Søgning på: tysk disposition sport. Resultater: 17041 til 17060 af 19456
-
Dansk som valgfag?
ForumindlægHvorfor skal man have dansk i 3 år? Jeg mener, at det er forkert at man skal have om diverse digtere, når man ikke høre om vigtige fysikere, matematikere eller samfundsforskere. Jeg føler, at faget Dansk bliver ødelagt i 3g, fordi det går over i en overdreven nationalisme. Vi hører aldrig om tysk... -
KAOS billede
ForumindlægVi er en 3.A klasse der snart skal have taget kaosbillede, og vil derfor høre, om nogen af jer derude har nogen sjove idéer. Kravene er bare at temaet skal starte med A, og så skal det selvfølgelige være sjovt. Vi er en klasse KUN med piger, og det kunne derfor være sjovt at lave noget med ... -
Hjælp. Nogen som kan rette, og forklare hvorfor det er en fejl
ForumindlægEn kort tysk tekst, nogen som kan rette mine fejl, og forklare, hvad fejlen er? im mein Urlaub ich habe in Türkei gewesen. Ich war in Türkei mit meine mutter, meine Schwester und mein Vater. In Türkei habe ich geschwommen und ich habe auch viele Eis gegessen. Ich war in Türkei, für eine Wo... -
"Potensudvikling"
ForumindlægIfølge min lærerbog er navnet for en funktion af typen: f(x)=b*a^x, x tilhørende R+ en potensudvikling. En funktion givet ved f(x)=a^x kaldes en potensfunktion. Når jeg søger på nettet efter potensudvikling finder jeg dog kun gymnasierelaterede sider. Er der nogen der kan kaste lidt lys over... -
hilfe
Forumindlægjeg hr lige nået jeg skal have oversat fra tysk til dansk... "das wäre was für uns," sprach der Hahn." ja ja ach wären wir da!" sagte der Esel. Da ratschlagten die Tiere, wie sie es anfangen müssten, um die Räuber hinauszujagen, und fanden endlich ein Mittel. jeg hr prøve... -
BETALER GODT! skal bare have 7 ! Hjælp mig
ForumindlægHej dejlige medstuderende! Har brug for en der er tysk kyndig, og har tid til at lave en opgave der står til 4 elevtimer. Hvis man er vokset op i tyskland burde den dog tage langtfra 4 timer ;) Betaler 250kr for et 7 tal, 300kr for 10 og vil egenligt ikke have 12 så der får man også bare 300kr... -
matrix gange brøk?
ForumindlægHej folkens jeg sidder og skriver SRP (pyha) og kigger på en sætning der forklarer kombinatorikken i den tyske kodemaskine ENIGMA. Heri er jeg stødt på et led jeg ikke forstår. Jeg har vedhæftet et billede af udregningen. Det er den allerførste udregning hvor den ganger (26 , 2k) * ((2k)! / (k!*2... -
Haster... Brug for gode notater
ForumindlægJeg skal til Tysk eksamen imorgen. Det jeg lige mangler at få styr på er alt omkring ddr og brd. Hvis der er nogle der har læst Christiane Paul "Der Osten? Kann schon sein, dass ich da einiges romantisiere" og har notatet til den, kunne det være fedt. Så der en film "goodbye len... -
Hjææææælp
ForumindlægEn venlig sjæl, der er god til tysk, som kan hjælpe mig med at oversætte? Tænk over de posssive pronominer. 1) Hun ser på sin lillebror og tænker, at hans hår er for langt. 2) Har du fortalt vores lærer om min sygdom? 3) Døren åbner ikke fordi dens nøgle er væk. 4) Løven brøler af sin unge.... -
Mini oversættelse, er den korrekt?
ForumindlægEr denne sætning korrekt på tysk: Nach einem langen Tag, kommt August zu Hause. Er ist sehr müde, weil er dem ganze Tag arbeitet hatte. Jeg prøver altså at sige: Efter en lang dag kommer August hjem. Han er meget træt, fordi han har arbejdet hele dagen.. Se venligst efter for korrekt ordsti... -
Kryptering
ForumindlægHej, Jeg er i gang med at skrive SRP om emnet kryptering med fokus på Enigma i fagene matematik og idéhistorie. Jeg er gået i stå ved følgende opgave: Ukendt aspekt: Vurder (begrundet i matematiske udregninger) hvor stor grad de allierede kunne bruge kodede meddelelser til at forhindre tab af m... -
SRP om kryptologi, md udgangspunkt i Enigma og 2. Verdenskrig.
ForumindlægHejsa :) Jeg sidder lige nu, i stil med massevis af andre mere eller mindre flittige gymnasieelever, og bakser dage og nætter ud med min studieretningsopgave i 3.g... Indtil videre har det hele forløbet fint, dette dog desværre kun indtil nu!... Jeg er stødt ind i et problem, og håber derfor på ... -
Oversættelse
ForumindlægKan nogle hjælpe mig med at oversætte dette til tysk: Kammeraterne driller østtyskerne og polakkerne. Mark kender ikke alle i klassen. Hans basketstøvler er gammeldags. I vesten er østtyskernes design out.- En dames taske. Min mands bil er helt ny.- Du skal ikke sparke pigens hund. Du skal g... -
Problemer med en ledsætning!
ForumindlægHej jeg har lige lidt problemer med en ledsætning i tysk! Jeg ved jo at verballeddet skal være til sidst når det er en ledsætning, men det virker meget underligt i denne: Jeg kendte ikke filmen, men det er jo en af de store, gamle filmklassikere. Jeg har selv forsøgt og er kommet fremt til: ... -
Kan man sige dette??
ForumindlægKan man sige dette? Skriver på dansk nederst.. TYSK In diesem Vortrag möchte ich über den Geschlechterrollen in den 50’er Jahren erzählen. Außerdem mochte ich eine Darstellung über den Familienstruktur und die Rollenverteilung in den verschiedene Texten, die wir gelesen haben machen. DANSK I ... -
Anode og katode....Anode og katode...
ForumindlægHey folkens, det ville være en kæmpe hjælp hvis nogen kunne hjælpe med følgende opgave i kemi. I 1938 fandt den tyske arkæolog Wilhelm Konig en 13 cm lang lerkrukke indeholdende en jernstang og et kobber rør. Krukken viste tegn på korrosion og der blev fundet spor efter eddikesyre. Konig fores... -
Det er det med ordstilling...
ForumindlægEgentlig to spørgsmål :) Først: nogen der har en hjemmeside eller et sted på nettet hvor man kan få "alt-i-en"? dvs en omfattende side som fortæller om de generelle ting ift. tysk grammatik? Andet: Er hat einen Hund, der schön ist? eller Er hat einen Hund, der ist schön? Det bu... -
Bertolt Brecht - Episke træk i "Leben des Galilei"!!!!!
ForumindlægHej, jeg har en tysk stil omkring Bertolt Brecht's teaterstykke, "Leben des Galilei" for, hvor et af spørgsmålene til opgaven er: "Hvad kendetegner episk teater i denne tekst?" Jeg ved at et af de kendetegn er at hvert kapitel starter med et resumé og en sang. Men je... -
Præpositioner
ForumindlægJeg har svært ved at vælge de rigtige præpositioner, når jeg skriver en stil på tysk, da flere kan oversættes til det samme. Og jeg vil gerne blive bedre, så jeg vil høre om nogle kan forklare hvornår "til" oversættes som zu, an, bis og für. Hvornår man oversætter "om" til übe... -
Krav til fagkombination.
ForumindlægHej alle sammen, Jeg er allerede begyndt at spekulere over fagkombinationen til AT-eksamen i 3.g.. Mit problem er, jeg skal hæve et af min B-fag (står mellem kemi eller fysik), men jeg regner med at hæve kemi, dog ville jeg vide, om et af fagene skal være et A-fag? Da jeg gerne vil kombinere det ...
