Søgning på: international politik noter. Resultater: 17241 til 17260 af 22193
-
Eksamen!!!!!!
ForumindlægHej kære medstuderende! Jeg står i den forfærdelig situation, at jeg skal op i religion som afsluttende eksamen, og vores lærer er bare en ren dræber!!!! - kunne det tænkes, at der er nogle, der ligger inde med en hel stak fandens gode religionsnoter omkring: kristendom, islam og buddhisme? D... -
Ciceros diskussion af antikkens styreformer
ForumindlægHej derude! Jeg er ved at læse op til old, men blevet lidt forvirret med hensyn til to navne i Ciceros disskussion af antikkens styreformer. Der nævnes både navnet Scipio og Cicero - i mine noter har jeg udtryk det, som om det er samme person - men er det det? Det vil jeg virkelig ... -
Logaritme
ForumindlægHej :-) Jeg skal op til en 1.g årsprøve, og vi kan bl.a. trække noget med logartimer. Logartimer er ikke min stærke side, men jeg ved dog lidt om dem. Men jeg synes stadig jeg kunne lidt flere præcise fakta'er om logaritme, så hvis der er nogle der kan fortælle mig mere om logarit... -
Virus !!
ForumindlægNej nej.. ikk biologisk... Der er tale om computer her. Min antivirus program noterede for en uge siden, at jeg har 2 virusser på min computer. Når jeg scanner min computer med min antivrus program, finder den ingen virusser. Og jeg synes at min computer kører lidt langsommere end før. Hvad skal ... -
Historie eksamen, please hjælp!
ForumindlægHej folkens! Jeg skal op og trække i historie på mandag og skal til eksamen om tirsdagen. Jeg har læst op til vores emner vi havde i 1.g., men jeg kan se, at jeg ikke kan nå at læse alt op. Jeg tænkte på om der er nogle alternativer i stedet for at stresse med at læse i sine historiebøger, h... -
Æneiden
ForumindlægHej Jeg står i den situation, at jeg skal op til oldtidskundskab på mandag som den afsluttende eksamen, og jeg ønsker selvfølgelig at slutte af med stil :) Jeg sidder nu og repeterer, læser noter og kigger lidt på teksterne fra pensum. Et emne som vakker lidt problem er den romerske fortæll... -
Varme - termisk energi
ForumindlægJeg kan ikke rigtig finde ud af, hvad forskellen mellem varme og termisk energi er. Jeg har skrevet nogle notater, men jeg kan ikke rigtig forstå dem. Her er mine noter: ΔEterm=A+Q A=arbejde, Q=varme Ser bort for arbejde, er Eterm = Q - Det er især her, at jeg er gået af. Varme = ... -
Engelsk mundtlig B - hvordan prøven foregår og man bedste fremlægger sig tekst.
ForumindlægHej. Jeg skal op i engelsk mundtlig B nu på onsdag. Jeg er lidt i tvivl omkring hvordan prøven forløber så det ville være super rart lige at blive briefet. Hvis I skulle lægge inde med noget tips/tricks og eventuelt noter ville jeg også være taknemlig hvis de blev vedhæftet. En anden ting jeg ... -
Sætningsled
ForumindlægHej.. Har i en aflevere fået til opgave at bestemme sætningsled i følgende sætninger.. Og er totalt lost! Experts believe companies will increasingly focus part of their recruitment effort on schools. ..the firm does not offer them a chance to join the scheme until they have completed their G... -
analyse med henblik på krig
Forumindlæghejj.. Er der nogen herinde, der har noter om en tekst, skrevet af Marcus Tullius Cicero. Dette omhandler om et uddrag af "Om samfundet" hvor kan beskriveer om hvordan krige kan defineres. Der er nemlig også et respons til hans tekst af Laelius. Også er der en tekst af Josefus, "... -
Sælger Kemi 2000 A niveau 2, B niveau og C niveau
ForumindlægSælger disse 3 kemibøger: Mygind Helge, Kemi 2000 C niveau - ISBN 87-559-0992-2 Mygin Helge, Kemi 2000 B niveau - ISBN 87-559-0998-1 Mygind Helge, Kemi 2000 A niveau 2 - ISBN 87-559-1021-1 Alle bøger er helt som nye + de er hardbacks. Der er ingen noter eller krøllede sider, blot et stemp... -
rette en sætning?
ForumindlægHej, Er der nogen som lige kan rette denne her sætning? Jeg synes at den lyder fuldstændig forkert! - Dog kan hjernen ikke rigtig sammenlignes med en computer, da hjernen kan tænkte abstrakt, hvilket en computer under ingen omstændighed kan. - However the brain can not really be compared with ... -
Fast english help. Thankx
ForumindlægHe.. Hey. I need help to a written exercise. It's not really a written exercise.. or maybe: What's the difference of being a faithful and a fanatical fan? <------------------------ QUESTION! - FROM THE BOOK: Hooligans - Tim Sanders. Well, thankx! :) Martin. -
U2 - sometimes you cant make it on your own
ForumindlægHej. Jeg skal lave en opgave hvor jeg skal analysere U2's sang: Sometimes You Can't Make It On Your Own. Jeg skal både analysere teksten og selve arrangementet med specielt henblik på far-søn forholdet. Jeg skal også analysere sangen "Daddy I'm Fine" med Sinéad O'Con... -
ØKONOMI OECON
ForumindlægHej folkens! Da jeg er blevet optaget på økonomi uddannelsen i SDU(Erhvervsøkonomisk linje) ville jeg hører om folk herinde kan hjælpe mig lidt på vej? Først og fremmest ville jeg hører om hvilke matematiske emner jeg skal øve på/opfriske før studiet start ? Og om nogen af jer evt. har nogle ... -
Eksamenslæsning
ForumindlægEr så heldig at skulle op i historie til min afsluttende studentereksamen. Er ved at planlægge min læseferie, og kunne godt bruge nogle råd til, hvordan man griber det an, når man skla læse til en historieeksamen ? Har tænkt mig at starte med et emne. Skal man så læse det kronologisk? ELler førs... -
9.kl. sidste skoledag
ForumindlægHej jeg hedder Rebekka, er 15 år og går i 9.kl. Her den 4. juni har vi sidste skoledag og jeg ved bare not hvad jeg skal klædes ud som. Nogen der har et forslag som en meget gennert pige der hader at klæde sig ud kan være? Alle de andre i min klasse har enten kæreste eller bedste ven som de skal ... -
Engelsk A-Niveau 3G
ForumindlægNu skal jeg op i engelsk på A-niveau i morgen, og som sagt skal vi skrive et essay som vi normalt gør (: .. Nogen der har nogle gode noter, eller fine opgaver man kunne se igennem? Gode råd & vink evt. Jeg har altid været en dør til at skrive essays, nogen der kan komme med nogle gode råd? ogs... -
Spektroskopi til skriftlig ex.
ForumindlægHej. Jeg skal snart op til skriftlig kemi standardforsøg, dvs. med spektroskopi. Vi har brugt bogen "Spektroskopi - molekylernes fingeraftryk" i undervisningen, men jeg synes ikke bogen forklarer tingene særligt godt. Er der nogen, der har nogle gode noter, eller ved hvor jeg kan fin... -
Øjnenes betydning i Ødipus
ForumindlægJeg prøver at formulere nogle noter til øjnenes/synets betydning i Ødipus. Noget i stil med: Ødipus kan se, men han ser ikke sandheden. Teiresias (den blinde spåmand) kan ikke se, men dog ser han alligevel sandheden. Da Ødipus ser sandheden, stikker han sine øjne ud. Så selvom han er fysisk blin...
