Matematik

Renteformlen matematik

17. april 2019 af CathrineJO - Niveau: A-niveau

Hej, 

Jeg er igen i gang med en opgave og jeg ved at man skal bruge renteformlen. Dog ved jeg ikke hvad der er hvad. Hvad er startkapital, rente og termin?


Brugbart svar (0)

Svar #1
17. april 2019 af Pyrros

Du bør virkelig overveje at lave nogle bedre (mere sigende) overskrifter.

Du behøver ikke tænke opgaven i renter. Du starter ud med 250, og den stiger med 25 % per termin (som er ét år).


Svar #2
17. april 2019 af CathrineJO

#1

Du bør virkelig overveje at lave nogle bedre (mere sigende) overskrifter.

Er du tilfreds?:) Hov glemte lige emoji :) det lød lidt anderledes uden emojien (haha)


Brugbart svar (0)

Svar #3
17. april 2019 af Pyrros

#2
#1

Du bør virkelig overveje at lave nogle bedre (mere sigende) overskrifter.

Er du tilfreds?


Ja.

K_n=K_0\cdot(1+r)^n. Her er "startkapitalen", K_0, lig med 250 (tusinder), renten er r=25\% og hvert termin inddeles i år efter 2014, altså er år 2015 n=1. Er du tilfreds? :)


Svar #4
17. april 2019 af CathrineJO

#3
#2
#1

Du bør virkelig overveje at lave nogle bedre (mere sigende) overskrifter.

Er du tilfreds?


Ja. K_n=K_0\cdot(1+r)^n. Her er "startkapitalen", K_0, lig med 250 (tusinder), renten er r=25% og hvert termin inddeles i år efter 2014, altså er år 2015 n=1. Er du tilfreds?

Ja selfølgelig! :) tak for hjælpen


Brugbart svar (0)

Svar #5
17. april 2019 af AMelev

Det har ikke direkte noget med renteformlen at gøre, men den lignende fremskrivningsformel.
x = antal år efter 2014
y = f(x) = antal tusinde brugere
Da y vokser med en fast procent pr. år, er det en eksponentiel model, der skal benyttes.

Se Formelsamling s. 19 (99).
For eftertiden leder du i formelsamlingen, før du spørger her, ikke? Den er altså en rigtig god ven at have ved sin side til eksamen.


Svar #6
17. april 2019 af CathrineJO

#5

Det har ikke direkte noget med renteformlen at gøre, men den lignende fremskrivningsformel.
x = antal år efter 2014
y = f(x) = antal tusinde brugere
Da y vokser med en fast procent pr. år, er det en eksponentiel model, der skal benyttes.

Se Formelsamling s. 19 (99).
For eftertiden leder du i formelsamlingen, før du spørger her, ikke? Den er altså en rigtig god ven at have ved sin side til eksamen.

Det vidste jeg ikke.. Jeg er nemlig lige flyttet hold så jeg har lidt at catche up på men kigger selfølgelig i formelsamlingen :)


Skriv et svar til: Renteformlen matematik

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.