Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

Hjælp til SRP emne Matematik A Dansk A

28. september 2014 af tim3520 (Slettet)

Hej. Jeg skal vælge emne til srp, og SKAL have matematik A med, men jeg kan ikke komme på noget emne som vil passe godt til dansk A, da jeg ikke er særlig god i mange andre fag. Jeg går på HTX så der er ikke så mange andre fag jeg kan vælge... 

Mvh. Tim


Brugbart svar (0)

Svar #1
28. september 2014 af MaibritG

Husk, at du også kan vælge B-fag, herunder teknologi, fysik og kemi. Det åbner måske op for flere interessante emner. Jeg skrev selv SRP i fagene kommunikation/IT A og teknologi B.

Et lille tip: Få rettet til Studieportalen-profil, så den faktisk viser at du går på HTX frem for folkeskolen. Det giver ofte nogle mere kvalificerede og målrettede svar.

- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Svar #2
29. september 2014 af tim3520 (Slettet)

Ja, Jeg har selvfølgelig mine andre fag, men det er bare sådan at jeg stinker i kemi og fysik, og dansk er nok det eneste som jeg ville have en chance i. Min retning er Matematik A, så jeg skal tage matematik... (har rettet min profil) 

Mvh. Tim


Brugbart svar (0)

Svar #3
29. september 2014 af MaibritG

Så er der de klassiske emner omkring det gyldne snit eller om fibonaccital og Inger Christensens digtsamling "Alfabet". Ellers kan du sikkert finde en masse inspiration her: https://www.studieportalen.dk/Opgaver/?category=155

- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Svar #4
29. september 2014 af tim3520 (Slettet)

Det lyder dejligt. Tak for hjælpen :D


Skriv et svar til: Hjælp til SRP emne Matematik A Dansk A

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.