Søgning på: matematik 1g. Resultater: 17141 til 17160 af 32350
-
Vedrørende Studieportalen kompendier
ForumindlægHej. Er det muligt at få en download på nogle af de kompendier som ikke har den grønne "download" knap. Helt specifikt gælder det bare dette kompendie: https://www.studieportalen.dk/kompendier/matematik/formelsamling Mange tak. -
hvad går både 2,4,6,8, og 10 op i
ForumindlægHejsa :D Ja, som der står - hvad går både 2,4,6,8, og 10 op i? skal lige hjælpe en ven og kan ikke selv lige komme frem til det. Kan ikke gennemskue om det er et trickspørgsmål. Jeg er selv ret dårlig til matematik så. -
Problemregning
ForumindlægHej alle sammen! Jeg ville blive rigtig glad hvis der var nogen der lå inde med syge prøven i matematik fra December 2007 FSA niveau.. -Hvis det er det, må de godt lige skrive.. -
Find ved hjælp af tretrinsreglen differentialkvotienten for funktionen f(x)= ax2?
Forumindlæghej, til munlige matematik b spørgsmåelt ser sådan ud Find ved hjælp af tretrinsreglen differentialkvotienten for funktionen f(x)= ax2? hvad vil det sige? Håber der en der kommer med en bud tak på forhånd -
Hjælp til valg af fag (HHX - SRP)
ForumindlægHej med jer derude, Hvilket fag er det godt at skrive i SRP? Jeg går på HHX og kan skrive i fagene matematik, afsætning, virksomhedsøkonomi, dansk og engelsk. -
Studieretningsprojekt 2g
ForumindlægHej.. Ville bare lige spørge om nogen har skrevet studieretningsprojekt i 2g på den nye reform? i så fald, er der nogen som har skrevet i matematik-fysik? kunne godt tænke mig at få lidt vejledning..tak på forhånd.. -
Lineære funktioner og 2 ligninger med 2 ubekendte??
ForumindlægGodmorgen, jeg forstår ikke rigtig den første opgave, nummer a!! Hvordan omskriver jeg dem så de kan puttes i et kordinatsystem? http://togk.eucnordvest.dk/matematik/afleveringer/2008_afleveringsopgave_%20med_funktioner.pdf -
Procentvækst i eksponentiel funktion
ForumindlægHej. Jeg skal op til mundtlig matematik, og gar fået følgende spørgsmål: "Redegøre for, hvad der menes for procentvækst" - og det er inden for eksponentielfunktion, og jeg ved ikke hvad jeg skal svare. -
Vis, at en trekant med sidelængderne a = 3, b = 4, c = 6 ikke er retvinklet
ForumindlægHej Jeg skal lave en matematik opgave hvor opgaven er følgende: Vis, at en trekant med sidelængderne a = 3, b = 4, c = 6 ikke er retvinklet Hvordan gør jeg dette? :S -
hej privatlærer søges ? eller om i kan hjælpe med at finde en
Forumindlæghej jeg leder efter en privatlærer til mig søn som går i 8 klasse og det skal være i matematik så vis i kender en eller om i kan henvise mig til en og jeg bor i københavn bare så i ved det tak på forhånd -
et godt matematikprogram!
Forumindlæger igang med at skrive SRO opgave, og skal skrive en masse ligninger, brøker og grafer. er der nogen der kender et godt matematik program som man kan hente ned fra nettet eller andet? på forhånd tak (: -
sænket skrift
ForumindlægHvis der i en opgave står: θn Hvor θ er afbøjningsvinklen og n er ordensnummeret, hvordan skal n så forstås? -er θn så det samme som θn ville være i en matematik opgave? -
bestået?
ForumindlægHej jeg har taget matematik på B . Jeg har fået 7 skriftlig og 2 mundtlig. Spørgsmålet er om jeg har bestået. Det er HF ingen årskaraktere? gennemsnit er det 7+2=9/2?? -
statistik sammenligning.. Hjælp
ForumindlægHej--Jeg har brug for hjælp opgaven lyder sådan: I april 2001 blev der lavet en undersøgelse om anvendelse af lommeregnere på Stx (det almene gymnasium) og Hhx (handelsgymnasiet). Eleverne skulle blandt andet svare på følgende spørgsmål: Har din undervisning i matematik C været tilrettelagt efter... -
MAT. HJÆLP
ForumindlægHej. Jeg går i gym, 3g. og Jeg skal muligvis op til matematik her til sommer. og ville høre om der var en som havde haft det på A niveau som kunne hjælpe mig når den tid kommer?? Er villig til betale for hjælp! -
link til HTX eksamens opgaver
ForumindlægHey. Er det et sted hvor man kan se tidligere år's skriftlige eksamens opgaver for A niveau i matematik? Kan i evt. stikke mig et link? Mvh. BR -
(xy+x^2)/xy
ForumindlægDer var på et tidspunkt en artikel i politiken om en matematiklærer, der brokkede sig over, at folk ikke kunne matematik. Han kom med eksemplet, at folk ikke engang kunne reducere ovenstående... Jeg er sgu selv i tvivl...:( Hvorledes?? -
variabelsammenhænge
Forumindlæghvad menes der med... gør rede for lineær sammenhæng mellem 2 variable? hvad er lineær sammenhæng mellem 2 variable? det skal bruges til mundtlig matematik eksamen. -
Vektorer
ForumindlægHej studieportalen! jeg er i gang med i matematik opgave om vektorer, og jeg kan simpelthen ikke finde ud af at løse den, er der måske nogle der kunne være søde at hjælpe mig? opgaven er uden hjælpemidler :) Tak på forhånd :) -
Opgavesæt
ForumindlægHej. Jeg ville bare lige høre ad om der er nogle der ligger inde med sidste års opgavesæt til den skriftlige årsprøve i 2g matematik? Hvis der er nogle der har den, ville det så være muligt for jer at sende den til mig?
