Søgning på: afsætning eksamen 2017. Resultater: 17001 til 17020 af 35510
-
Varmeenergi
ForumindlægJeg har en 24-eksamen idag og har trukket Varmeenergi, hvor jeg skal komme ind over Energiformer E =mc/\T specifik varmekapacitet Effekt Nyttevirkning nogen der kan hjælpe?? -
Dumpet :(
ForumindlægHej alle sammen jeg var i dag oppe til mundtlig engelsk. Her fik jeg 00. Mit sprøgsmål er nu: har jeg bestået faget? jeg fik nemlig 4 i både skriftlig og mundtlig årskarakter. -
Læse Jura i udlandet?
ForumindlægG'dag folkens, har lige et par spørgsmål ang. Jurastudiet. Sagen er den, at jeg har tænkt mig at læse Jura her til sommer på Århus Universitet. Jeg ved, at det er muligt at studere et enkelt år, eller semester udenlands. Men mit spørgsmål er således, om det er muligt at studere et år/semeste... -
Skattereformen(!)(!)(!)
ForumindlægHej alle sammen! Til jer der nok følger med I hvad der egentlig sker derude, ved I jo at der er en masse snak om det med skattereformen. Men er det ikke nogle søde sjæle derude, som rent faktisk vil forklare mig hvad det hele går ud på? Jeg har kigget rundt omkring på nettet og læst diverse... -
Antal eksamener efter 2.g (ny ordning)
ForumindlægJeg er snart færdig med 2.g og er helt vild efter at vide, om der nogen der mon ved, hvor mange eksamener man SKAL have haft efter 2.g? Har hørt både 2 og 3 eksamener?! M -
Udførlige noter Romerriget?
ForumindlægHej alle! Er der nogen der ligger inde med nogle så udførlige notater at jeg slipper for at læse op på emnet. Har selv bogen Romerriget af Knud Helles, men hvis noterne dækker fra start til slut, er det ligemeget hvilken det er fra. Det skal siges, jeg kender intet til Romerriget!:/ Please email ... -
Årskarakterer
ForumindlægEn ven og jeg skal lige have afgjort et væddemål. En af os mener, at årskaraktererne hovedsagligt bygger på terminskaraktererne (hvis man har ligget til 10 i begge terminskarakterer, men formelt set er gået ned til 7, så er det 10-tallet der gælder for mest). Den anden mener, at årskaraktererne ... -
1g terminsprøve mat, opgaver!
Forumindlægvidste ikke lige hvordan jeg skulle formulere en kort sigende overskrift.. det jeg mener er: kan man finde 1 g's årsprøver i matematik A niveau, så jeg kan øve mig.. har fundet til afslutningsprøven, men det er dog for ambitiøst at kaste sig ud i vektor, diffenrential etc. når man ikke har p... -
smeltepunkt og specifik varmekapacitet
ForumindlægHej Jeg skal lave et forsøg hvor stearin varmes op, og derefter hældes over i et bæger med vand, for at undersøge den specifikke varmekapacitet. Jeg har prøvet at lede i databøger og på google, men kan kun finde smeltepunkt for stearinsyre og ikke ren stearin. Er der nogle der ved hvad stearins s... -
Fravær - hvornår indsender skolen det?
ForumindlægHej, Skulle bare lige spørge om det er korrekt, at man i praksis kan pjække fra d. 30 marts da skolen skal have indsendt elevernes fravær til undervisningsministeriet i starten af april... Hvis man så ikke har fået nogle advarsler kan man faktisk så godt som begynde sin læseferie nu. Nice.... (hv... -
Appelformer og agumentation
ForumindlægJeg har en opgave, hvor jeg skal fortælle, hvilke (hvis nogen) appelformer der bliver brugt i følgende to citater: ”Imod den romerske kirke, sådan du værdigedes at advare om, rejser sig løgnelærere, som indfører fortabelsessekter og pådrager sig en hurtig dom. Deres tunger er ild, et h... -
Rettelse! af opgave? - 9. klasse!
ForumindlægHej alle sammen! Jeg er omsider, efter adskillelige timers arbejde, blevet færdig med min problemløsningssæt, så ville høre om der ikke var en venlig sjæl, der gad at se den igennem for fejl? Det er meget vigtigt! Håber nogle vil hjælpe. På forhånd mnage tak! Alkymisten! -
Eksempler på elektromagnetisk stråling
ForumindlægHejsa.. er der nogen som kan give eksempler på elektromagnetisk stråling? :) -
Hjælp til et stykke! (9. klasse)
ForumindlægSidder her og laver min mat opgave, men er dog havnet i en lidt vanskelig situation! Jeg er nået til et stykke, der volder mig lidt besvær, så håber på lidt hjælp her inde fra! Det drejer sig om stykke 2.4 fra denne opgave: http://peecee.dk/?id=40204 PS: Der kan gå op til 10sek. før billedet... -
Hvordan gør man??
ForumindlægHej. Jeg skal til mundtlig matematik her imorgen, og har ingen anelse om hvad man går ind og gør, osv. Hvordan kan man forklare opgaver på en god måde?? HJÆLP TAK -
lineære
Forumindlægbefolkningstallet i årene 1950-2000 vokset med 2,58% om året i 1950var befolkningstallet 9,2 mio. opstil en model der beskriver udviklingen i sudans befolkningstal i årene 1950-2000 er det ik er det ik lineære model 2,58x+9,2=Y -
Mønsterbrydere i uddannelsessystemet - social arv
ForumindlægHeeeej, jeg sidder med et ret hjernevridende spørgsmål i samfundsfag, som jeg simpelthen ikke kan konkludere på. Spørgsmålet er således, "Hvorfor er HHX den uddannelse med flest mønsterbrydere af den sociale arv?" En undersøgelse viser at op mod 60% af HHX eleverne kommer fra ufaglært... -
kompleks andengrads ligning ]
Forumindlægjeg skal løse z2(1+i)z+2-i=0 jeg definerer koefficienterne a = 1, b = (1+i), c = 2-i d = b2 - 4 * a * c = (1+i)2 - 4 * 1 * (2-i) = 12 + i2 + 2i - 8 + 4i = -8 + 6i (da i2 = -1) jeg beregner modulus r = sqrt(-82 + 62) = 10 sqrt(d) = ± 1+3i ud f... -
natriumhydroxid (afsyring af møbler) ?
ForumindlægNatriumhydroxid (NaOH), som er en stærk base, har jeg læst, bruges til at afsyre møbler med. Er det ikke lidt misvisende at kalde det at afsyre et møbel med en base, eller hvordan ????Umidlbart vil man jo nok tænke at hvis man afsyre noget bruger man syre.... Håber på svar:-) -
Antal mdt. eksamener?
ForumindlægHvor mange mdt. eksamener skal man op i i 2g? Jeg har ikke været op i nogen mdt. eksamener i 1g, så kan det passe jeg skal op i tre mdt. eksamener i år?
