Søgning på: international økonomi a eksamen 2014. Resultater: 17281 til 17300 af 170365
-
Hvad gør jeg her? :) Bare lige hjælp mig lidt igang, vil selv lave opgavene! :) Bestem koordinaterne til projektionen af punktet P (6,-1) på linjen gennem...
ForumindlægHvad gør jeg her? :) Bare lige hjælp mig lidt igang, vil selv lave opgavene! :) Bestem koordinaterne til projektionen af punktet P (6,-1) på linjen gennem A (0,-1) og B (3,1). har selv komme frem til : a = 2/3 ved A (0,-1) og B (3,1). a = -3/2 ved P (6,-1) så y = 2/3x-1... -
Procent
ForumindlægHvordan beregner jeg hvor meget bnp falder i perioden 2008 til 2014 i procent? -
Skriftlig samfundsfag 2012
ForumindlægEr der nogen der har nogle gode bud på emner til den skriftlige samfundsfags eksamen? -
Hjælp til problemformulering: Globalisering af verdenshandlen
ForumindlægJeg kan simeptlhen ikke komme op med en problemformulering til min 24 timers eksamen i samfundsfag med overemnet "Globalisering af verdenshandlen". Jeg har fået følgende bilag: 1. Berlingske d. 7.2.2012: "1 million for et job" 2. Berlingske d. 14.9.2011: "Alt kan outo... -
HHX DIO fremlæggelse
ForumindlægHej alle ! Jeg skal til DIO eksamen på HHX og vi har fået af vide vi skal lave et power point.. Jeg har lidt svært ved at overskue hvad power pointet skal indeholde?? Noget med metode, noget "nyt" som ikke stod i opgaven hvad ellers ?? Jeg skrev i Samtidshistorie og Intern... -
Renteformlen matematik
ForumindlægHej, Jeg er igen i gang med en opgave og jeg ved at man skal bruge renteformlen. Dog ved jeg ikke hvad der er hvad. Hvad er startkapital, rente og termin? -
maj 2011 opgave 6
Forumindlæghvordan løser jeg disse opgaver. Opgaven er vedhæftet som pdf -
Supplering i sommerferien
ForumindlægHej studieportalen. Hvis man skal have supplering i sommerferien i fx. matematik A, hvornår ligger det så i sommerferien, og hvornår ligger eksamen? -
Bor og studerer du i København?
ForumindlægHej københavnere. Jeg er interesseret i at høre fra jer, der bor og studerer i København mht. jeres boligforhold og økonomi (her taler jeg om udeboende studerende på SU). Jeg skal til at i 2.G efter sommerferien og har planer om at læse i København om to-tre år. Jeg er så småt begyndt at kigge ... -
hvad står der her?
ForumindlægThis war and the destruction of the Yugoslav economy which is now almost complete will further de-stabilize the Balkans. Er der nogen der kan oversætte det? -
Hjælp til aflæsning af graf
ForumindlægHvad kan der udledes om Antal ledige stilinger i den private sektor -
finanspolitik
Forumindlægkan man godt definere finanspolitik sådan: finanspolitik er når man prøver at holde konjunkturen stabil hvor der ikke skal være for høj eller lav konjunktur -
FN
Forumindlægheeeij. jeg har prøvet at søge efter følgende ting, men jeg kan ikke finde det. Håber der nogen her inde i portalen, som kan hjælpe mig. 1) hvad vil en fredsbevarende aktion sige? --hvor han FN udført fredsbevarende aktioner? 2) Hvad er et observatørkorps? --Hvor har FN indfør... -
Klage vedr. SRP karakter
ForumindlægHej Allesammen! Jeg har lige fået karakter for min SRP og fået et 4 tal, dette har gjort mig virkelig ked af det, da jeg synes den ligger højere. Jeg overvejer at klage, men vil gerne have at der er nogle der vurderer min opgave inden. Er der nogen der kunne tænke sig det, så skriv! -
Hvilket billede a, b,c eller d viser slut-tilstanden for den illustrerede start-tilstand. Antag at reaktionen forløber helt mod højre.
Forumindlæg2H2+O2--> 2H2O Hvilket billede a, b,c eller d viser slut-tilstanden for den illustrerede start-tilstand. Antag at reaktionen forløber helt mod højre. Jeg har vedhfætet billedet. Hvorfor er det b der er rigtig? -
Matematik
ForumindlægDet siges at matematik på B-niveau tæller en tredje del, og matematik på A-niveau tæller to tredje del. Sidste år fik vi årskaraktere i skiftlig matematik og vi kom op i det til skriftlig eksamen, og i år får vi også årskarakter i matematik og skal op i det til skriftlig eksamen. Hvordan foregår... -
Eksponentiel sammenhæng. HURTIG Hjælp, tak!
ForumindlægEn der kan komme en hurtig hjælp til vedhæftede opgave? På forhånd mange tak! -
hældningskoefficient
ForumindlægJeg skal aflæse hældningskoefficienten… Når du har aflæst den, så find ud om vi kan sige noget om hvad fremtiden ville være hvis udviklingen fortsætter? - Jeg har virkelig svær ved denne opgave, en sød sjæl som kan hjælpe? -
Optaget - KU?
ForumindlægSagen er den at jeg gerne vil læse Økonomi på Københavns Universitet efter sommerferien. Har alle fag undtagen samfundsfag B, som jeg heldigvis kan tage på et sommerkursus. Men på deres hjemmeside, står der at man skal have et samlet snit på 6,0 i matematik A. Jeg har fået 7/7 i årskarakterer. Hv... -
Karakterskalaen - skod?
ForumindlægJeg er imod den nuværende måde at bedømme elever på. Karakterer viser i sidste ende ikke et realistisk billede af elevens kunnen. For det første er det sjældent, at du bliver sat i en lignende situation på en arbejdsplads. For det andet viser det intet om elevens arbejdsmoral, da en elev kan gå e...
