Søgning på: essay virkelighed eller reality. Resultater: 17301 til 17320 af 52987
-
Linealer i word er væk?!
ForumindlægMine linealer i word er, efter formatering af computeren, blevet væk. Jeg har forsøgt at finde den igen ved hjælp af søge/hjælpe funktionen i word, men uden hjælp. Jeg har brug for at tilpasse margener, og dette kan jeg kun finde ud af ved hjælp af linealerne. Er der nogen derude der ved hvordan... -
rettelse af 4 små sætninger :)
Forumindlæghey alle sammen:) har lige brug for at nogen ser disse 4 små sætninger i gennem. Jeg skal oversætte og redegør for mit valg af artikelbrug: I skal læse følgende 5 sider til i morgen. You shall read the following 5 page tomorrow. Han blev skudt samme dag. He was shouted the same day. Efter ... -
atomer og grundstoffer
Forumindlæg1. hvor mange elektroner skal der til for at de vejer det samme som en proton? 2. hvor mange elektroner skal der cirka til for at de vejer det samme som en neutron? 3. hvilke egenskaber har stofferne i hovedgruppe1 og 2 til fælles? 4. hvilke forskelle er der på egenskaberne hos stofferne i ... -
HJÆLP TIL VINDMØLLE ENERGI
ForumindlægHej jeg går i 10. klasse, og skal hermed fremlægge om vindmølle energi. Jeg vil bare lige høre om det ikke er dette der generelt sker i vindmølle? http://www.fysikbasen.dk/index.php?page=Vis&id=31 Hvis i har andre forsøg eller ideer, så skriv dem gerne Tak på forhånd. -
Guter Freund
ForumindlægHej derude:P Her er et lille udklip fra min fremlæggelse til imorgen, som jeg håber der lige er nogen der vil kigge igennem: Erst - Was ist ein guter Freund? Leute sagen oft, dass sie viele Freunde haben, aber ich finde nicht, dass man so viele Freunde haben kann. Sie sind Bekannten, nicht Fre... -
Hjælp til analyse
ForumindlægHejsa :) Jeg har ca. 5 minutter for meget i min mundtlige dansk prøve hvor jeg har valgt at analysere en novelle. Jeg har skrevet rigtig meget ved berettermodellen, men hvor lang tid burde man egentlig at bruge på at forklare den? Nogle punkter i den er rimelig vigtige, men kan man undlade at ta... -
Velfærdstatens klemmer som teori?
ForumindlægHej! :) Er der nogen af jer der kan fortælle mig om de typiske velfærdsklemmer kan bruges som en slags teori om velfærdstaten i det senmoderne samfund? -
Fuinktion
ForumindlægDer skal laves en ny skulptur i Odense i anledningen af H.C Andersens 200 års fødselsdag. Skulpturen skal være et symbol på forfatterens eventyr "Toppen og bolden", og den konstrueres som en kegle med en grundfladeradius r og højden h og med en kugle, der har en radius på 0,5 meter. &q... -
Blodtryk og puls
Forumindlæghvorfor ændrer blodtrykket sig, når man går fra liggende til stående tilstand? og hvorfor ændrer pulsen sig? Jeg har læst i mine bøger, men jeg kan simpelthen ikke besvare disse spørgsmål. Mit bedste bud er: i stående tilstand skal hjertet slår kraftigere, og derved stiger blodtrykket. -
McDonald's
ForumindlægHej. Jeg er en knægt der skal arbejde på McDonald's. Hvad skal jeg kunne gøre, for at være god i arbejdet?? Tak for jeres opmærksomhed ;) -
Skrå kraft:? Hvilken formel
ForumindlægSer forskellige formler for beregning af den skrå kraft Er det rigtigt man kan benytte A= +/- F1 * s (hvor F1 er F's komposant (er der nogen der ved hvad det betyder?) i bevægelsesretningen) eller gør man brug af denne: A=F*delta s*cos(a) Tusind tak på forhånd. -
Mekanik og Mekanisk energi
ForumindlægJeg kan ikke helt finde ud af hvad sammenhængen er mellem mekanik og mekanisk energi. Jeg troede egentlig det var to seperate "emner", men nu har vi fået et eksamen spørgsmål, som omhandler begge ting, og jeg ved ikke hvordan jeg skal kæde det sammen? Oo -
Vektor - Opgave uden hjælpemidler
ForumindlægI et koordinatsystem i rummet har en plan a ligningen: 2x - y + z + 3 = 0, og en linje l har parameterfremstillingen (x,y,z) = (1,2,3) + t * (1,-1,1), tER a) Undersøg, om P(4,-1,6) er et punkt på l, og bestem projektionen af P på a. På forhånd mange tak, :D -
kryptering
ForumindlægHej. jeg er igang med min srp om kryptering i fagene matematik og historie. jeg har skrevet nogle beviser men er ikke sikker på at dette er rigtigt derfor tænkte jeg om der var en venlig sjæl herinde som vil kigge det igennem? -
Stx A-niveau opgave 2.005 - hjælp.
ForumindlægJeg er kørt helt fuldstændig fast i denne opgave. Opgaven lyder: "I NATO's varslingskæde indgår AWACS-fly, der er flyvende radarstationer. De flyvende radarstationer har den fordel i forhold til radarstationer på jorden, at de kan iagttage flyvemaskiner, som ellers ville være skjult på... -
Østrogen effekt
ForumindlægHej, Er der nogen der ved, hvorfor bisphenol A og bisphenol A dimethacryt har østrogen effekt, og hvorfor tetrabrombispheol ikke har. Mit bud vil være, at at to første lettere kan danne fysiske bindinger med et østrogen receptor, mens den sidste ikke kan. Til slut, er der nogen der lige kan fo... -
Lineære funktioner og 2 ligninger med 2 ubekendte??
ForumindlægGodmorgen, jeg forstår ikke rigtig den første opgave, nummer a!! Hvordan omskriver jeg dem så de kan puttes i et kordinatsystem? http://togk.eucnordvest.dk/matematik/afleveringer/2008_afleveringsopgave_%20med_funktioner.pdf -
Mule Killers
ForumindlægJeg har fået Mule Killers for til næste uge, og der er en ting jeg er i tvivl om. Historien hører vi igennem en drengs øjne, hvor vi hører om, hvordan drengen egentlig kom til verden. Jeg forstår bare ikke helt sammenhængen. Faderen er forelsket i Euda, men han gør Eudas veninde gravid, og sige... -
Logistisk vækstmodel
ForumindlægEr der en der vil hjælpe mig med at redegøre for den logistiske vækstmodel og herunder deifferentialligning der definerer vækstmodellen. på forhånd 1000 tak. -
Nogle der kan hjælpe mig med denne opgave? Omkring inteval regning..
ForumindlægHej... En person bruger medicin mod allergi. I en model for kroppens optagelse af medicinen regner man med, at medicinkoncentrationen i blodet er givet ved f(t) = 12 - 4 · ln(t2 - 4t + 6); interval t interval 6; hvor f(t) er målt i milligram per liter, og t er antal timer efter indtagelse af m...
