

Svar #1
07. februar 2018 af AngelOneOne

Hej,

Jeg går udfra at du har bestemt koffeinindholdet i en fødevare? Så skal du sammenligne dit resultat med det resultat der er angivet på fødevaren. Hvis ikke der på fødevaren er angivet hvor meget koffein de er i, men blot at der er koffein i, kan man somregel finde indholdet ved søgning på internettet.

Hvis det for eksempel er Coca Cola, så står der kun på flasken at der er koffein i varen og ikke hvor meget. Men på Coca Colas hjemmeside, kan man se at der er tilsat 32 mg per 330 mL (https://www.coca-cola.dk/stories/Koffein)

/Angel

- - -

/Angel


"The Universe is under no obligation to make sense to you" - Niel deGrasse Tyson
Look deep into nature, and then you will understand everything better” - Albert Einstein


Skriv et svar til: En tabelværdi for fødevarer ??(HASTER)

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.