Søgning på: bioteknologi eksamen 2013. Resultater: 17201 til 17220 af 35495
-
Jeg har trukker 2 tekster
ForumindlægHej! Jeg skal op i mundtligt engelsk B og jeg har trukket 2 korte tekster, i stedet for bare én lang. Har ingen idé om, hvordan jeg skal gribe det an. Skal jeg først analysere en af teksterne til bunds og derefter den anden. Eller skal jeg springe mellem dem, når jeg fremlægger. Jeg troed... -
uddannet som advokat
ForumindlægEr der nogen der ved hvor mange år det tager, at blive uddannet som advokat, med de 3 år på gymnasiet? .. PS: er de 10 år i folkeskolen obligatorisk for ALLE dansk statsborgere? -
Hardy Weinberg
ForumindlægEr der evt en der kan forklare mig, på tydeligt dansk, hvad det går ud på? Er kørt helt fast! -
Ændring af problemstilling, tilladt?
ForumindlægHej.. Jeg har fundet ud af at en af mine problemstillinger i synopsen er fuldkomen irrelevant, og der istedet er en andet problemstilling(underspørgsmål) der passer meget bedre ind under min problemformulering, og er en meget bedre naturlig fortsættelse af min analyse... så DERFOR: Er det tilladt... -
Bi / Re - Dommedag
ForumindlægHej, jeg skal op i AT mandag morgen kl. 8.00 og jeg håbede på at få lidt input fra denne fantastiske side, så, here goes.. Emne: Dommedag Problem formulering: •Hvordan defineres "Dommedagsprofetier" af henholdsvis Kristendom og Videnskab? •Hvordan bruges ”Dommedagsprofetier” af henhol... -
Spørg. om spændingsrækken
ForumindlægEr jeg helt gal på den ang opløsning af metaller i spændingsreækken. Jeg har skrevet: Metallerne kobber, søvl, platin og guld kan ikke opløses af H+, da syre kun reager med dem, der står til venstre for H+ i spændingsrækken. -
Ret linie
ForumindlægHej alle Hvordan tegner man en ret linie ind på TI89, når man allerede har tegnet tangent og graf. Den skal have en hældning på -2. Ps: Skal man tegne grafer til matematik b niveau eksamenen? Den skriftlige ? Kan man komme ud for det? -
Beviser for differentieret funktioner og regneregler
ForumindlægHej alle Skal man kunne alle beviserne for de differentieret funktioner og regneregler på B? -
Procentregning
ForumindlægHej. Jeg har en matematik aflevering hvor jeg ikke kan finde ud af følgende opgave: En pakke med 2 tuber tandpasta koster i nærbutikken 17,75 kr., mens den i discountbutikken kan fås for 15,75 kr. a) Hvor mange procent mindre er prisen i discountbutikken? b) Hvor mange procent højere e... -
Protonoverførsel
ForumindlægJeg sidder lige og er ved at læse lidt op på kemien til de mundtlige eksamener. Under syre-basereaktioner er jeg stødt på definitionen "protonoverførsel". Dette undrer mig lidt. Jeg er med på, at en ¹H-kerne, svarer til en proton. Men hvad med de naturligt forekommende deuretium og trit... -
Hvad skal du så være sidste skoledag :D
Forumindlæg? ... -
Computer med?
ForumindlægHej! Skal op til dansk mundtlig på tirsdag, har alle mine noter på computeren, men må jeg egentlig medbringe den under forberedelsen? -
Billed og spansk
ForumindlægHej jeg skal som så mange af jer også op til spansk mundtlig, efter man har fremlagt det emne man trak skal man også også refere en tekst og beskrive et billed. Det jeg godt kunne tænke mig var en liste eller noget med en masse gode glosser til hvordan man beskriver et billed bedst muligt. -
pH
ForumindlægHej. Jeg er lidt i tvivlt om hvad denne formel helt præcist regner ud pH= -log * (h3O+/1mol/L). -
Rette tekst om børnearbejde
ForumindlægHej Er der en eller flere engelsk kyndige mennesker, som gider rette nedenstående tekst? Jeg vil være enorm taknemlig! The children get used at work because they are cheap laborer and they are easy to exploit. The mainly reason of child labor is poverty. The only way to survive is to work even ... -
Strømførende ledning i et magnetfelt
ForumindlægForsøg: Strømførende ledning i et magnetfelt http://www.jhave.dk/test/fysik/ElMagn/billeder/Image2.gif hvorfor går ledningen ud af magnetfeltet? og hvorfor ind? hvis i kan svarer på det inden for en time, bliver jeg utrolig glad! -
Fysik/Kemi forsøg - FSA
ForumindlægHeeej alle! Som mange andre, skal jeg snart op i fysik/kemi FSA, og så sad jeg lige og spekulerede over en ting. Jeg har fundet nogle forsøg på nettet som er meget oplagte at lave, men desværre har vores lærer ikke gennemgået dem/lavet dem med os, så ville det være dumt af mig at lave dem til... -
Tryk
ForumindlægNogen der kan forklare mig Henrys lov og dykkersyge? Henrys lov: "Den mængde gas, der opløses i væsken er proportional med gassens tryk". Hva menes der med gas, der opløses? -
Mediespørgsmål i dansk
ForumindlægHej, Jeg er blevet i lidt i tvivl om, hvordan man griber mediespørgsmålet an og søger derfor lidt hjælp til, hvad man skal gøre, hvis man trækker sådan et spørgsmål - især fra dem, som netop har været oppe i mediespørgsmålet. Som man kan læse herinde på forumet, så mener nogen, at man skal ind ... -
Energi- hvad er det?
ForumindlægHvad er energi?
