Søgning på: essay virkelighed eller reality. Resultater: 17201 til 17220 af 52987
-
Hvor stor kraft må væggen have udøvet på kuglen ved dens gennemboring af væggen?
ForumindlægJa endnu et spørgsmål.. Hvor stor kraft må væggen have udøvet på kuglen ved dens gennemboring af væggen? Vi kender kuglens Ekin før passage gennem muren og tabet af Ekin.. Den energi bliver vel overført til væggen? Er det også det "arbejde" væggen har udøvet på kuglen? Men hvordan u... -
Kvadrat, bliver sindsyg!?
ForumindlægHej. Har en opgave angående et Kvadrat.. Lyder så ledes. På Jens Hansens Bondegård findes en kvadratisk mark, der er 120 m på hver led. Inde på marken ligger en brønd og jens hansen ved at brønden har samme afstand til de to hjørner A og B som til siden CD. Han plejer at drikke sine gæster ved ... -
det haster pleazzz
ForumindlægEn anden mulighed er at fastholde den tidligere fastsatte optimale salgspris og iværksætte en reklamekampagne for Dannebrog i bladet: ”Vi med hus og have” i håb om, at der kan afsættes flere vinduer. Reklamen koster kr. 20.000. - Foretag en nulpunktsberegning, der viser, hvilken afsæ... -
Nytårsforsæt - Hvad synes du?
ForumindlægHey Jeg kunne meget, meget gerne tænke mig at vide dette: 1) Har du et nytårsforsæt og hvad er det? 2) Har du haft et og kunne du overholde det? 3) Hvordan overholder man det? Har du noget på hjerte omkring nytårsforsæt så skriv løs! -
Ettaktsmotorens virkemåde (SRP)
ForumindlægHej med jer. Jeg er så småt ved at være færdig med min SRP, langt om længe. Jeg har bare et problem. I min opgaveformulering står der bl.a. at jeg skal beskrive ettaksmotorens virkemåde, men efter at have kigget flere bøger igennem som omhandler Termodynamik samt søgt en del på nettet har jeg en... -
Fravær
ForumindlægHej Jeg kom sådan til at tænke på om 2,9% i fravær er meget. Har svært ved at blive enig med mig selv om det. Så hvad synes I? -
Statistik til SRP
ForumindlægHej hej, Jeg er SÅ meget på røven! Skal aflevere SRP i morgen, og mangler min statistik del i opgaven. (jeg har kemi som hovedfag og matematik som bifag) Jeg har lavet nogle forsøg med koffein, og så har jeg fået lavet en HPLC hvor vi målte på nogle standard opløsninger med koffein, og en kop te,... -
magt: elite + pluralisme <-- noget dårligt ved pluralismen!
ForumindlægHejsa.. Jeg prøver at finde nogle eksempler på lande, der har pluralistisk magtsystem, hvor det har en negativ virkning, så jeg kan stille det op mod Rusland, som har den elitære magtstyre.. Er der nogen, som kan hjælpe? -
Hjælp til retning søges.
Forumindlæghejsa. jeg er kommet frem til dette resultat i min dansk til tysk oversættelse - mit hoved koger - og har dermed brug for lidt hjælp til nogle af fejlene. :-) 1. Om en uge kører hele familien til Holland i min nye vogn 2. Hvorfor fortæller du altid om ham, du fortæller aldrig noget om hende 3. De... -
Eksamen spørgsmål Nr. 1
ForumindlægHej Jeg sidder her og arbejder med kemi og skal snart til eksamen (C) men har noget besvær med det. Hvis der er nogen der har lyst til at give en hånd med projektet vil jeg være meget taknemmelig. Jeg ligger en word- fil ud med de forskellige spørgsmål ( 15 stk ) så kan dem der har evnerne og lys... -
Projektopgaves idéer (:
ForumindlægVi skal have projekt opgave i uge 4, men vi skal i de kommende dage have lavet "begrundelse for valg af emne" og problemformulering" Det overordnede emne er "Mod en bedre verden" og så tænkte jeg på, om der var nogle, der havde nogle idéer til, hvilken underemne, man kun... -
Flytte sammen med en veninde?
ForumindlægHej allesammen, Jeg er nået halvvejs i 3.g og nu tænker jeg selvfølgelig på, hvad jeg vil derefter. Jeg ved da, jeg jeg vil holde en pause for lige nu er jeg mere skoletræt end nogensinde før. Så vil nok arbejde og tjene nogle penge. Jeg håber på at kunne flytte hjemmefra her til sommer. En ven... -
y-aksen
ForumindlægHej, Jeg har en funktion jeg gerne vil finde længden af og dreje rundt om y-aksen for at finde det fremkomne areal. Jeg har en formel: http://peecee.dk/upload/view/87766 og en funktion der hedder f(x)=2x^2+0,5 Hvordan kan jeg gøre det? og skal jeg bare gange med 2pi bagefter? -
Hvor går det galt her?
ForumindlægEr der ikke en sød sjæl som er venlig at hjælpe mig med hvor/hvorfor det går galt? Opgave vedhæftet.. -
Excentriciteten i en elypse
ForumindlægHej jeg har en elypse først angivet som 9x2 + 36x +4y2 -8y + 4 = 0 Denne har jeg regnet ned til følgende (undskyld at det ikke ser grafiskt pænt ud): ((x+2)2/22)+((y-1)2/32) = 1 Centrum er (-2,1) og halvakserne a= 2 og b= 3. Jeg skal regne excentriciteten nu, og formlen er som følgende: e = &rad... -
Hvad er SINUS!!!!
ForumindlægHej ... Jeg forstår ikke hvad sinus er ? -
JAVA!
ForumindlægNogen der keder en lille kode i java som kan løse følgende problem Hvis jeg har nogen tal: 2 2 2 4 5 6 4 3 2 hvordan jeg så kan samle dem sådan at jeg for at der er 4 gange 2, 1 gange 3, 2 gange 4, 1 gange 5, 1 gange 6. -
diff.
ForumindlægJeg har snart test i diff regning. Er der ikke en der lige kan lave en opg jeg kan løse? B niveau -
Probler med visning af fag på SP
ForumindlægSom der står foroven, så har jeg problemer med at se fagene her for tiden. Og når jeg sætter 'mit personlige valg af fag' til 'alle fag', så fås kun 'nyeste indlæg' Er der nogen, der har et forslag, til hvordan jeg kan få alle fag at se igen? -
Elisa test
ForumindlægHej. vi har lavet en Elisa test til biologi og skal derfor lave en rapport. under diskussionen er der et spørgsmål der hedder " hvorfor er der både en negativ og positiv kontrol i testen?"
