Resultater: 17101 til 17120 af 436512
  • tysk, konjunktiv?

    Forumindlæg
    Hej (: Jeg er meget usikker på hvad konjunktiv helt præcist er? Jeg har læst at: konjunktiv er den måde, hvor man på tysk giver udtryk for en usikkerhed, en formodning, noget tænkt eller i det hele taget noget uvirkeligt. Jeg ved bare ikke hvordan jeg skal bruge det, når jeg skal rette min stil, ...
  • Variabelsammenhænge

    Forumindlæg
    Hej Er løbet ind i en opgave, som jeg ikke lige ved hvordan skal løses På forhånd tak
  • Gode råd til oplæg/fremlæggelse

    Forumindlæg
    Har i et par gode råd til hvordan man skal håndtere en fremlæggelse? Hvad burde man tage udgangspunkt i? Har i en "model" man kan følge? Evt. punktform?
  • Naturgeografi Somalia

    Forumindlæg
    Hej allesammen jeg skal skrive min SRP i naturgeorgrafi og samfundsfag, da jeg har rigtig svært ved det andet fag altså naturgeografi, og kender ikke nogen som kan hjælpe mig så vil jeg høre om der er nogen der kan hjælpe mig herinde :) Jeg skal skrive om tørke og konflikter i Somalia. så...
  • Højden i ligebenede trapezer

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg kan ikke finde ud af denne opgave, og håber at nogle af jer kan hjælpe. Forklar hvorfor formlen gælder for alle ligebenede trapezer. På forhånd tak.
  • Grafer i excel

    Forumindlæg
    Er der nogen der ved hvordan man ud fra en funktion som f.eks. y=2x+4 tegner en graf i excel?
  • Differentiation

    Forumindlæg
    Hej allesammen.Jeg skal ved differentiation vise, at løsningen til den logistiske vækstmodel opfylder ligningen y’ = a*y(M-y)Jeg ved, at y = M/(1+c* (e^(-a * M * x)) eller y = 0Hvordan gør jeg det??? Please hjælp mig!
  • Morgenmad

    Forumindlæg
    Hvorfor er det biologisk morgenmad er så vigtigt, mht indtagelse af af vigtige stoffer, man indtager ved en sund morgenmad .
  • hvad er forskellen mellem offentlig gæld og statsgæld

    Forumindlæg
    hvad er forskellen mellem offentlig gæld og statsgæld håber nogen kan hjælpe
  • Formel til varmeudvidelse

    Forumindlæg
    Hej Jeg sidder med en formel: ΔL = L2 - L1 = al * L0 * (t2 - t1) ΔL = ændringen i længden ift. ændringen af t. (t2 - t1) = ændringen af temperaturen al = udvidelsesfaktoren som afhænger af materialet Vi antager at vi kender startemperatur og start længde: L1 - L0 = al * L0 * (t2...
  • GSK mat A beståelsesprocent

    Forumindlæg
    Hej Studievejledning. Jeg vil gerne gennemføre Mat A på gsk - og derfor vil jeg gerne gå det sted i kbh der har den største beståelsesprocent. Kan du fortælle mig hvor jeg finder den eller hvilken skole der har det? Venlig hilsen Line
  • kortfilm der handler om livskvalitet

    Forumindlæg
    hej ville høre om der er nogle der kender nogen kortfilm, der handler om livkvalitet. eller nogen forslag til, nogle novele der handler om livskvalitet
  • Hjælp med denne!

    Forumindlæg
    Spillet kan fx forløbe med følgende sekvens af slag: Spiller 1 slår 3, spiller 2 slår 4, spiller 3 slår 4 og går ud. Turen går tilbage til spiller 1, som slår 5, hvorefter spiller 2 slår 1 og går ud. Spiller 1 er vinder. Et andet forløb kan være: Spiller 1 slår 4, spiller 2 slår 5 og spiller 3 sl...
  • Tak

    Forumindlæg
    Kære pierre tusind tak for hjælpen..den skal nok blive god!
  • Antigone

    Forumindlæg
    Hej.Jeg vil meget gerne have hjælp til at svare på følgende to spørgsmål til Sofokles' "Antigone":1) Beskriv udviklingen i konfrontationen mellem Antigone og Kreon.2) Hos hvilke(-n) person(-er) ligger publikums sympati?
  • universet

    Forumindlæg
    Hej Er der nogen der kan hjælpe mig med dette spørsmål? For en fjern galakse måles bølgelængden af den linje i brintspektret der har den mindste bølgelængde. Pågrund af rødforskydning måles bølgelængden til 480,3 nm. Find afstanden til galaksen.
  • energikalibrering

    Forumindlæg
    sidder og bøvler med en kæmpe-rapport og er i tvivl om, hvad energikalibrering er.. nogle der kan svare på det? er der i øvrigt nogle, som har lavet en stor rapport om radon og baggrundsgammaspektrum...?På forhånd tak..
  • Tangentplan til K

    Forumindlæg
    Hej! Jeg har vedhæftet en opgave som jeg halvt har løst. Jeg har fået vide for at løse opgave skal jeg benytte mig og distanceformlen. Jeg forstår bare ikke hvad det resultat fortæller mig omkring om planen er tangentplan til K? Nogle der kan hjælpe?
  • Differentialligning

    Forumindlæg
    Mangler lidt hjælp:"Der er givet følgende differentialligning: dy/dx=3x^2*e^-yEn funktion f er løsning til differentialligningen, og dens graf går gennem punktet P(0,1)Bestem forskrift og definitionsmængde for f."?På forhånd tak!
  • Hjælp

    Forumindlæg
    <hvad skal jeg gøre og hvordan løser man det. 1) Beregn hvor lang tid det tager at bringe 1,2 kg 6°C varmt vand til kogning i en 2000W elkedel. 2) En lydbølge har en bølgelængde på 90 cm. Bestem bølgens frekvens ved stuetemperatur.