Søgning på: srp historie musik. Resultater: 17221 til 17240 af 24890
-
Hjælp rigtig hurtigt
ForumindlægHej, jeg er rigtig meget på røven, da jeg ikke kan finde noget om én a mine problemstillinger til min SRP. Skriver om ægyptisk matematik og skal finde noget om pyramidernes betydning til vores forståelse af ægyptisk matematik ? Nogen der har nogen notater el. opgaver om dette, eller evt nogen int... -
ENGELSK NOVELLE DER OMHANDLER NYNAZISME .
ForumindlægHej .. Jeg står med et kæmpe problem . jeg er igang med at skrive SRP om nynazisme, og i min problemformulering står der at jeg skal analyserer en engelsk novelle i lyset af nynazisme . kan virkelig bare ikke finde nogen engelsk novelle ! hvis der er nogen der ligger inde med en eller kender til ... -
Sphingomyelin/sphingolipid
ForumindlægHej :) Sidder ligesom så mange andre og knokler med min SRP. Nu er jeg kommet til, at jeg skal skrive noget om de kemiske egenskaber og kemiske sammensætninger for sphingomyelin (sphingolipid). Er der en der ved noget om det? eller kender en god site hvor jeg kan finde noget om det? Håber der er ... -
diskussionsopgave om msk.rettigheder på guantanamo
ForumindlægHej :) jeg ved ikke rigtig hvordan jeg skal starte min diskussion i min srp opgave .. mit spørgsmål er diskuter hvorvidt USA's kamp mod terror (herunder især guantanamo) har fundet sted i overensstemmelse med fundamentale menneskerettigheder. Håber der er nogen som vil hjælpe mig og give mig ... -
MEGET SVÆR TEKST
Forumindlægjeg ahr en meget svær teoretisk, matematisk tekst !!!! håber nogle af jer gider bruge tid på, at omformulere det for mig. Ærligt er det fra nettet og det er den eneste del jeg mangler til min SRP!! så jeg vil gerne have indsat det i prøven uden at de finder det som snyd :-)!! mange... -
in two minds
Forumindlægjeg ville bare høre om der er nogle af jer som har læst skuespillet "in two minds" som kunne hjælpe mig lidt? Jeg er ved at skrive SRP, og skal analysere og fortolke skuespillet, men jeg føler jeg mangler en del.. Hvad det er jeg mangler, er desværre det der er mit problem.. Derfor vill... -
Linjestykkes deling i det gyldne snit?
ForumindlægJeg skriver SRP, og har fået til opgave at: "gør rede for et linjestykkes deling i det gyldne snit og vis hvordan delingen foretages med passer og lineal. Angiv 3 konstruktioner og infør tallet fi". Er der nogen der kan hjælpe mig med dette? For er rimelig lost lige nu. Hjælp hurtigs... -
analyse af harold pinter - the lover
Forumindlægjeg er ved at skrive SRP opgave men har problemer med min struktur i min analyse af harold pinter's the lover. er der måske nogen der har arbejdet med dette stykke absurd teater og kunne hjælpe mig med min opgave kunne det være rart. hvis i havde skrevet en tekstanalyse af stykket må i meget ... -
Pyramideteorie
ForumindlægJeg skal analysere Bent Heick Hansens pyramideteorie. Jeg har ledt efter den på nettet og jeg kan overhovedet ingen steder finde ud af hvad den går ud på?!? Er der nogle der kan hjælpe mig lidt på vej? Biblioteket har en bog der omhandler emnet, men den er først hjemme om 2-3 måneder :S Jeg har... -
Den specielle relativitetsteori
ForumindlægHej. Jeg er i øjeblikket i gang med at skrive SRP om den specielle relativitetsteori og i min problemformulering indgår der dette: Brug firevektorer til at gennemgå Lorentz transformationen og beskriv sammenhængen med matricer. Jeg har dog lidt svært ved at forstå hvordan jeg skal gennemgå Lore... -
Er Helle Helle minimalistisk?
ForumindlægHej Folkens, Jeg er ved at skrive SRP og jeg kunne godt tænke mig at høre bud fra jer på, om hvor vidt man kan kalde Helle Helle for en minimalistisk forfatter eller ej. Det ville glæde mig at høre både argumentationer for og imod. Svar hurtigst muligst :) God Jul og Godt Nytår Tinski <3 -
cancerceller
ForumindlægHej I SRP har jeg fået en problemstilling der lyder således: "Giv herefter en analyse af reguleringsafvigelser, som optræder hos celler, der udvikler sig til cancerceller" Min spørgsmål er så hvordan skal jeg lave en analyse jeg ved jeg kan redegører for at der sker mutationer de og de ... -
integralregning, hjææælp :(
Forumindlægjeg har fået stillet følgende sprørgsmål i min SRP: -Du skal arbejde med følgende matematiske legemer: En rektangulær kasse, en cylinder, en kegle/keglestub og kugle.Udled de matematiske formler for rumfang og overfladeareal for disse legemer vha. integralregning. hvordan i alverden udleder jeg d... -
Hjælp til smuk matematik :)
ForumindlægHej. Jeg har i forbindelse med min srp, udledt den idelle linseform. Jeg er dog i tvivl om det jeg har skrevet er forståeligt nok, og vil gerne høre om der var nogle, som ikke kunne tænke sig at læse den igennem? Her ligger udledningen: http://peecee.dk/upload/view/211336 Jeg kan fortæller, at je... -
Bevægelsesanalyse af svømmestilarten crawl
ForumindlægHej alle Jeg er ved at skrive SRP og skal bl.a. lave en bevægelsesanalyse af svømestilarten crawl. Jeg er bare temmelig meget på bar bund, da jeg har glemt alt om hvordan man laver en bevægelsesanalyse! Kan i hjælpe mig med analysen? Og vil I prøve evt. at komme med et forslag til hvordan sådan e... -
diskussions problem --Hjælp please
Forumindlæghej jeg sidder nu og skal til at skrive min diskussion til min SRP. mit emne er matematik i det gamle egypten. mit spørgsmål hedder: analyser matematikkens rolle i det egyptiske samfund og diskuter matematikkens betydning for civilisationen. - er virkelig på bar bund om hva jeg ska diskutere så... -
hjælp til afkølingshastighed
Forumindlæghey vil bare lige spørge om hvordan fanden man udregner afkølingshastigheden for en kugle eller en rektangulær kasse? pleease hjælå, det er et spørsmål jeg ahr fået i min SRP- pg det lyder: " Gør rede for fysikken bar varmeledning fra et legeme ved beregning af afkølingshastigheden dT/dt -
Udledning af differentialligning
ForumindlægHejsa, i mit SRP projekt skal jeg udlede denne diff. ligning y'=k(y-yo) Jeg kan ikke rigtig komme længere end til: y'=k*y-k*yo Det skal ende med at blive y=c*(e^kx)+yo Er der nogle som evt kan hjælpe lidt med hvad jeg skal gøre på forhånd tak -
Diskussion af The Color Purple
Forumindlæghej. jeg har i min SRP formulering fået til opgave, at diskutere om The Color Purple er en feministisk roman eller blot en skildring af de sortes kår i Syden i en bestemt periode. Nogen der kan hjælpe mig, eller har forslag til at komme i gang/fortælle mig hvordan man identificerer en feministisk... -
Fremskrivningsmodeller
ForumindlægHej :-) Jeg er ved, at skrive SRP i samfundsfag og matematik. Her skal jeg analysere nogle fremskrivningsmodeller i samfundsfag omkring indvandring. Men jeg kan ikke helt finde frem til, hvordan en fremskrivningsmodel bliver til, hvilken form for matematik der ligger til grund, samt hvem,...
