Søgning på: SRP historie. Resultater: 17201 til 17220 af 22627
-
fransk revolution 1789-1799
Forumindlæghey har samfundsfag med verdens kedeligeste lærer og skal fremlægge om den franske revolution og orker simbelt hen ikke at lede efter alle de gode sider kan i nogle eller kan i svare på nogle af disse spørgsmål - Hvorfor startede den? - Efter revolutionen - Før revolutionen - Under revolutionen -... -
»De forstår det ikke engang selv!«
ForumindlægFolgendes sollte nicht als Frage, sondern als Witz verstanden werden: Jeg tror ikke, tyskerne forstår ret meget tysk selv. Da vi var dernede, stillede vi os op på et torv og brød ud i: »Durch für gegen ohne wider um«; men alle tyskerne gloede bare dumt, som om de ingen ting forstod, og det er ... -
Fortolkningshypotese?
ForumindlægHej :) Jeg sidder og skal til at lave Dansk. Er der nogle der ved hvad en Fortolkningshypotese er? på forhånd tak.. Frederik -
Taksonomiske niveauer ?
Forumindlægfølger disse problemstillinger de taksomiske niveauer ? Hvad er en dampmaskine og hvem opfandt den? Hvordan virker dampmaskinen? Hvad er dampmaskinen blevet brugt til? Hvad er den industrielle revolution? Hvilken betydning har dampmaskinen haft på den industrielle revolution? -
velfærdsstaten..
ForumindlægHej . . Jeg skal imorgen fremlægge / lægge op til til diskussion om, om velfærdstaten er et socialdemokratisk projekt: jeg mener at til at starte med så var det vel socaldemokraterne der indførte det, eller begyndte det. Men hvad vil være godt at have med, eller diskutere, har læst meget på nette... -
Eksamen på mandag
ForumindlægHej alle sammen, Jeg skal til eksamen på Tirsdag, Så håber i kan hjælpe mig her, kender i nogle gode måder at forberede sig til Dansk mundtlig Eksamen, fx. nogle opgaver på nettet? :) Håber i kan hjælpe -
Karakter
ForumindlægHeej SP'er jeg ville lige høre om hvordan man får en bedre karakter og hvad man skal gøre for at blive dygtigere -
Perspektivering
ForumindlægHejsa :-) Hvad er vigtigt når man perspektiverer? er mega lost på det..... -
HJÆLP, DET HASTER........
ForumindlægHej med jer:) Jeg har lige skrevet en tysk julehistore ud fra et kopiark, hvor jeg skulle beskrive det og skrive om til en julehistorie, men problemet er bare jeg startede med at skrive det på dansk for at kunne forstå det, men kan ikke oversætte det til tysk for har svært ved. Så derfor ville j... -
Analyse af ''I Danmark er jeg født''
ForumindlægHejsa. Jeg går i 10. klasse og har brug for lidt hjælp. Jeg har trukket fordybelsesområdet: Lyrik før 1920 og har valgt teksen I Danmark er jeg født. Siden jeg afleverede min synopse har min dansklærer spurgt mig 1.000.000.000 gange om hvad der menes med: end høres danskens sang og m... -
Konflikten i Harry Potter?
ForumindlægJeg har lavet en analyse af Harry Potter og De Vises Sten men har svært ved at finde Konflikten og Point of no Return. Jeg ved godt hvad begge dele er, men er bange for at placere dem forkert. Hvad er jeres bud på hvor konflikt og Point of No Return ligger handlingsmæssigt i Harry Potter nr.1? -
kejserens nye klæder eventyr eller novelle
ForumindlægHej Jeg er ved at analysere kejserens nye klæder til min afgangsprøve. Jeg er lidt i tvivl om det er et eventyr eller en novelle. der står alle steder at det er et eventyr, men der er bare ikke rigtig så mange eventyrstræk. Så jeg synes lige så godt det kunne være en novelle. Er der nogle d... -
Knækprosa og kortprosa
ForumindlægEr der nogle der kan fortælle mig hvad forskellen er på knækprosa og kortprosa - hvis der overhovedet er nogen forskel? :-) Tak på forhånd -
Rettelse
Forumindlæggrammatik Rettelse -
Økonomi
ForumindlægHej Hvis man gerne vil læse økonomi på KU. kan man så komme ind med snit på 5,2 samlet og på snit 6.0 i matematik? -
Jøde
ForumindlægHvornår var man hel-, halv- og kvartjøde. Nogle der ved det -
Den grimme ælling
ForumindlægHvad kan man sige om H.C Andersens eventyr "Den grimme ælling", som man kan tage ved lære i vores dage? Noget vi har taget ved lære i det senmoderne samfund? Gerne et godt argument, det er nemlig dét min opgave har fokus på. -
Hvordan starter man på sit essay`?
ForumindlægJeg skal bruge noget hjælp fordi jeg ved simpelthen ikke hvordan jeg skal starte med at skrive essay.Jeg har kun skrevet et essay før men jeg kan simpelthen ikke huske hvordan jeg gjorde. Opgaven var i 6. klasse så jeg er helt blank.vær venlig og hjælpe mig -
Psykolog?
ForumindlægHej Sp. Jeg kunne godt tænke mig i fremtiden at blive Psykolog, dels fordi jeg har en sjette sans inden i mig, som andre ikke har. Men spørgsmålet lyder, hvad er adgangskravene for sådan en uddannelse? Udover en gymnasiel udd. Tak på forhånd! -
kildekritik
ForumindlægHej, Jeg ska aflevere projekt næst uge, men der står i opgaven at jeg ska inddrage kildekritikken, Jeg ved ikke hvad det er, og hvordan skal jeg analysere de to kilder som jeg har taget fra en bog. Det vil være en stor hjælp. hvis i svar mig hurtigst muligt. på forhånd tak. Nadia
