Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 17141 til 17160 af 25375
-
AT: Hvilke fag og hvilke emne?
ForumindlægHej Jeg skal afleverer den underskrevet AT blanket på torsdag, og ville høre om der er nogen der har gode forslage til emner og i hvilke fag til AT-eksamen. Jeg går på den naturvidenskabelige linje med biologi, matematik og kemi. -
Hvilke karakter betyder mest?
ForumindlægJeg har virkelig haft nogle dårlige eksamen, hvilket ses på mit gennemsnit på mine nuværende eksamensgennemsnit.. men hvormeget betyder de egentlig? iforhold til årskarakter? -
Den Grimme Ælling
ForumindlægHvad er budskabet med H.C Andersens eventyr Den Grimme Ælling? -
kortprosa
ForumindlægHej, jeg vil gærne vide om hovedpersonerne i kortprosa er flade eller runde? -
Differentialligning hjælp en eller anden!
ForumindlægEn som muligvis kan forklare mig hvordan jeg løser vedhæftet opgave - så vil jeg prøve! Tusind tak. En eller anden! -
Invitation til 18 års.
ForumindlægHey folkens :) Jeg står og skal til at holde min 18 års fødselsdag og vil gerne have, at invitationerne dertil er lidt anderledes. Men mangler nogle ideer til hvordan den kan skrives? Nogle der kan hjælpe? -
DANSK LÆSNING
ForumindlægHej alle. ;-) Vi har snart dansk læsning, altså skriftlig fsa.. jeg plejer altid at få 4, da jeg har svært ved, at fx se hvilket ord der passer ind i teksten, eller også synes jeg at der er flere mulige svar.. er der nogle der ved, hvor jeg kan øve mig, evt hjemmeside ? :) nogle der har gode idee... -
Forklaring af Habermas' teorier.
ForumindlægHej Jeg skal lave et oplæg om Jürgen Habermas, og gennemgå hans forskellige teorier.. Problemet er bare at jeg ikke forstår hans teorier!! Jeg har en masse sider om ham, men har svært ved at udlede det konkrete omkring ham. Er der nogle der har lavet en kort opgave om de forskellige teorier, ell... -
Hvor samler æg sig i kogende vand?
ForumindlægJa, ikke en skoleopgave, men en af livets helt store spørgsmål. Hvorfor samler æg sig i kogende vand? Er sikker på Google har svaret, men lige meget hvad jeg prøver at søge kommer der blot madopskrifter op. Min teori, som kun er tænkt i mit hoved er, at det er grundet tyngdekraften. Altså æggene... -
Dansk Eksamen - Romantikken.
ForumindlægHej alle sammen! :D jeg har trukket " Romantikken " i Dansk mundligt, og jeg mangler lidt hjælp til hvilken Novelle jeg kunne have om inden for Romantikken. og også gerne en perspektivering! jeg har arbejdet med : Ørneflugt og Tepotten. Nogle ideér? - på forhånd tak! :D -
Reportage / Artikel
ForumindlægHej der ude! Jeg sidder og skal til at skrive en reportage / artikel, og kan bare ikke komme i gang. Jeg er ikke helt sikker på hvordan man skriver sådan en, hvor den både er god og spændende. Hvordan opbykker man sådan en? Og hvordan gør man den mest spændende mulig!? MvH Fie -
Det politiske landskab i romantikken
ForumindlægJeg har om romantikken i min Dansk Historieopgave, og jeg mangler (kan ikke finde) nogle tekster om noget med demokrati, enevælde og det politiske landskab. Håber i måske ville kunne hjælpe mig :D -
Lyrik fra romantikken - hvad skal man have øje for
ForumindlægSkal op i Dansk Eksamen her på tirsdag og mangler lidt uddybende noter til hvad man skal have øje for i romantiske lyriktekster. Er der nogen, som kan hjælpe? -
Synopse (1990'erne Novelle)
ForumindlægDet er sådan at jeg skal lave en synopse til eksamen, hvor jeg jo skal læse forskellige noveller for at lave den. Jeg trak 1990'erne novelle, og skal lave en med Naja Marie Aidt.. Ved bare ikke hvordan jeg skal gøre det.. en veninde siger jeg skal læse to af hendes noveller, og derefter samm... -
AT EKSAMEN DNA register
ForumindlægHej, Jeg skal op i AT på mandag, og er meget i tvivl om stort set alt. Jeg har som sagt om DNA register i biologi og engelsk og min problemformulering lyder således: Hvorfor er et landsdækkende DNA register endnu ikke blevet indført i England? Og hvad kan konsekvenserne være hvis dette skete? J... -
ATP, ADP og AMP
ForumindlægHeysa :) Jeg synes ikke at kunne finde et ordentligt svar i min egen bog :) På wiki finder jeg at ADP og AMP dannes ud fra fraspaltning af ATP. Bliver de molekyler da genbrugt til at danne ATP igen? Mvh. M -
Amerikanere født i USA hedder..?
ForumindlægHej, det er nok et vildt dumt spørgsmål, men aner det simpelthen ikke. Jeg skriver en opgave om immigranter i USA, og skal mange gange snakke om 'amerikanere født i USA' som modsætning til immigranterne. Men jeg ved simpelthen ikke, hvad jeg skal kalde dem. Hvis jeg siger indfødte må det ... -
"At perspektivere"
ForumindlægHej allesammen. Jeg tænkte på om nogen havde en god måde at sige "at perspektivere"? Ordbogen siger "perspektivisch erweitern"... Dvs. Ich kann perspektivisch zu etwas erweitern .. eller hvad? Håber nogen kan hjælpe :) Hilsen Alexander -
24 t eksamen kold krig hjælp
Forumindlæg -
Terminsprøve
ForumindlægHej...' Jeg har termisnprøve imorgen... det er min første gang... nogen der ville fortælle mig om hvordan en terminsprøve forgår, hvilke nogen regler der er, og hvad man må medbringe om ikke medbringe... På forhånd tak
