Søgning på: et dukkehjem analyse. Resultater: 17241 til 17260 af 23724
-
Er det en artikel?
ForumindlægHej jeg skal spøger om det her er en nyhedsartikel eller en baggrundsartikel? -
Valgfag - psykologi vs erhvervsøkonomi
ForumindlægNu hvor vi snart skal vælge valgfag er jeg kommet i tvivl om, jeg skal vælge psykologi eller erhvervsøkonomi. Hvad synes I? -
Eksamen på mandag
ForumindlægHej alle sammen, Jeg skal til eksamen på Tirsdag, Så håber i kan hjælpe mig her, kender i nogle gode måder at forberede sig til Dansk mundtlig Eksamen, fx. nogle opgaver på nettet? :) Håber i kan hjælpe -
Nogle som har haft fjernundervisning?
ForumindlægHej folkens.. Er her nogle som har haft fjernundervisning/flexfag før, i så fald hvilke fag og niveauer? -
Udviklingen af en partikulær løsning
ForumindlægJeg har fundet frem til en differentialligning ved hjælp af struktursætningen og har fået følgende til at være den fuldstændige løsning: c[1]*exp(t)*cos(2*t)+c[2]*exp(t)*sin(2*t)-(2/3)*exp(t)*sin(t)+(1/5)*exp(2*t)*cos(t)+(1/10)*exp(2*t)*sin(t)+10*t+4 (Med Maple formatering) Nu er jeg interesseret... -
hvor meget skal man kunne af videnskabsteori?
ForumindlægHej! I AT skal man jo også bruge videnskabsteori, men jeg er i tvivl om hvor meget af faget man forventes at have kendskab til. Er det kun de teorier og metoder man bruger eller skal man også være bekendt med teorier og metoder som ville være åbenlyse at bruge, men som man ikke har haft om, m... -
Vigtigt - forklaring impressionisme og ekspressionisme?
ForumindlægEr der nogen der kan forklare mig klar og tydeligt hvad henholdsvis impressionisme og ekspressionisme er så det er til at forstå? Bliver en smule forvirret af at læse om det på nettet, synes ikke jeg kan finde et sted hvor det står klar og tydeligt, men derimod kun antydninger af hvad det er. P... -
AT EKSAMEN MIN SYNOPSIS DÅRLIG!? HJÆLP!!!!
ForumindlægJeg skal (uheldigvis) op i AT her om en uges tid, dog grundet dette års AT-emne er jeg lidt på spanden, for ikke at sige meget.. Jeg har skrevet om Reformisme - Socialdemokratiets opstående i DK, hvor mit "videnskabelige" gennembrud er Gimleprogrammet, Socialdemokratiets første partipro... -
Dansk A pensum
ForumindlægHej, skal til mundltig dansk eksamen om nogle uger, men vil lige høre hvorfor vi har fået pensumlisten? Vi skal jo kun trække en tekst og så snakke ud fra den? Tak -
Metode i biologi? AT - fedme
ForumindlægJeg skal op i AT midt i næste uge. Jeg skriver om fedme i engelsk A og biologi B og overemnet er "Kampen for det gode liv". I biologi har jeg blot redegjort for fedme ud fra bøger, artikler osv. Er kommet ind på fx BMI, fedtprocent, genetik, følgesygdomme osv. Har altså ikke udført ... -
Skriftlig Engelsk A Eksamen - Hjælp til at rette stil :)
ForumindlægHej, jeg var til engelsk A eksamen igår, og så tænkte jeg om der er nogen der vil kigge mit essay igennem eventuelt gætte på en karakter? :) Assignment (A) The decadence of a human being is not a beautiful sight to see, especially if it is one of your own loved ones. The question usually asked i... -
Hjælp til Freud i AT
ForumindlægHej. Jeg skal op i AT om Freuds psykoanalyse. Hvordan kan man sige, at Frued og psykoanalysen var et videnskabeligt gennembrug eller en teknologisk landvinding? Jeg forstår iøvrigt ikke helt ordet 'landvinding' :-/ -
hjæælp - til religionseksamen ;/
ForumindlægHej alle kloge mennesker! håber der er nogen af jer, som lige har få minutter til at give mig nogle tips til religionseksamen. Tænkte på om der var nogen der havde styr på hvilke begreber, som ville være gode at kende og få styr på inden man gik op? Mhv -
Vekselspænding
ForumindlægHej. Er der nogen der kan fortælle mig hvad vekselspænding er ? En definiton. Og hvilke forsøg man kan lave med vekselspænding? Kan man gå ind i andre emner?? evt nogle opgaver/link På forhånd tak. -
Hjælp til Samfundsfag A eksamen
ForumindlægHej. Jeg har lige trukket til samf A eksamen, og har nu 24 timer til at udarbejde en synopsis. Vi sidder i forberedelsesgruppen, men er kommet i tvivl om hvad der skal indgå i fremlæggelsen - dvs. der skal selvfølgelig være en synopsis, men skal man perspektivere til tidligere emner, og hvis ja,... -
Anvendte instrumenter i "I Danmark er jeg født" med Natasja Saad
ForumindlægHej alle. Jeg skal op i mundtlig musik eksamen imorgen, og har trukket sangen "I Danmark er jeg født" med Natasja Saad. Men er meget i tvivl om, hvilke instrumenter der bliver anvendt under hele sangen. Indtilv videre har jeg kun: Trommer, guitar og keyboard. Håber der er nogle der k... -
Hjælp til eksamen mundtlig 9. klasse
ForumindlægHey people Skal til religions eksamen på torsdag. Er meget nervøs og vil gerne skaffe en god karakter hjem. Er der evt. nogen der har nogle gode udtryk og andre gode ting der kan bruges og gives gode point. Jeg har også lidt problemer med noget i mit pensum (bjergprædiken, kristendommen, Islam, ... -
02 i engelsk skriftlig - bør jeg klage?
ForumindlægJeg fik 02 i eksamens karakter for min eng. skriftlig stil på A-niveau. Jeg ved godt den måske ikke er særligt god men må indrømme at jeg alligevel blev overrasket da jeg plejer at få 10 i mine afleveringer. Derfor tænkte jeg at jeg lige ville høre nogle kommentarer fra folk herinde inden jeg se... -
Dansk landbrug efter 2 verdenskrig?
ForumindlægHeej.. Er der nogen der kan hjælpe mig med dette spørgsmål: Hvad sker der med dansk landbrug efter 2 verdenskrig?? -
fourierrækker
ForumindlægHej, her har jeg lavet en opgave, men jeg er usikker på om den er rigtigt lavet. Håber der er en der vil kigge den igennem. den omhandler fourierrækker, hvor jeg skal finde fourierrækken for en funktion når jeg har nogle givne oplysninger. Mange tak :)
