Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 17141 til 17160 af 22746
-
Acceleration
Forumindlæghej alle sammen :D sidder her og laver nogle fysik opgaver, men kan ikke rigtig komme videre med det sidste. håber i kan hjælpe: en klods på 250 g trækkes via en trisse med et lod på 40 g hen over en bordflade. b) Hvad bliver accelerationen, hvis gnidningskoefficienten er u = 0,10? håber i ka... -
Bæredygtighed
ForumindlægJeg skal til fysik eksame på mandag kl. 13-15 og jeg skal svarer på de her spørgsmål og jeg kan ikke finde noget som helst om det på nettet. Jeg skal svarer på følgende spørgsmål hvorfor virker bæredygtighed? Hvordan fremstiller vi bæredygtig energi? Hvordan kan vi udnytte bæredygtig energi beds... -
Gammastråling og halveringstykkelsen
ForumindlægVed en større forskningseksperiment optræder der gammastråling. for at beskutte forskerne imod den opfører man en blyvæg. halveringstykkelsen for gamma strålingen er 9 mm. man ønsker at reducere gammastrålingens intensitet til 2% af den oprindelige intensitet. hvor tyk skal blymuren være? Nogle... -
eksamensopgave
Forumindlæghej jeg sidder med et fysik opgave men har ldit svært ved denne her spørgsmål I lokalet er temperaturen 20oC og trykket 1,00 atm. Ballonen fyldes med 9,05 gram CO2, hvorved rumfanget af ballonen bliver 3,5 L. Se figur 2.2. b) Bestem trykket i ballonen. -
Ledere
ForumindlægHej alle.. jeg er igang med at skrive studieretningsopgave. Jeg skal skrive om " Ledningevne af faste stoffer og væsker" .. (Kemi+ Fysik) Jeg skal gøre rede for forskellen mellem isolatorer, halvledere og ledere.. men jeg kan slet ikke finde noget. Er der nogen der kender forskel? og k... -
HJÆÆÆP
ForumindlægHej jeg går i 1g og mit snit er på 2 da jeg fik 02 i både fysik og mediefag, og det er de 2 fag der er mine eksamensresultater Kan jeg blive nægtet en oprykning til 2g? Jeg har tænkt mig at arbejde så hårdt næste år så jeg ikke får er gennemsnit på 2 igen -
optisk gitter. Hjælp !
Forumindlæghej sidder lige med en fysik opgave som jeg ikke helt kan løse. - Laserlys med bølgelængden 632,8 nm sendes gennem et optisk gitter. Gitteret har 100 ridser pr. mm. a. beregn gitterkonstanten i nm. b. beregn antal ordener i interferensmønstret bag gitteret. c. beregn afbøjningsvinklerne for 1.... -
Må jeg bruge ordet "jeg"?
ForumindlægNår jeg laver mit afsnit med kildekritik, må jeg så godt skrive " Jeg har valgt disse to tekster fordi hans roller er stor osv." og når jeg citerer i opgaven må jeg så godt skrive "jeg har kontaktet fysikeren telefonisk hvoraf han citerer:.... -
Bioteknologi/matematik???
ForumindlægHej:) Jeg skal går på gymnasiet til næste år, men jeg er lidt i tvivl med studeretningen. Jeg overvejer en Biteknologi -A, Matematik - A og Fysik - B. eftersom jegvil være tandlæge, passer studieretningen perfekt, men jeg ved ikke rigtigt om jeg vil klare det, for er mellem god til matematik. Så ... -
Den svingende streng
ForumindlægHej jeg sidder med en fysik opgave jeg ikke kan finde ud af, jeg skal renge hastigheden ud for nogle partialtoner og det kan jeg ikke finde ud af. min første partialtone er 51,61 HZ og så skal jeg bruge den her ligning der står neden under: L=n*lambda/2 -> 2L/n Kan ikke finde ud af det. ... -
Afstemme reaktionen?
ForumindlægHejsa! Jeg sidder midt i en fysik journal og skal afstemme reaktionen for fiksersalt og elektrisk strøm. Jeg har skrevet: 2 Na + 3 H2O = 2 H2 + 2 NaOH, men den har jeg fået af vide er forkert. Så vil I ikke forklare hvad jeg har lavet forkert? :-) -
Kugle på skråplan
ForumindlægHej, Jeg har endnu en fysik opgave, som jeg ikke kan finde rundt i! http://peecee.dk/upload/view/110223 Først tænkte jeg at, hvis man plottede det hele ind som en ret linje, og så fandt hældningstallet, så fik man accelerationen. Men det duer ikke. Jeg er også lidt forvirret mht begyndelses... -
Kraft og arbejde
ForumindlægHejsa Er der nogen der kan hjælpe med en fysik opgave hvor jeg skal beregne en motors effekt i en bil efter hhv. 5 og 10 sekunder? Det oplyses at bilen har en masse på 1700 kg og starter fra hvile med en konstant acceleration. Efter 20 sekunder er farten 30 m/s. Og der ses bort fra gnidning og ... -
Søger en der kan undervise!
ForumindlægHej søger en i odense der kan undervise i mat A. Er i/du interesserede, så kontakt mig via beskedfunktionen på siden. Der betales self. for undervisningen! :-) PS: Er en 18årig dreng med studieretningen Mat A - Kemi B (Senere A) og Fysik B, hvis nogen skulle være i tvivl! -
Statistik over eksamensudtræk
ForumindlægFindes der statistikker over eksamensudtræk, fx hvor mange der kom op i mdt. matematik A sammenlignet med antallet af elever, der har valgt faget? Kan man generelt sige at fag som kræver mange ressourcer (fx fysik og kemi, hvor man skal lave forsøg) bliver udtrukket færre gange end "teoreti... -
Hældning
ForumindlægJeg sidder med en fysik opgave, jeg slet ikke kan finde ud af. Jeg håber, at jeg kan få lidt hjælp. Den lyder som følger: En bil på 1100 kg ruller ned ad en bakke, der hælder 8 %. a) Bestem bakkens hældningsvinkel. b) Hvor stor bliver bilens acceleration, hvis man ser bort fra gnidning? -
mat fys kemi
Forumindlægjeg skal skrive en studieretningsopgave og en del af opgaveformulering er at jeg skal gør rede for hvorledes TILVÆKST i matematik kan anvendes i fysik og hvordan den kan anvendes i kemi. Jeg har tænkt lidt på at tage fat på ændring af tidsrum noget i den stil. Hvad for nogle ideer har I ? s: -
Galileis faldlove! Hjælp!
ForumindlægHejsa! Jeg er igang med mine 24 timers forberedelse til fysik c eksamen, og bliver i tvivl om galileis faldlove. I mine noter har jeg disse 2 formler stående: S=k*t^2 S=1/2*g*t^2 Hvilken er 1. og 2. faldlov? Og hvad er forskellen på de 2? På forhånd taaaaak for svarene! :) -
Hjælp til skolen
ForumindlægHej SP. Jeg vil gerne blive bedre i nogen fag, som fx Dansk, Matematik, Biologi, Engelsk, Fysik-Kemi osv. Har i nogen hjemmesider man kan bruge? Helst nogen hjemmsider som alle kan bruge og er gratis. Ellers så nogent tips og tricks til hvordan i måske blev gode til det? :) Mvh -
Ioner
ForumindlægJeg har fået en opgave i fysik. Et af spørgsmålene lyder. " fortæl noget om dannelse af ioner" Nogle der kan hjælpe. På forhånd tak :)
