Søgning på: biologi noter c. Resultater: 17001 til 17020 af 79158
-
HJÆLP! Eksamen!
ForumindlægHej alle! Jeg skal til religionseksamen snart. Jeg kunne godt tænke mig at høre fra andre der har været oppe i religion. Her tænker jeg mest på gode råd til både eksamen og forberedelsen. På forhånd, TAK! -
vedr. udgave af bøger
Forumindlægvedr bøger til videregående uddannelser. er det meget vigtigt at have lige præcis samme udgave af bøgerne, som den studiet har skrevet i boglisten . -
Proteinsyntesen
ForumindlægHej er der nogen, der kan forklare mig hvad og hvordan proteinsynten er/fungere? Vi er lige begyndt at gennemgå den og jeg er looost! Det behøver ikke at være såå detaljeret, bare overfladisk, men forstående.. På forhånd tak :! -
Nogle der kan hjælpe..?
ForumindlægDiagrammet viser sammenhængen mellem seertal og usikkerheden for fire stikprøver. Stikprøvens størrelse er på 200 personer i Tv2 Nords område. Aflæs usikkerhedsprocenten for tv2/Nord for denne stikprøve. (Har aflæst det, det er 7 %) Usikkerhedsprocenten angiver, hvor meget det virkelige seertal... -
Ligand
ForumindlægHvad er en ligand? Og hvordan fungerer den i forbindelse med en katalysator? -
Spektrum for ukendt grundstof
ForumindlægJeg håber, at der er nogen, som kan hjælpe med dette spørgsmål. Hvorfor gentager spektret sig, når vi kommer ud til større vinkler? -
Oversættelse
ForumindlægEr i gang med en engelsk oversættelse, men denne lange lang sætning volder mig en del problemer. Derfor håber jeg, at nogen kan give deres bud på en oversættelse, eller blot en del af den, så jeg har noget at sammenligne med! "Det var dog ikke lykkedes for andre at lave en model, der var pr... -
Rygtet om Studieportalen..
ForumindlægHej :) Jeg var inde og tjekke min indbakke på studieportalen i en dansk time idag da min veninde sagde at det var snyd! Jeg spurgte om hvad var snyd og så svarede hun Stusieportalen og sammenlignede den med studienet.dk.. Jeg forsvarede selvfølgelig vores allesammens geniale og meget lærerige sid... -
Tingsretten
ForumindlægJeg søger hurtigt bogen Indledning til Tingsretten af Peter Mortensen, 1. udg. 2003. Det haster meget. Hvis der er nogle derude der sælger denne bog til en rimelig pris, vil jeg gerne købe... -
Krav til 2g-opgaven.
ForumindlægHej, jeg skal til at afl. 2g opgave i dansk, og har desværre smidt sedlen ud hvor kravene til opgaven står. Nogen der kan give et link, eller skrive det her på? Vil sætter meget pris på det :) -
ALT Geometri + Trigiometri..
ForumindlægHej SP Jeg skal til "prøve" i matematik (på højniveau)i morgen. Det er kun noget med Geometri g Trigiometri, dvs. Pythagoras, cos, sin og tan, og de co-si-ta-relationerne mm. 1. Del må vi ikke bruge hjælpe midler. 2. Del må vi bruge alt (bortset fra nettet + snakke med hinanden) .. M... -
Muldskud - Henrik Pontoppidan
ForumindlægEr der nogen der har skrevet eller ved om der er nogen der har skrevet en analyse og fortolkning af teksten "muldskud"? -
Engelske idiomer
ForumindlægJeg skal bruge en engelsk vending svarende til: "Det skal der også være plads til" Mads -
ved ikke hvad jeg skal gøre efter dette
ForumindlægVi skal i denne opgave reducere: (x-y)^2+y(2x-y) Vi skal først regne dem ud af parenteserne. Vi kan fjerne parenteserne ved at sige, at vi putter x2 og y2 , der stor 2x som bliver til 2xy og y2 x^2-y^2+y+ 2xy+ y^2 herfra ser vi om der er noget som kan gå op med hinanden. x^2-y+ 2xy-... -
ligning
Forumindlægjeg har fået en ligning som lyder følgende, x^3 -2x^2 = 0 skal jeg benytte nulreglen,? -
Analyse af Eksil af Jakob Ejersbo
ForumindlægHej Jeg er i gang med at skrive SRP, og skal analysere romanen Eksil af Jakob Ejersbo. Jeg ville derfor høre, om der var nogle der lå inde med en analyse, som jeg må bruge til inspiration og til at komme i gang. Det ville vær en stor hjælp Hilsen Caroline Holm -
may/might og must forskellen
ForumindlægHej alle sammen? En hurtige spørgsmål om at forklar forskellen på brug af may/might og must.. Håber i kan giv en svar eller to. :) På forhånd takkk -
Integralregning / stamfunktion
ForumindlægJeg ved ikke lige hvordan jeg skal skrive ,hvad det vil sige af F(x) er stamfunktion til f(x) .. Og hvad vil det sige at lave integtrationsprøve? -
tv debat
ForumindlægVille i give mig ret i dette? og hvad er jeres holdning? For omkring et halvt år siden, afmeldte jeg mit kabel tv abonnement. Den store pakke. Selector med Mtv Base og russiske dokumentar programmer om livet i Sibirien. Alt dette skulle jeg nu leve uden. De første 2 uger skete det at jeg fandt m... -
Folkemord - Etipoien
ForumindlægEr der nogen herinde som kan forklare nærmere om konflikten i Etiopien - er der eller har der været folkemord i Etiopien? Jeg har desværre ikke nok kendskab til dette område, så hjælp vil være højt taknemmeligt. Henvisninger til internetsider både på dansk og engelsk ville også være helt fint. ...
