Søgning på: erhvervsret opgaver. Resultater: 16941 til 16960 af 141690
-
Projektopgave: Optimering
ForumindlægHej jeg er i gang med en projektopgave og forsår ikke rigtig den første opgave. Normalt får man en funtion man kan differentiere og sætte =0 for at finde det største areal, men det er der ikke i den her opgave, så jeg forstår ikke hvordan jeg skal gribe opgaven an. Håber i kan hjælpe -
grænseværdi af funktioner af to variable
Forumindlægopgave c) -
kommentarer til indledning :)
ForumindlægHejsa :o) Jeg sidder i .... til halsen. Jeg aner simpelthen ikke, hvordan jeg laver en ordentlig indledning.. Nu har jeg prøvet og vil derfor blive rigtig glad, hvis jeg kunne få noget respons på, om det er en ordentlig indledning :o) Indledning: Jeg har valgt, at beskæftige mig med kvinden... -
forøges
Forumindlæghvis noget forøges med 15 % kan det samlede resultalt beregnes, hvis man ganger med 1,15 Beregn de følgende opgaver som ovenfor A) 130kr.forøges med 25% B) et beløb er 23% større 50kr c)antallet af biler (3250) er steget med 17 % D) Danmarks 5,2 mio indbyggere er forøget med 3 % svar hurtig... -
Afbildningsmatricer
ForumindlægKan nogen hjælpe med opgave C? Jeg har løst a til aMe=<<9,0>|<2,2>> og eMa=<<1/9,0>|<-1/9,1/2>> og b til eFa=<<-9,18>|<6,6>>. Matricerne er angivet lodret. Der gælder vel at eFe=eMx*xFa*aMe=eFa*aMe=<<-81,162>|<-6,48>>, men e... -
Industribygning, spørgsmål
ForumindlægSpørgsmål 1: I opgave f får vi at varmetabet er størst i x (variere mest) denne værdier bliver -920 og ved y bliver den -20. Men får er varmetabet præcist størst i x? Er det fordi varmen stiger til vejrs (søger op af gående retning) Spørgsmål 2: I opgave g når man har lavet liniæersering af lign... -
Energi - Vigtigt!
Forumindlægjeg sidder og skal i gang med en opgave om energi. men desværre er jeg helt forvirret og aner ikke hvordan jeg skal gøre. det første spørgsmål ved jeg allerede hvordan man regner, men resten kan jeg slet ikke finde ud af. håber nogle kan hjælpe mig, da det skal afleveres i en rapport! opgaven... -
frivillige! hjælp!
ForumindlægJeg har lige skrevet en stil på dansk, med overskriften "forladt". Men da jeg har super mange lektier for, har jeg ikke tid til at finde flere fejl, end jeg allerede har fundet. så hvis der er nogen, der er en venlig sjæl, og vil tjekke for komma-/stavefejl - eller bare vil læse den ige... -
Hjælp kan ikke nå og lave den her opg og er ikke så god til pls hjælp
ForumindlægFællesfaglig opgave til emnet Energi (bæredygtig) Spørgsmål til geografi Hvorledes er kul og olie dannet ? Hvor gamle er de fossile forekomster ? Hvorledes udvindes kul og olie (beskriv produktionsmetoderne gerne billeder) Hvorledes finder man frem til forekomsterne ? Hvilke fe... -
Håber nogle kan hjælpe!!! En-to-tre-NU! Af Jepser Wung-Sung
ForumindlægJeg har fået en opgave hvor jeg skal lave en Personkaratastik af Harve, Trine, Jeppes forældre og Cecilies far. Nogle dder har læst bogen der kan hjælpe mig med at skrive deres Rolle i bogen!! -
Mein Dritter Mord
ForumindlægHej, ville lige spørge om nogle havde læst "Mein dritter Mord" af Melina Moser Vi skal nemlig skrive en opgave om teksten, ville lige spørge om nogle kan huske hvad den handle om og måske skrive et lille resume på tysk. tak -
Vurdering af SRP
ForumindlægJeg har på nuværende tidspunkt ikke fået min SRP tilbage, men ville meget gerne have en hurtig vurdering af det. Som det fremgår af opgaven har jeg skrevet om forholdet mellem EU og USA i Engelsk A og Samfundsfag B. På Forhånd tak:) -
The Sisterhood of Night...
ForumindlægHey allesammen!Sidder og skal skrive et essay om "The Sisterhood og Night", og mangler virkelig inspiration!...Så hvis der er mogen af jer derude der har haft den opgave så giv li´lyd fra jeg ikk´:-) Så er I bar´ de bedste! -
rigtigt skrevet?
ForumindlægHeej Er det korrekt skrevet, altså på spansk ? :) tarea española - spansk opgave Frases en presente y traducción - sætninger i nutid og oversættelse Palabras pequeñas - små ord -
hjælp til kemi A-niveau?!
ForumindlægHeysa!! Er der en derude der er tid til at tage et kig på opgave 1 til en kemiaflevering under følgende hjemmeside - har virkelig brug for hjælp! http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2002/2002-10-2.pdfpå forhånd tak... -
angiv funktionsforskriften for den rette linje?
Forumindlæger der nolge der kan hjælpe mig med det matematik på c??? i min opgave står der at man skal angive funktionsforskriten for den rette linje. opg f : F(4)=3 , nogle der kan fortælle mig hvordan man regner den ud?? -
Maj 1997
ForumindlægHar lige nogle hurtige spørgsmål til 2 opgaver:Maj 1997 opgave 1)b) Borsyre optræder som en monoprot syre, når den opløses i vand.Jeg har beregnet pH, ved at bruge formlen for svage syrer. Men jeg har hørt en lille fugl synge om at der er tale om et puffersystem, dette kan jeg umiddelbart ikke se... -
eksame sæt "øve"
Forumindlægjeg allesammen..Skulle bare sige at jeg skal til årsprøve.Det er matematik vi snakker om!!kan man finde nogle opgave sæt man kan øve sig med :Dfeks uvm.dk = kan ikke finde noetPs: 1g -
Keglestubs udregning
ForumindlægHey,Jeg har fået en model af en keglestub (uden mål) og formlen for udregningen af keglestubbens volumeDerefter er to a opgaverne opstilta)Udtryk volumenet i højden og radius i topfladenb) Udtryk radius i topfladen ved volumenet og højden.Hvad i alverden går det ud på ? -
Matematikopgave
ForumindlægHej. Jeg skal skrive en matematikopgave om 1.gradspolynomier på 1.g plan. Jeg er som det fremgår uerfaren med produktionen af denne type matematikopgaver da jeg jo kommer lige fra folkeskolen hvor en rigtig opgave = et 13-tal. Kan nogen give mig eksempler på hvad jeg fx kan skrive om hældningskoe...
