Søgning på: Redegørelse for lille rødhætte. Resultater: 16901 til 16920 af 31547
-
Matematikopgave - definition - harmonisk svingninger
ForumindlægHej folkens. Jeg har fået en matematikopgave for til i morgen, hvor jeg skal løse tre opgaver indenfor emnet "Definition" - harmonisk svingninger. Jeg kan simpelthen ikke finde ud af at lave den. Vi skal lave dem på Maple, men Maple og jeg er slet ikke gode venner og det er matematik o... -
Tradiotionel Vs. ABC
ForumindlægHej; Er der nogen der kan forklare mig forskellen på en 'traditionel' lønsomhedsanalyse og en 'ABC' lønsomhedsanalyse i en produktionsvirksomhed, ved hjælp af 'spreadsheet' simulation ? VH Ole -
Planck’s strålingslov
ForumindlægEr vi enige om, at det der står i den vedhæftede figur svarer til Planck’s strålingslov? Hvis ja, hvad ville man sige, at enheden er? -
Parantes potenser
ForumindlægKære SP, er der nogen der kan hjælpe mig med disse to? (x3)2 = (2x2)3 = -
Essay på 1000-2000 ord
ForumindlægHej alle sammen jeg skal skrive et essay på 1000 til 2000 ord jeg har allerede skrevet de 606 ord og nu er jeg gået helt i stå.. mit essay handler om Danskheden i Danmark men jeg kan bare ikke komme videre og det skal afleveres på onsdag så det ville være dejligt med lidt inspiration :D -
projektopgave fattigdom produk
ForumindlægJeg har om fattigdom i afrika og har meget svært ved at finde en ide til produkt. En der kan hjælpe -
Finde x værdi for 2^(-x) + 2^x = 5
ForumindlægJeg er stødt på en mur i ovenstående opgave, er kommet frem til et tidspunkt hvor den ser således ud: y2 + 5y + 1 = 0 Idet vi lader y være lig 2x men hvordan kommer jeg videre herfra for at finde x? Svaret er 2,26 men ligemeget hvordan jeg bevæger mig frem herfra får jeg enten 2,32 eller 4,64.. -
7.a af Bjarne Reuter
ForumindlægHej. er der nogen der har læst 7.a af Bjarne Reuter. jeg skal skrive et resume af kapitel 3 og 4 hjælp tak og det skal være hurtigst muligt -
Forkert brøkerne
ForumindlægA) a*m/a*n Facit: m/n.. Hvordan kommer jeg frem til det? Hvad skal jeg gøre? - Vil så godt lære det :( Tak på forhånd -
Andengradsligning med to led
ForumindlægAndengradsligning med to led. Løs nedenstående to ligninger (uden brug af maple og uden de generelle formler til løsning af andengradsligninger), det er denne opgave jeg har fået stillet og fatter ingenting, en sød sjæl der vil hjælpe. (Der er vedhæftet en fil, under) -
Matematisk tegn - apostrof
ForumindlægHvad betyder apostroffen når der i en funktion står: f(x) = (x2 - 7)/(x + 2.645751311') -
Hvordan pårvirker 2 stangmagneter?
ForumindlægHvordan påvirker 2 stangmagneter hinanden?: Hvordan kan man sige det rimligt kort og præcist? Måske et nemt spørgsmål, men er helt tom i hjernen? :-)) -
1. Rejsekort til Emil
ForumindlægNogen som har lavet en fsa problemregning, som kan hjælpe mig? -
Opgaver om trigonometri
ForumindlægEn jæger sidder i et jagttårn 4,75 meter over jorden. Han sigter mod vildtet med sit klinometer og aflæser det til 80 grader. Hvor langt er den direkte linje til vildtet? -
Nyttelast eller lasteevne?
ForumindlægJeg har måske et lidt mærkeligt spørgsmål, men jeg tænkte på, hvad der er mest rigtigt at bruge af ordene nyttelast og lasteevne? Min bog bruger begge ord, og jeg synes, det kan virke rodet sommetider, så ville gerne høre jer om det? -
Hvilken karakter får jeg?
ForumindlægHej SP, Jeg har lige fået min stil tilbage, dog uden karakter (det får jeg snart). Min lærer har skrevet, at den er velskrevet: jeg har kun fire småfejl (fx. skal jeg skrive et ord med stort begyndelsesbogstav osv.), og så har hun skrevet, at jeg skal arbejde på min konklusion/afslutning. ... -
Glukoses opløselighed i ethanol
ForumindlægHej jeg sidder og laver en rapport, og kan ikke komme videre. Vi har lavet et forsøg om opløsningsmidler, så mit spørgsmål er; hvordan det kan være at natriumchlorid og glukose ikke kan opløses i ethanol, når de alle er polære? -
Hjælp til SRP emne Matematik A Dansk A
ForumindlægHej. Jeg skal vælge emne til srp, og SKAL have matematik A med, men jeg kan ikke komme på noget emne som vil passe godt til dansk A, da jeg ikke er særlig god i mange andre fag. Jeg går på HTX så der er ikke så mange andre fag jeg kan vælge... Mvh. Tim -
Hvilke egenskaber skal aminosyrers sidekæder have for at virke som puffer?
ForumindlægHej! Jeg sidder med et spørgsmål til min næste Biotek aflvering som jeg ikke kan svare på. Spørgsmålet er såleds: Forklar hvilke egenskaber aminosyrernes sidekæder skal have for at virke som puffer. Ydermere er der givet følgende indledende tekst: Indholdet af mælkesyre i en yoghurt er norma... -
Fysik - mekanisk energibevarelse!!
ForumindlægHejsa, Hvis jeg har beregnet den mekaniske energibevarelse til at være omkring 2% er energien så bevaret, eller skal den være på 0%?
