Søgning på: matematik fp10,2023. Resultater: 16981 til 17000 af 31467
  • Fysik A eller kemi A?

    Forumindlæg
    Hej alle sammen, Det er således, at jeg til næste år skal være klar over, om jeg vil have fysik, kemi eller biologi på A-niveau. Jeg har valgt at udelukke biologi og står nu imellem kemi og fysik. Jeg har altid troet fysik var det, jeg ville hæve, men nu er jeg simpelthen I TVIVL! Jeg elsker fors...
  • HJÆLPPPP SKAL BRUGES IMORGEN!!!

    Forumindlæg
    Er der ikke lige en som er sød at lave denne opgave, kan slet ikke finde ud af den og den skal bruges imorgen!! Håber der er en venlig sjæl derude som kan hjælpe mig. OBS: det er det vedhæftede billed - opgave 7 Tak på forhånd.
  • Tan,Cos og Sin

    Forumindlæg
    Hej alle vi er lige gået i gang med sådan nogen opgaver, og har lidt svært ved det.. Nogen der kan forklare mig hvordan man laer opgaven så jeg kan gå i gang med de andre :)
  • Karaktergennemsnit

    Forumindlæg
    Spørgsmålet er gældende for den gamle gymnasie-reform. Når man skal afrunde karakterer til at finde sit gennemsnit, hvor mange decimaler gælder så med? Hvis gennemsnittet fx er 9,788, rundes der så op til 9,8?? Hvis snittet er 9,75, rundes der så også op til 9,8?
  • Fysik på A

    Forumindlæg
    Fysik er virkelig noget der interessere mig, - Er der en uddanelse man skal have Fysik A og eventuelt kemi b, for at kunne søge ind.
  • Skriftlig Eksamen i mat

    Forumindlæg
    Hej Ville bare gerne høre hvordan det var gået folk i skriftligt mat...
  • 4/4

    Forumindlæg
    Hvad står fx 4/4 for? det øverste, er det ikke antal pulsslag i hver takt? men hvad er det nederste
  • danskeksam A

    Forumindlæg
    hej hvordan foregår en mundtli og skriftlig eksam i den ny reform for jeg vil læse på pensumet her i sommerferien
  • Matematisk beskrivelse

    Forumindlæg
    Hej Jeg har fået en probkem formulering hvor i der står at jeg skal lave en matematisk beskrivelse. Hvordan gør man det? Hvilke elementer skal der være med der? Har spurgt min vejleder, men svaret gjorde det ikke lettere for mig. Håber der er nogen der kan/vil hjælpe :)
  • Læsemængde på uni

    Forumindlæg
    Hej. Af ren nysgerrighed synes jeg, at det kunne være dejligt hvis I kunne skrive hvor mange sider i gennemsnitligt forventes at læse dagligt på jeres studie. De fleste angiver det i timer, men læsehastighederne varierer jo. Derfor er jeg nysgerrig efter antallet af sider. Tak på forhånd
  • Er dette rigtigt?

    Forumindlæg
    Jeg har en ligning m: 5x+3y-6=0 Jeg bestemmer normalvektoren: n=(5;3) Nu skal jeg bestemme et punkt på linjen. og her kommer jeg i tvivl, jeg jeg omkrive ligningen 5x+3y-6=0 til denne form: 5(x-15)+3(y+3)=0 også er punktet p(15,-3)
  • haster meget tre-trinsregel

    Forumindlæg
    bestem vha. 3-trinsreglen f`´(x0), når ax^2 b... hvad skal man gøre ...
  • Euler

    Forumindlæg
    Lad k,m tilhører N være indbyrdes primiske. Så gælder phi(k*m) = phi(k) * phi(m). Bevis: n = k*m. Da k og m er primiske er phi(n) antallet af tal i (0,...,n-1) der er primiske med både k og m. Hvordan kommer jeg videre?
  • TI 83

    Forumindlæg
    Hej Kan man godt bruge en TI 83 på gymnasiet eller er den ALT for gammel?
  • Vektor og normal vektor

    Forumindlæg
    du har en linje med -2x +4y -8 = 0 Du skal bestemme: a) Koordinaterne til linjens normalvektor normalvektor n ? ? er der nogle har idea ??
  • sygeplejeske

    Forumindlæg
    Hej alle....... Jeg vil gern høre om nogen ved hvad det kraver at komme ind på sygeplejeskeskole i 2008??
  • SRP Emne?

    Forumindlæg
    Hej, Jeg har hørt, at der findes SRP emner i fysik, der omhandler musik / lyd -- hvilket lyder fantastisk spændende, i mine øer. Jeg har Fysik på B-niveau, og skal blande med enten Engelsk A eller Samfundsfag A. Er der nogen der har ideer til lyd/musik-emner der blander disse fag? P.F.Tak :)
  • Brøkregning, hjælp til at få det på plads.

    Forumindlæg
    Hej alle sammen, jeg har lidt svært ved at regne brøker. Så jeg vil gerne bede om jeres hjælp endnu en gang. Her er der lige n opgave vi kan få diskuteret sammen, på en god måde: 12/5 + 4/7 =`? Hvordan gør jeg, jeg ved det er nemt, men jeg har det ikke på plads. :-/ PF tak :)
  • At opløfte noget på en lommeregner

    Forumindlæg
    Hej jeg sidder og har det problem med at jeg ikke kan finde ud af at opløfte noget på iPhone standard lommeregner. Fx 2 opløftet i 0,6
  • Pierre de Fermat

    Forumindlæg
    Hvordan beviser man at c^n=a^n+b^n har løsninger når c,a,b tilhører N og n=2? Jeg snakker ikke om en grafisk løsning.