Søgning på: historie begreber. Resultater: 17181 til 17200 af 22480
-
Dansk > matematik ?
ForumindlægEr jeg den eneste der synes at det er forkert at man i dansk "sagtens" kan få 13, mens det i matematik stortset er umuligt?Har hørt om folk der får 13 i dansk, men aldrig i matematik.Og hvis vi sammenligner diktaten man har i folkeskolen skal man "bare" have alle rigtige for a... -
a short story..
ForumindlægHi..Is there somebody som har læst novellen " on the left side"? der er nemlig en del jeg ik forstå ved denne novelle, som jeg håber i vil hjælpe mig med.. bare giv mig en lille resume af hvad der sker helt.. på dansk..:0).. forstå den bare ikke:(Please help me..Mange tak på forhånd. -
Jeres meninger om Danmark og EU
ForumindlægHej alle. Vil i ikke være venlige at bruge 2 min. på det her.! :-) Hvad er jeres mening/holdning til Danmark og EU? Altså er det godt eller dårligt, at vi er medlem af EU? Og hvorfor? -
Det haster virkeligt! Aflevering i morgen
ForumindlægGodaften Jeg skal aflevere et essay, som jeg tilfældigvis ikke kan komme videre med, så ville høre om nogle af jer magtede at læste det? Jeg mangler stadig en del ;o) Mvh Maria -
Skørbug
ForumindlægHej. Jeg skal skrive om skørbug i AT i år, med det overordnede emne rejser. Har planer om at beskrive hvorfor man får skørbug med biologi, og så om nogle opdagelsesrejser hvor man oplevede skørbug. Kender i nogle kilder hvor man kan se tegn på skørbug? -
odysseen og forhalingsteknik!
ForumindlægHalløj derude..Har om Odysseen, og skal give nogle eksempler på forhalingsteknik, men øh hvad er det lige det er? Har tjekket nettet ud, men kan ikke rigtig finde noget. Tror det er noget med at trække i langdrag, er dog ikke sikker.Men hvis det er rigtig, er det så noget med alle gentagelserne o... -
Projektopgave, om Hooliganisme
ForumindlægHej..Har et lille problem, vi skal til at lave projektopgave og jeg har valgt sammen med en anden dette emne 'Hooliganisme'. Jeg vil bare lige spørge om der var nogen der har haft om det eller noget i den stil, please, lig lige et par link til et par go'e sider med en masse stof om em... -
Pythagoras
ForumindlægHejsa.Skal skrive 3.-årsopgave i december, så jeg vil høre om der er nogen herinde, der har en opgave om Pythagoras's sætning etc. Vil gerne se, hvordan det skal skrives osv...Ville være meget taknemmeligI kan sende til mig i en e-mailPå forhånd takPhilip -
SSO for lang?!!
ForumindlægHejsa Så sidder jeg selv i det dilemma, at min SSO er alt for lang, hvad skal jeg gøre, nogen der har et forslag? Den er 3 sider længere end den "må". Jeg syntes ikke ummidelbar der er noget der kan kortes ned, har et citat jeg måske bare kunne henvise til, men er det en god ide?Håber d... -
Kurdistan -
ForumindlægIndtil videre har jeg mødt overraskende få danskere, som ved hvad Kurdistan er og det kunne derfor være spændende at vide, hvor mange af jer der ved det - UDEN at google først selvfølgelig! -
Billedkunst-projekt!
ForumindlægI NEED HELP!!!!! Jeg ska lave et oplæg imorgen i billedkunst, og har ingen anelse om hva jeg ska finde på! vi ska finde et overordnet emne som hele klassen skal kunne lave noget om! Og det må ikke være noget med flodbølgen!!! HJÆLP! -
Kilder til apartheid
Forumindlæghej derude. Jeg er på bar bund angående nogle historiske kilder, hvor sorte og hvide fortæller hvordan de har det med indførslen af apartheid. Nogle der har nogle gode links, bøger, osv? -
Skal finde tema(et) i J.R.R Tolkiens Hobbiten
ForumindlægJeg har en opgave i dansk som lyder: Hvad er tema(et) i hobbiten? Skal avlevere opgaven inden mandag... -
Japan og USA
ForumindlægGLÆDELIG JUL! Er der nogen der evt. har nogle links eller forslag til bøger hvor der står noget om forholdet mellem Japan og USA INDEN angrebet på Pearl Harbor? Jeg har nogle tekster, men ingen af dem giver et konkret svar på hvordan det var inden. Og af den ene eller anden grund kan jeg hell... -
eksamen sidste år..
ForumindlægHej..nogen som var oppe i dansk sidste år? og som kan huske hvilke stilemner i kom op i? -
Hjælp mig!! Militærnægter...
ForumindlægHej allesammen!!Jeg har været til session for godt et år siden, og der trak jeg nr 5xxx = jeg skal ind og aftjene. Jeg er meget imod det danske militær, da jeg mener, at sende mig i militæret er lig med at smide penge ud af vinduet, da jeg på ingen måde skal bruge min fremtid derinde. Til session... -
Spørgsmål i SRP indledning
ForumindlægHej . Må man gerne stille nogle spørgmsål i SRP indledningen, som man selv svarer på i indledningen. -
Essay...HJÆLP???!!
Forumindlæghh -
Rat Tales. Help please.
ForumindlægHey. Er der nogen herinde, som har skrevet om Rat tales? Hilsen Lord. -
Hjælp til "motiveret ansøgning"!
ForumindlægHej, er der mon nogen herinde som har haft held med en motiveret ansøgning til et universitet? Jeg vil søge kvote 2 på jura (syddansk uni), og vil i den anledning gerne vide hvordan sådan en ansøgning skal opstilles. ( Længde, indhold, informationer osv.) På forhånd tak :)
