Søgning på: Redegørelse for lille rødhætte. Resultater: 17061 til 17080 af 31547
-
Oversættelse hjælp
ForumindlægHejsa, jeg har en kort linje fransk som jeg ikke kan oversætte: Linjen er:Thomas er i dag en optimistisk ung mand. Han har fundet et arbejde, og han bor nu i en lille lejlighed, som han deler med sin veninde, Suzannehåber der er en som vil bruge 10 min på dette...På forhånd tak. -
Syre: Beregning af Ks, når man kender pKs.
ForumindlægHej, jeg har et lille spørgsmål. Jeg ved at, hvis man kender Ks og gerne vil finde pKs, så skal man anvende formlen: pKs = -logKs men jeg kender altså pKs og vil gerne finde Ks, skal jeg så isolere og anvende formlen: Ks = -logpKs? Håber I kan hjælpe. -
Computer-problem
Forumindlæghej! Jeg har et lille problem. Min computer har ikke nogle fancy symboler (mat) og jeg har en gammel version af Word. Er der en der ved hvor jeg kan downloade sådan et program da jeg står og mangler det lige nu, eller måske nogle der ved hvordan man får fat på dem der sælger lommeregnere som ti-8... -
Manglende eventyr
ForumindlægHey allJeg sidder med den her dansk stil hvor der er tre muligheder at vælge imellem. Problemet er bare at det er eventyr og det fatter jeg bare ikk!!Så hvis i lige lå inde med et af dem her ville jeg være glad for om i ikke kunne sende dem til mig eller ligge dem ind på siden..1- "Eventyret... -
Hjælp til komplekse tal
ForumindlægJeg har et lille problem. Jeg skal have udregnet z3=(cosv-i-sinv)3 og vise at man ved udregning får formlerne: sin3v=3sinv-4sin3v og con3v=4cos3v-3cosv Mit problem er at jeg ikke kan se nogen sammenhæng overhovedet når jeg forsøger at regne ligningen ud. Er der nogen der har mere forst... -
Pontoppidan
ForumindlægHej!Er der nogle der har læst Pontoppidans Idyl? Det er fordi, jeg er en smule usikker på, hvordan Darwins teorier kommer til udtryk deri? Han sagde jo, at den bedst tilpassede overlever. Kan man f.eks. se det på beskrivelsen af klasseforskellen på de rige og fattige? Men synes ikke rigtig selv, ... -
spørgsmål
Forumindlægokay et lille kort spørgsmål:jeg blev for et par dage siden spurgt om hvad det "at læse om noget" hed på tysk.. jeg har simpelthen ikke kunne komme på det så nu giver jeg bolden til jerhedder det von etwas lesen ?eller er det um etwas lesen ?eller Über etwas lesen?eller noget helt andet... -
Hooliganisme
ForumindlægVille høre om der var nogle der ville hjælpe med at finde spørgsmål til problemer inden for hooliganisme, jeg skal ha fat i nogle spørgsmål som jeg kan besvare.. en lille problemformulering...bare kom med så mange spørgsmål i kan finde på...please hjælp mig....og det må gerne være tekniske spørgs... -
Tryllevise...
ForumindlægJeg har sådan en "dejlig" lille stil om tryllevisen 'Aage og Else' ... Jeg er sådan pænt meget på bar grund, så jeg tænkte på om der er nogle der muligvis har nogle papire/noter eller evt. bare noget viden om hvad man ISÆR skal kigge efter i tryllevise... og om der er nogle der ... -
veluta
Forumindlæghey. jeg har et spørsmål, har glemt hvordan man regner med veluta. opg: I Vesttyskland køber jørgensen et lille TV for 425 D-mark. kursen på D-mark er 348. 1)hvor meget koster fjernsynet i danske kroner????? I danmark koster det samme fjernsyn 2365 kr. 2)hvor mange procent har Jørgensen sparet i ... -
Haster: Navngiv følgende stoffer opgave
ForumindlægNavngiv følgende stoffer: A) HO(0=)C-CHOH-C(=0) OH B) CH2CLC(=O)OH C) 2,3-(HO)2-C6H3-C(=0)0H har ingen anelse overhovedet, så håber I vil hjælpe.. Også gerne en lille forklaring ville være godt :) -
hjæææælp, indledning, med eller uden resumé af min bog?
Forumindlægjeg er nu næsten færdig med min opgave, men mangler kun lige indledningen. jeg skal analysere en bog, men har ikke sat mit resumé af bogen ind i dén del, fordi jeg tænkte at det skulle stå i indledningen. men nu bliver jeg pludselig i tvivl om jeg må det, eller om det skal komme i selve opgaven..... -
EU - politik
Forumindlæghjælp.. sidder med en opgave, hvor jeg skal diskutere, om det er politisk muligt og politisk ønskeligt, at EU udvikler sig til en europæisk føderation med "et europæisk parlament og en europæisk regering, som virkelig udøver lovgivende og udøvende magt indenfor føderationen..."?? hmm.. ... -
Hjælp til stil i tysk!
ForumindlægHejsa :) Er der muligvis en der har mulighed for, at se min stil igennem? Den handler om "Der Zweite Weltkrieg". Jeg har kun haft tysk i et lille år, og jeg er derfor stadig lidt på udebane mht. grammatikken - jeg kæmper dog for at blive super god :) -
Sekant + skæringspunkt
ForumindlægHej jeg har fået en afl for som jeg har stirret mig blind på. Jeg har været syg i en længere periode som ikke ligefrem hjælper på min lille matematiske viden. Der er 3 opg jeg er sikker på jeg ikke kan finde ud af. Opg. 9 i opgaven har jeg ikke lavet endnu men jeg kan godt finde ud af den,... -
jul
ForumindlægSå er det endelig jul.....jeg satser på snevej i år. Glædelig jul til alle studiportalens bruger. Det bliver dejligt at slappe, hygge, og læse en bog i et hug kun afbrudt af juleguf og en lille tur udenfor eller snak med familie og venner. Lad os hører om jeres jul .......... GOD ferie til alle. -
et par tysk rettelser
Forumindlæghejjeg har lavet en oversættelse på tysk hvor jeg har lavet nogen fejl jeg ikke helt forestår. i skal bare rette det der står i parentesen og give en lille begrundelse, så er i sødepå forhånd takDansk: (Der er) nemlig hele tiden en dybere betydning (bag ordene).Min tysk: (Der ist) nämlich die gan... -
harmoniske svingninger
ForumindlægHej Jeg har et lille definitions spørgsmål. Jeg sidder og læser om svingninger i engelske bøger, og begreberne amplification og phase bliver brugt en del. Jeg har svært ved at forstå hvad de betyder. nogen der kan forklare det? Jeg har googlet det og søgt på wikipedia.. det gir stadig ikke men... -
Metoder
ForumindlægHej allesammen Jeg skriver AT i historie A og Religion C Jeg skriver om Luther, hvor jeg skal analysere de 95 teser samt den lille katekismus. I historie skal jeg analysere 2 kilder. I historie har jeg lavet kildekritik, dog er jeg i tvivl om religionsdelen. Desuden er jeg lidt i tvivl om om m... -
Indledning
ForumindlægSå fik vi endelig vores første fysik rapport for, men der er et lille problem, hvordan indleder man en rapport om telegrafen, og telefonens udvikling? (både historisk og hvordan den virker!)Jeg har fundet en masse opgaver her på siden, men den jeg fandt var om f.eks. en teori og startede med &quo...
