Søgning på: international økonomi a eksamen. Resultater: 16961 til 16980 af 169995
-
Forberedelse til min højst sandsynlig dommedag hos matematik eksamen
ForumindlægJeg ved godt det kommer til at gå i fisk til eskamen med matematik, og derfor kunne det være godt, hvis jeg opsøgte en højskole man kan tilbringe sit næste semester, eller måske bare ens sommerferie på. Nogen gode forslag til højskoler med høj fokus på 18+ elever, som er åndssvage til matematik? -
"Gør rede for nogle eksperimentelle metoder, hvormed man kan skelne mellem A og rotenon"
ForumindlægHejsa SP, Jeg mangler lidt hjælp til en kemi-opgave. Spørgsmålet lyder såldes, som også i titlen: "Gør rede for nogle eksperimentelle metoder, hvormed man kan skelne mellem A og rotenon" Jeg har søgt internettet igennem for mulige svar, men har ikke fundet noget brugbart og uddybende,... -
At realisere sig selv?
ForumindlægHej, jeg er en 1.g'er med et stort ønske om at opnå et gennemsnit omkring de 10. Mit problem er endvidere at jeg finder det vanskeligt at placere mig højere end 9/10 i karakterskalaen. I år får jeg f.eks. højst sandsynligt kun 10 i henholdsvis kemi og biologi. Hvad mit spørgsmål herinde går u... -
Er jeg dumpet?
ForumindlægHejsa, jeg er lidt forvirret ift. omkring hvis jeg har fået 00 til skriftlig dansk eksamen men har 7 i standpunkt, om jeg så er dumpet eller ej. Jeg skal nemlig have bestået dansk A for st komme ind på den uddanelse jeg gerne vil. -
Bøger købes til ha.(jur)
ForumindlægHej, jeg påbegynder ha.jur studiet her til september, og da min bogliste er lang og dyr, er jeg interesseret i at købe billigere brugte bøger. Min liste er således: Andersen: Beskrivende dansk økonomi Linderoth: udarbejdelse af rapporter i beskrivende økonomi Pindyck: Microeconomics Horngren: ... -
!!!NOTER AFGANGSPRØVE I 9. KLASSE !!!
ForumindlægSkal op til samfundsfagafgangsprøve på mandag. Men føler det kniber med at læse og skrive noter til alle, da pensummet er ret stort. Så tænkte om der er nogle som har notater til følgende emner fra bøgerne ind i samfundsfaget a og ind i samfundsfaget b: velfærdssamfundet, demokrati og ideolog... -
AT - Tjernobyl
ForumindlægHej Vi er en gruppe på 4 personer, der har tænkt os at skrive om Tjernobyl i samfundsfag og fysik. Vi har fysik på A-niveau og samfundsfag på C-niveau. Som udgangspunkt vil vi undgår at komme for meget ind på den international politk, energipolitik, og den koldekrig, men i stedet fokusere... -
Utilfreds med SRP-karakter
ForumindlægHejsa. Jeg har for nyligt fået karakter for min SRP, som jeg er en anelse skuffet over. Jeg fik 7 og mener selv, at jeg ligger på 10. Kan det betale sig at klage? Og er der nogle der har haft held med det? Jeg skrev i International Økonomi A og Kulturforståelse B om uligheder i det indiske samf... -
HHX - Hjælp til valg af studieretning?
ForumindlægHej, Jeg går i 9. og jeg skal på hhx næste år. Jeg er ikke sikker på, hvilken linje der er den rette for mig. Jeg vil kunne i fremtiden godt tænke mig et job som revisor, advokat, gøre med økonomi i en stor virksomhed eller noget lign. Jeg interesserer mig selvfølgelig for handel, matematik. M... -
SRP - finansielle sektor
ForumindlægHej! Er i gang med SRP og har inderligt brug for hjælp da der kun er få dage til jeg skal aflevere, og kan simplthen ikke finde noget til min analyse.. Den lyder: Der ønskes en analyse af den politiske regulering af den finansielle sektor i perioden fra ca. 1945 og frem til i dag. Jeg havde t... -
Søger en IØ lærer som kan se min afl igennem
ForumindlægHej, Jeg søger en International økonomi lærer, som kan se min seneste aflevering igennem. Jeg har på det seneste fået rigtig dårlig karakter i mine afleveringer, selvom jeg har fået hjælp til dem. Jeg har på fornemmelsen at min lærer bare giver mig den samme karakter, uanset niveau på opgaven. E... -
Engelsk opgave rettelse
ForumindlægHej Nogen der måske lige ville bruge lidt tid på det her, bare lige rette det igennem, så ville jeg blive meget glad<3 The president for International Youth Welfare, Dom Placid, who is a monk self came at England for 20 years ago and still live there. He as well as they other in the organizat... -
teorier
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe med nogle teorier i international politik. Jeg er igang med mit studieretningsprojekt og skriver opgave om korea i den internationale politik. Jeg skal inddrage teorier om udviklingen i international politik, og har fundet den der hedder systemteorien. Men er de... -
Krav til Oxford?
ForumindlægHej, går på HF enkeltfag nu, og er færdig når jeg er 21, om 2½ år ca. Hvis jeg nu fik 12 i samtlige fag, ville det da være nok til at kunne komme ind på f.eks Harvard eller Oxford etc?? Eller hvordan foregår det? ;) Tak! -
Menneskerettighederne
ForumindlægHej med jer :-) Jeg har brug for hjælp til to spørgsmål og håber derfor at der er en af jer der ude der kan hjælpe mig, da jeg ikke kan finde det nogen steder på nettet. Hvorfor blev menneskerettighederne lavet? Og hvornår bliver de brugt? Jeg håber i kan hjælpe mig med det, eller evt. Sende ... -
oversættelse fra dansk til engelsk
Forumindlægjeg har skulle oversætte følgende tekst til engelsk, nogen der vil kigge den i gennem for fejl ? Nobels fredspris blev indstiftet af Alfred Nobel, der paradoksalt nok slev ejede flere våbenfabrikker. han var blevet inspireret til prisen af en af sine gode venner, som var freds aktivist. i begynde... -
Parabel og hyperbel, Vejen til Matematik A, Opgave 80, Side 96, (Knud Erik Nielsen og Esper Fogh)
ForumindlægOpgave 80. Beregn skæringspunkterne mellem parablen med ligningen y = x2 - 3 og hyperblen med ligningen: f( x ) = 3 / (2x - 4 ) + 1 Hvordan bestemmer jeg disse skæringspunkter ? På forhånd tak -
Asiaterne overhaler os!
ForumindlægJa, det er næppe nogen nyhed.\nPrøv at læse dette debatindlæg fra Politiken:\n\n-----\nDebat: Indien: Jeg er inder - og stolt af det \nPolitiken 19 november 2005, 3 . sektion side 4 \n--------------------------------------------------------------------------------\nDen indiske vidensøkonomi boome... -
Fattigdom og sult i Danmark mod fattigdom og sult i U-lande.
ForumindlægHej! Jeg er gået igang med en projekt opgave og jeg har valgt emnet "Sult og fattigdom i U-lande" med overemnet "En jord, flere verdener" Jeg ville gerne spørger jeg om i syntes det er "okay" at Danmark bruger penge på U-lande istedet for Danmarks egne hjemløse og ... -
Matematik i hverdagen
ForumindlægJeg skal til studentereksamen i matematik på A niveau, og jeg har lige nogle spørgsmål. - Hvordan bruger man vektorer fra planet/rummet i hverdagen/praksis? - Hvordan bruger man arealbestemmelse i hverdagen/praksis? - Hvordan kan man bruge de tre differentialligninger (1)k*y, (2) ay+b, (3)y(b-...
