Søgning på: matematik fp10 maj 2018. Resultater: 17141 til 17160 af 33826
-
SSO - Svært at få høj karakter?
ForumindlægHej...Jeg har skrevet SSO i komplekse tal og går i denne tid og afventer at få min karakter. Jeg ved bare ikke hvad jeg skal forvente og hvor meget jeg skal sætte næsen op efter. Jeg synes selv at det var en meget gedigen opgave jeg fik skrevet, men er kravene høje? Nu tænker jeg naturligvis hove... -
SSO
ForumindlægHej alle. Er der nogen der kan komme med nogle gode forslag omkring SSO på Hhx 3 år. har selv tænkt mig skrive i dansk, men hvad mener du? -
hvad er det man egentlig gør her? (integralregning)
ForumindlægFølgende opgave. en funktion f er givet ved f(x)=5/x +6x2 , x>0 bestem den stamfunktion til f hvis graf går gennem punktet p (2,3) JEG SØGER IKKE HJÆLP TIL HVORDAN MAN LAVER DEN: Jeg har fundet stamfunktionen, og så har jeg løst den ved at bruge punktet (2,3) til at solve: fsolve(F(... -
det haster;(
Forumindlægheej folkens beregn arealet i enheden m2 a. en cirkel med en diameter på 6,5 μm. facit ( 3,3 * 10-11 m2) b. jordens overflade facit (5,11 * 1014 m2) -
Læreuddannelsen med et gennemsnit på 4,0?
Forumindlæghej venner. Jeg har lige afsluttet handelsskolen ( HHX ) og skal i militæret fra d. 1 august. Efter 4 mdr i mili, vil jeg gerne søge ind på læreuddannelsen, mit gennemsnit fra HHX er lavt (4,0) grunden hertil er ikke dumhed men blot sløserri. mit sprøgsmål er så, kan jeg overhovedet søge ind ... -
Nogle ideer? :)
ForumindlægHej!! jeg er en pige som går i niende klasse. Jeg ved godt at skolen lige er begyndt, men jeg ville spørge om i har nogle gode ideer til forberedelsen af eksamnerne.. Jeg ved godt at det lyder åndsvagt men kunne godt lige tænke mig, at hører jer andres meninger...Er MEGA nervøs :O - Sahar... -
Programmering
ForumindlægJeg vil gerne lære at programmere. Hvordan kan man lære det bedst? -
Hvor mange fag..?
ForumindlægHej alle sammen..! Hvor mange fag er det man skal op til i de 3 år man går på gymnasiet..? -
Pi, The Movie (1998)
ForumindlægNogen der har set filmen Pi fra 1998? Den er da vildt syret ! Er filmen realistisk? Den fremstiller Kaosteorien på den mest kyniske måde -
HVORDAN FOREGÅR MAT A EKSAMEN
ForumindlægNu har vi ikke fået klar besked fra vores lærer angående mat eksamenen. Nu hvor vi kender spørgsmålene tænkte jeg på om vi overhovedet får noget forberedelsestid? -
Statskundskab i Århus eller København?
ForumindlægHej Er i tvivl om jeg skal læse statskundskab i Århus eller København efter sommerferien. Jeg foretrækker Århus som by mere end København, men vil lidt hellere læse selve uddannelsen i København, da der her blandt andet er mindre økonomi og metode. Synes også at det er fedt, at universitetet... -
Må man!!!!!
ForumindlægNår man nu er elever der skal op af to dage! Kan man så trække de spørgsmål eleverne den første dag trækker, trække fra? sådan at de der skal op anden dagen har mindre spørgsmål at ku komme op i?? Håber på et hurtigt svar! Tak:) -
Monotoni og ekstrema
ForumindlægNogen som kan hjælpe? Har vedhæftet opgaven -
Udtryk det komplekse tal (e^(1+5+i*2π))/(1-3i)
ForumindlægHej Alle :D Jeg skal beregne det komplekse tal e^(1+5+i•2π) / (1-3i) i hånden på rektangulær form og polær form. Jeg starter med at beregne nævneren (1-3i) Modulus | 1-3i | = √(1^2+(-3)^2) = √(1+9) = √(10) Argument arg(1-3i) = arctan((-... -
Ideer til videregående uddannelse..
ForumindlægHej, Jeg skal "snart" søge ind på en videregående uddannelse, og jeg søger ideer til hvad jeg skal søge ind på.. Det er selvfølgelig svært for jer at sige hvad jeg skal søge ind på, men jeg har allerede nogle ideer til hvad jeg vil arbejde med, men det kunne være, at der også var nogl... -
Math KU
ForumindlægHej Hvor foregår undvisningen når man studerer en af de matematiske fag på KU? Mvh. -
Terminsprøver - what to do?
ForumindlægHej alle sammen :-) Som så mange andre som går i 9'ende klasse, skal jeg i januar måned, op til terminsprøver elle prøve eksamen, om man vil. Vi skal op i : Dansk - Diktat og læseprøve, her er jeg ikke nervøs. I alle diktater og læseprøver vi har haft indtil videre, har jeg fået 12. ... -
Lave en ligning
ForumindlægHej:) Eftersom jeg ikke er særlig god til matematik, ville jeg høre herinde om nogle kan hjælep mig:) Vi har fået en opgave for i matematik hvor jeg selv skal skrive min egen ligning. Opgaven hedder sådan. Familen syvertsen tager på en tur til Centret. Sten er på udkig efter et... -
Hjælp til årsprøve...
ForumindlægHej! Jeg skal til mundtlig årsprøve i naturfag i morgen kl. 8.00. Jeg er rimelig god til matematik, men jeg har alligevel lidt spørgsmål hvis der er nogen der har tid/lyst til at svare...1) Er der nogen der kan finde på et relevant eksempel på gennemsnitlig procent?2) Hvordan udleder man formlen ... -
hjælp til eksamen opgave
ForumindlægHej alle sammen. Jeg er en pige som går på VUC i trin 2 som svar til 10. klasse. Jeg skal op til mudtlige matematik eksamen. for at komme op til eksamen, skal jeg selv lave opgaven. Vi skal finde et emne og lave nogle spørgsmål til det, og der efter skal vi lave en historie for at forklare læren ...
