Søgning på: fysik eksamen 9 klasse. Resultater: 17241 til 17260 af 77388
-
Gsk
Forumindlæggoddag Jeg bliver - som så mange andre - student her til sommer, og det sker på et eksamensbevis som består af bund humanistiske fag (og det har jeg i øvrigt været rigtig glad for). Dog peger min sociale arv i retning af naturvidenskaben, og hvor meget jeg end ønsker at være mønstrebryder, er d... -
Gasplaneter + Uranus
ForumindlægJeg går i 8. klasse, og jeg skal lave en fysikrapport om Uranus, og jeg ved, at det er en gasplanet, men jeg ved til gengæld ikke helt hvad en gasplanet er for noget. Jeg har prøvet at google det lidt, men jeg synes ikke rigtig, at det giver mig noget specielt brugbart. Nogen der ved noget? Og hv... -
Hjælp til klumme om sex og kærlighed!
ForumindlægJeg skal skrive en klumme om hvor forbudt sex, kys, kram, snav osv er i offentligheden, og hvordan mennesket afskyr folk der snaver i bussen. Please kom med nogle gode idéer! :) -
karaktere / snit
ForumindlægHee, Jég vil bare lige vidde hvor høj ens ´snit skal vær, før man kan komme ind på gynasiet, uden at tage tiende. ? -
FSA aflevering: 4. Miniland
ForumindlægHej jeg er igang med en mat aflevering her i 9. klasse og er stødt på en opgave jeg ikke rigtig forstår: det er FSA afleveringen: Norske turister i Danmark. Jeg er nået til 4. Miniland, men jeg forstår ikke den første opgave der går ud på at udfylde et skema: Udfyld et tilsvarende skema... -
Lektiehjælp i Odense tilbydes
ForumindlægHej alle sammen Jeg er en 19-årig pige, der netop har færdiggjort min gymnasieeksamen med linjefagene matematik A, engelsk A og musik B med godt resultat. Jeg tilbyder lektiehjælp i fagene dansk (afsluttede med 12 tal), engelsk (afsluttede med 12 tal) og matematik (afsluttede med 10 tal) til både... -
fra gaslove til idealgasligning
ForumindlægHej folkens! :) Jeg har et spørgsmål, da jeg skal til eksamen i fysik nu her. Vi har fået at vide af vores lærer, at idealgasligningen er opstået ud fra de tre gaslove. Det skal vi selvfølgelig bevise: Alle tre gaslove giver sammenhængen i mellem tryk, temperatur og rumfang i en gas. Boyle Mari... -
Sandsynlighed
Forumindlæg9. A bliver enige om at følge Frederikkes forslag. Frederikke trækker lod om, hvilke klasser der skal spille mod hinanden i 1. runde. Hun skriver hver klasses navn på en seddel og lægger de otte sedler i en pose. Hun udtrækker først 9. A. Nu vil hun udtrække den klasse, som 9. A skal spille mod. ... -
Hvilke højniveau fag?
ForumindlægVed udgangen af januar skal vi have valgt hvilket fag vi vil have i 2.g samt hvilke fag vi godt kunne tænke os at have i 3.g. Som det ser ud nu overvejer jeg flg. to sammensætninger:Engelsk (A) - 3.gMatematik (A) - 3.gSamfundsfag (A) - 2.g/3.gellerEngelsk (A) - 3.gMatematik (A) - 3.gKemi/Biologi ... -
Samfundsfaglig studieretning
ForumindlægJeg har valgt studieretningen Sam A, Eng A, Mat B, når jeg efter ferien starter i 1. g. Hvilke erfaringer har I med denne, eller lignende, studieretning? Jeg vil gerne have en studentereksamen med bredest mulig adgang, men er dog mest sprogligt/samfundfagligt interesseret. Jeg overvejer også fort... -
Matematik årsprøve
ForumindlægHej!Nogen 1.g9;ere der ar været til skrivtligt matematik...? Så smid lige jeres svar ind...så kan vi sammenligne:P -
Grænsen til pervers??
ForumindlægHej jeg har en lære som der blev klaget over sidste år af en hel klasse, men der blev ikke gjort noget... I år har jeg så fået ham i engelsk om sidder med en hel bunke tekster på eksamensopgivelsen som indeholder enten vold eller sex/voldtægt, aldrig på en pæn måde. Næsten alle personer i de teks... -
bremsning af beta-partikler?
ForumindlægHej. Jeg skal til eksamen på onsdag, og har trukket emmenet atomer. Opgaven går ud på at vi skal finde et, helst flere, forsøg omkring det emmene vi er kommet op i. Jeg ved ikke rigtig hvilke forsøg man kan lave med atomer, derfor søger jeg hjælp her. Et forsøg med bremsning af beta-partikler, ... -
Pjækkeri
ForumindlægVi er to drenge som går i 9. klasse. Vi har aldrig pjækket før, men vi gør det i dag. For vi ville prøve det inden vi går ud af 9. klasse. Hvad plejer I at foretage jer ? MVH. Noah -
Engelske lytteøvelser
ForumindlægHej.Jeg skal op i 9. klasses prøven i engelsk her d. 6/6. Så jeg ville lige høre om der ikke er nogle der har nogle links til sider hvor jeg kan downloade gratis lytteøvelser som passer sig til 9. klasses niveau? -
High School i USA
ForumindlægHej jeg går lige nu i 9. klasse, men efter 9. klasse vil jeg gerne tage 1 år i USA, men jeg ved ikke hvilken udbydere der er bedst, jeg har kigget meget på EF :-) -
Ohms 2. lov
ForumindlægHeey.. Er der nogle her som er ekspert i fysik og forsøget om ohms 2.lov -
Student anno 2008
ForumindlægHej alle kommende studenter anno 2008. Jeg tror ikke på, at jeg er den eneste som glæder mig vildt meget til at få hue på..(?) Derfor vil jeg gerne høre om, hvor meget i glæder jer. Er det noget i tænker på hele tiden? Og hvad betyder det for jer at blive studenter..? Og sidst, men ikke minds... -
er virkelig i tvivl
ForumindlægHej!! Jeg er virkelig virkelig i tvivl lige nu, jeg går stx anden år lige nu, og mit gennemsnit er på onkring 4, jeg i tvivl om jeg kan klare stx, jeg har meget svært ved nogen af fagene!! Og min vejleddr anbefaler hf til mig men jeg ved ikke om det er et rigtigy valg da jeg ikke har mulighed fo... -
Mundtlig afsætning A
ForumindlægHej alle! Jeg skal til eksamen på mandag, d. 6. Juni. Jeg har været en del fraværende på 3. og sidste år (Depression) og har derfor ingen anelse om hvordan eksamen kommer til at foregå. Jeg har søgt en masse på nettet, hvor folk snakker om et projekt eller en rapport de skal snakke kort om. Så vi...
