Søgning på: essay virkelighed eller reality. Resultater: 17181 til 17200 af 52987
-
Mulholland Drive
ForumindlægHvad synes I om filmen? Den er lidt svær at forstå :) -
turistchef
Forumindlæghjælp mig vnner!!! jeg har brug for ideer.... Jeg er blevet ansæt som turistchef i Odsherred kommune og skal gør noget for at tiltrække turister. Har I ideer til hvad jeg kan gør for at øge indkomsterne -
IMPEDANS - HJÆLP
ForumindlægHey folks... Sidder lige og skriver opgave... Så skal jeg udlede formlem for impedans i en rcl-kreds. Det synes jeg er lidt svært!! Nogen, der har nogle ledetråde? -
hvordan årsregnskabet bliver påvirket af tab på debitoren
ForumindlægHej derude! sidder og er igang med en VØ afl. er stødt på et spørgsmål som jeg ikke helt ved hva spg. lyder således På et regnskabsmøde oplyser den ene direktør, at én af debitorerne er gået konkurs i 2012, og at virksomheden har et tilgodehavende på kr. 233.000 hos denne debitor. Rev... -
italiensk- oversættelse?
ForumindlægHej. Nogen der kan lidt italiensk? -
Perspektivering af drageløberen
ForumindlægEr der nogle der har en ide om hvad man kan perspektiver drageløberen til ?? evt. under en strålende sol - er der nogle der har læst den og kan hjælpe mig PS DET HASTER, DA DET ER TIL SSO SOM SKAL AFLEVERES OM 8 TIMER!!!!!!!!!! -
SRP om børskrak
Forumindlæghey... Jeg har fået følgende problemformulering til SRP: Redegør for udviklingen af et eller flere aktieindekser i perioder med nedadgående konjunktur. Undersøg hvordan et aktieindeks kan konstrueres, så det i modelform giver det bedst mulige udtryk for den gennemsnitlige aktieudvikling på mark... -
Intern flytning
ForumindlægHej.. Jeg skal snart starte på AAU og jeg vil flytte ind på Herningvej aalborg øst jeg er nummer 22.. så vil jeg spørge om hvad intern flytning betyder når man søger om det.. Jeg vil have kollegieværelset til slutningen af Januar.. Jeg har ikke noget bolig endnu? Så har jeg et SU problem, jeg... -
teoriundervisning hjælp
Forumindlæghej kan man godt bytte sin kørekort uden at give penge ekstra, det er teoriundervisning som jeg vil flytte. fordi min kørelærer siger, at jeg skal have have 2 fejl i hver billeed, så må jeg kom til teoriprøve. derfor vil jeg flytte for jeg kan ikke får 2 fejl, jeg kan kun op til 5 fejl. hvad ... -
StudenterKursus Århus??
ForumindlægHey SP. Jeg vil gerne tage gymnasiet med hensyn til senere at blive folkeskolelære, det skal siges at jeg er 20 og ikke har afsluttet nogle uddannelser. Så vidt jeg har kunne finde ud af, har jeg stort set kun mulighed for at få tage en studenter eksamen via et studenterkursus. Men jeg har aldr... -
Differentialligning for position som funktion af tiden
ForumindlægJeg er igang med at skrive SRP, og har fået følgende opgave som del af min problemformulering: "opstil og løs differentialligningen, som beskriver legemets position som funktion af tiden ved fald med luftmodstand, hvor luftmodstanden er ligefrem proportional med faldhastigheden." Jeg er... -
2 ligninger med 2 ubekendte?
Forumindlæg2 ligninger med 2 ubekendte: 2*b1 + (-3)*b2 = 4 2*(-b2) + (-3)*b1 = -19 Hvordan er det nu det regnes?? -
Bestem areal
ForumindlægHej, Jeg er i gang med opgave 3 fra eksamenssættet fra maj 2009 (link: http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF09/Eksamen/Eksamensopgaver/Htx/090529_opgave_matA_htx.ashx Jeg har problemer med at løse opgave b) hvor jeg skal bestemme et areal på baggrund af to figurer, som kan ses i overstående... -
FORMEL
ForumindlægJeg er en gang med lave en opgave og der er et spørgsmål der hedder: Hvor mange procent er kalorieforbruget større ved hurtigt løb end ved almideligt løb? Hurtigt løb: 17 kcal/min Almindelig løb: 11 kcal/min Hvad er formlen??? - og hvordan regner man det ud?? -
Hvorfor hedder det den universelle model?
ForumindlægHvorfra stammer navnet "den universelle model"? Jeg ved godt hvorfor man kalder den selv samme model; den skandinaviske. Men er ikke helt sikker på det andet. Har det måske noget at gøre med fordelingsprincippet modellen bygger på? på forhånd tak -
Litteratur
ForumindlægHej jeg har skreven min 2.g opgave, og jeg har brugt to analyser herfra som inspiration. Skal jeg vedlægge dem i min aflevering, eller skal jeg bare skrive det som et link i sekundær littaratur..? -
Engelsk rettelse
ForumindlægHej alle sammen Jeg skal aflever min stil, men jeg vil have først rettet den. Stilen er nedenunder. Tak på forhånd. Barack Hussein Obama born August 4 1961 is the 44th and current president of the United States. Barack Obama is the first black president. Barack Obamas slogan is forwa... -
Konklusion til SRO
ForumindlægHej Hvordan skriver man den perfekte konklusion? Jeg har altid haft problemer med begyndelsen på en konklusion, så har i ikke lige nogle fif til hvordan. Jeg skriver i engelsk/tysk så det skal passe til sådan nogle fag. -
1,08
ForumindlægHej alle. Er lidt i tvivl om 1,08 reglen gælder for mig. Jeg blev student fra Stx i 2008 og vil gerne søge ind på universitet her til sommer. Jeg er altså igang med mit 2. sabbatår og de steder hvor jeg har læst om gange-reglen står der at den kun gælder hvis man starter indenfor 2 år. Det vil al... -
Foraet summer af desperate gymnasieelever :-)
ForumindlægI denne SRP-tid er det godt at se, at Studieportalen bliver brugt. Foraet summer jo lige frem at desperate gymnasieelever, der er villige til at oprette intetsigende tråde i ren desperation. Jeg vil gerne opfordre alle til at læse Retningslinjerne for forummet. De kan ses her: https://www.studie...
