Søgning på: fysik noter b niveau. Resultater: 16961 til 16980 af 119027
-
Tjen penge på din viden:-)
ForumindlægHey Med den nye gymnasiereform, har man i faget fysik fået 24 fra man trækker eksamensspørgsmålet til man skal bliver eksamineret. Tilgengæld skal man på de 24 timer producere et 10 minutters oplæg om det pågældende emne. Så hvis der sidder nogen er gode til fysik (helst 3g a-niveau), vil jeg ge... -
hjælp!!
Forumindlægjeg har lige trukket til fysik c-niveau og har 24-timers forberedelse, og jeg kunne rigtig godt bruge hjælp da fysik ikke er et af mine gode fag. Mit emne er den nære astronomi og jeg skal belyse ting som Dag/Nat, årstider,vendekredse,polarcirkler,jævndøgn,månefaser,måneformørkelse,solformørkelse... -
ingeniør uddanelse
ForumindlægHej, jeg har kigget på ingeniør uddanelser, bla på civilingeniør i anvendt matematik, civilingeniør i software, det er uddanelser, som umiddelbart kun handler om matematik og naturvidenskabelige fag. Men mit spørgsmål lyder, hvorfor vil de så have en til at tage dansk på A niveau. Det er noget l... -
Solarkonstanten og bestemmelse af solens vinkeldiameter
ForumindlægJeg har lige trukket fysik, og skal give en præsentation af solen som en stjerne og opbygning af solsystemet og tage udgangspunkt i bestemmelse af solarkonstanten og bestemmelse af solens vinkeldiameter. Her vil jeg komme ind på solarkonstanten, årstider, dag og nat, solformørkelse og har fået af... -
Kemi A!!
ForumindlægHeey SP. Jeg skal her nu snart til vælge A fag. De fag jeg har muligheden for at vælge imellem er: Engelsk A, Tysk A, Kemi A og Fysik A.. Men problemet ligger i at jeg ikke rigtig ved hvad det vil indebærer at have disse forskellige fag i dette niveau? Så vil høre jeres erfaring om disse fag,... -
Tysk A
ForumindlægHeey SP. Jeg skal her nu snart til vælge A fag. De fag jeg har muligheden for at vælge imellem er: Engelsk A, Tysk A, Kemi A og Fysik A.. Men problemet ligger i at jeg ikke rigtig ved hvad det vil indebærer at have disse forskellige fag i dette niveau? Så vil høre jeres erfaring om disse fag,... -
Afstemning af redoxreaktioner
ForumindlægHej..\n\nEr der nogle der kan hjælpe mig med at afstemme de her to reaktioner?\n\nEn legering består af kobber og sølv.\n0,708g af legeringen opløses i overskud af koncentreret salpetersyre, hvorved følgende redoxreaktioner forløber\n\nCu + NO3- -> Cu2+ + NO2\n\nAg + NO3- -> Ag+ + NO2\n\nDe... -
Struktur af paracetamol
ForumindlægVedhæftet er et billede af paracetamols struktur. Jeg kan se, at paracetamol består af en phenol (benzenring med OH), men jeg har problemer med at identificere resten af molekylets funktionelle grupper. Så hvilke funktionelle grupper er paracetamol opbygget af? -
noget med økonomien
ForumindlægHej... Skal op i Fur bryggeri her i næste uge... og i deres regnskab er jeg faldet over udtrykket pengestrømme fra driftsaktivitet? hvad betyder det præcist? Og nogen der har fundet svar på hvorfor Fur har underskud? Kan nemlig ikke rigtig selv regne det ud? På forhånd tak og god weekend til jer:D -
Tegning af vektorer #2
ForumindlægJeg sidder lidt fast med at tegne disse vektorer inde på Geogebra, se vedhæftet fil: -
Trigonometri
ForumindlægHvorfor har man den hyperbolske trigonometri, og hvilke egenskaber har den udover den cirkulære trigonometri? -
Omvendt funktion
ForumindlægJeg skal omskrive en ekspotentiel funktion til en omvendt funktion og håber i kan hjælpe mig med at forstå. f(x)= 24*0,72^x på forhånd tak! -
Areal og integralregning
ForumindlægJeg sidder med følgende opgave vedhæftet nedenfor, men har ingen anelse om hvordan den løses. Håber der er en venlig sjæl som vil hjælpe? -
Hjælp
ForumindlægHej alle søde hjælpere Opgave: Grafen for funktionen f(x)=3x^2-12x+9 er en parabel. Bestem koordinatsættet til parableens toppunkt. Hvordan laver man denne opgvae? KH Mie -
Hvordan løser jeg denne opgave?
ForumindlægEr lidt i tvivl om hvordan jeg løser den, forstår ikke så meget. Opg : https://imgur.com/a/MIGiaeg -
Klimaforandringer
Forumindlæghey (: jeg skal op i NV eksamen i næste uge og skal have forklaret tydeligt hvorfor det er at det bliver varmere om sommeren og koldere om vinteren. Jeg ved godt at det er pga. af alt det globalopvarmning, Co2, menneske handlinger osv. men det er et svært spørgsmål, fordi der er mange der siger a... -
Hej, please hjælp...hurtigt!
ForumindlægEr der nogen som har beviserne for understående emner eller nogle hint til årsprøve matematik mundtlig...1.gTrigonometriDen retvinklede trekant.TrigonometriSinusrelationerne og arealet af en trekant.TrigonometriCosinusrelationerne.Den rette linjeParallelle og vinkelrette linjer. Vinkel mellem to ... -
moms
Forumindlægjeg skal lave et regne ark der kan finde en pris uden moms feks 5140,- pris uden moms =4112 Hvordan er formlen?? -
Hej allesammen jeg har virkelig et haste problem .....
ForumindlægHejsa .... på mandag d 8 skal jeg op i mundtlig matematik , men jeg har et stort problem. jeg har lavet en problemstilling , hvor jeg skulle finde ud af nogle ting angående ved indflytning i kollegieværelse. men der er nogle af tingene jeg bare ikke kan finde ud af og det er så her i kommer ... -
Harmonisk Svingning
ForumindlægHej med Jer Har vedhæftet et billede af en harmonisk svingning Ønsker en forklaring på hvorfor c=2, for den blå graf Mange tak for hjæpen
