Søgning på: matematik fp10,2023. Resultater: 17221 til 17240 af 31467
-
Forkert oplysning
ForumindlægMan bliver ofte mødt af en besked der siger : "Siden findes desværre ikke" -selv om man tidligere har fået at vide -og stadig kan læse- at der er et vist antal sekunder tilbage til at rette i. -
Vidergående uddanelse
ForumindlægHej jeg overvejer at læse medicin næste år efter jeg har færdiggjort 2.g. Men problemet er at jeg tænkte over noget der måske kan forhindre min vej. Lige nu har jeg et snit på 10,7, hvilket kan jo stige eller falde alt efter hvordan det går, men jeg var så uheldig at dumpe billedkunst i standpunk... -
Hjælp søges til en mat opgave
ForumindlægNogen der kan hjælpe med denne opgave, kan virkelig ikke forstå den har siddet med den en halv time nu uden at komme nogen vegne. -
Kvote 2
ForumindlægHvor stor er chancen for at blive optaget på medicin igennem kvote 2 på SDU ? -
Syg d. dag vi lavede potenssammenhæng
ForumindlægOpgave 3 - Potenssammenhæng Nanna skal køre 60 km i sin bil. Bestem hvor lang tid turen tager hvis farten er henholdsvis 30 km/t, 60 km/t, 80 km/t og 120 km/t Opstil ligningen for sammenhængen mellem farten x og tiden y. Forklar hvorfor sammenhængen er en omvendt proportionalitet. Hvordan lav... -
funktionen
ForumindlægEr der nogen kan hjæpe med denne opgaver? -
metaller i vand
ForumindlægHej, hvorfor opløses metaller i vand? -
Hvordan laver man en boksplot?
ForumindlægJeg kan ikke forstå hvad jeg skal ved det her spørgsmål. Talene ved opgave 3.4 er alle højderne er de 15-årige drenge. -
raket-forsøg
ForumindlægHej Jeg er lige i øjeblikket i gang med teorien til min SRO, og min problemformulering lyder bl.a. på: I din SRO skal du, ved beregning, forudsige en rakets bevægelse. Du skal herunder redegøre for sammenhængen mellem acceleration, hastighed og position vha. numerisk integration og/eller numerisk... -
dumpet sin studentereksamen?
ForumindlægAltså vægter årskarakter og eksamen om man har bestet sin studentereksamen? Eller er det gennemsnittet af kun eksamen? Udover det, hvis man har været oppe i et fag, tæller årskarakteren så ikke længere i det fag? -
Statskundskab, jura eller økonomi?
ForumindlægJeg skal studere efter sommerferien, men jeg er fortsat i tvivl om hvad jeg skal læse. Jeg ved, at jeg gerne vil arbejde ud fra et samfundsfagligt perspektiv, hvorfor jeg specielt finder uddannelserne Statskundskab, Jura og Økonomi interessante. Alternativt har jeg også overvejet journalist, da j... -
Engelsk kemiudtryk?
ForumindlægEr der nogen, der kan fortælle mig, hvad aliquot betyder? Det er i forbindelse med en animation af ELISA-princippet. På forhånd tak! -
hvornår bruger man
Forumindlægnogen der kan forklare mig i hvilket tilfælde man bruger "sin", "tan" og "cos" På forhånd TAK =) -
Bestå faget mat på b
ForumindlægHej, jeg står i denne situation at jeg har afsluttet mat b med karakterne: 00 skriftlig og 02 mundtlig samt eksamens-årsprøve karakter -3. Hvad skal der til før jeg består faget? -
Bestået fag.
ForumindlægHvis man har fået 4 mundtlig og 4 i skriftlig Spansk i årskarakteren. Og man får -3 til eksamen skriftligt. Tæller det som bestået eller dumpet? Hvornår kan man få -3? Er er der hvis man slet ikke har besvaret nogle opgaver? Tak på forhånd. -
Hjælp til problemregning.
ForumindlægHej. (-: Jeg sidder og laver en problemregning, men jeg sidder med en opgave som jeg er meget i tvivl om? det handler om en fodboldsbane hvilket har et areal på ; 7920 m² - kvadratmeter, opgaven lyder sådan her: - For at gove græsset større slidstyrke sættes der stave med kunstgræs svarende ... -
Medicin og medicin og teknologi
ForumindlægJeg har læst medicin i 1 år nu, og overvejer at skifte til medicin og teknologi på DTU. Jeg kan se, at jeg kan få merit for nogle af de kurser, der er på KU. Hvordan foregår sådan en meritoverførsel? Må jeg så tage nogle andre kurser, fx ekstrakurser i kemi og fysik? -
SInus og cosinus
ForumindlægDefiner funktionerne sinus og cosinus til en vinkel udfra enhedscirklen. har jeg defineret sinus rigtig? vi laver en ny trekant uden nogle længder, disse trekanter har det til fælles at de begge to er ens vinkel (vinklen v) og de har begge en ret vinkel. og dette betyder at den sidste vinkel i ... -
skulptur
ForumindlægHej Er der nogle der kunne hjælpe med disse opgaver? Tak på forhånd! -
Procent for karakter
ForumindlægHej SP Jeg har lige været til to skriftlige eksamener. Er der nogen der kan opstille procent svarende til karakter. Hvis jeg skal have 10, hvor mange procent skal jeg så have. På forhånd tak ??
