Søgning på: historie begreber. Resultater: 17301 til 17320 af 22480
  • latinamerikanske oprørsbevægelser

    Forumindlæg
    Hey, jeg har en opgave, hvor en af delopgaverne er at redegøre og analysere for udvalgte latinamerikanske oprørsbevægelsers mål og midler. Nogen som ved hvor jeg specifikt kan læse om de forskellige oprørsbevægelser fra latinamerika fra 1945 til i dag?
  • Analysemodel - kildekritik

    Forumindlæg
    Nogen der har en god model til historiske tekster, hvor man kan se, hvad det er vigtigt at fokusere på?
  • Det forsømte forår!

    Forumindlæg
    Hej igen! Er igen stødt på problemer denne gang drejer det sig om betegnelser! Jeg skal have fundet den rette betegnelse for "Det forsømte forår". Jeg kan vælge mellem følgende: Socialrealisme, kollektivroman, dannelsesroman, udviklingsroman, nøgleroman og psykologisk roman. Hvad f...
  • Tøj til eksamen

    Forumindlæg
    Hey Hvad er jeres erfaringer med tøj til eksamen? Noget tøj der giver højere karakter end andet? (spørgsmålet er mest henvendt til piger) Hvad med kropssprog... og "måden" at sidde ved det grønne bord. Hvad virker for jer?
  • Ideer til emne og fortolkning af "Tørdokken"

    Forumindlæg
    Jeg sidder med en meget tør novelle, der hedder "Tørdokken". Den er skrevet af en tysker ved navn Stefan Andres i 1949 og man kan tilsyneladende intet finder om den på nettet. Jeg er aldrig støt på forfatteren før, så er lidt balnk, da novellen ikke rigtig siger mig så meget.
  • Jesus Kristus

    Forumindlæg
    Sp. 1: Hvad er beviset for, at Jesus Kristus har levet? Sp. 2: Hvem er den 'historiske Jesus Kristus'? Og hvis Jesus Kristus ikke er 'historisk' hvad er han så?
  • SRP hjælp - Matematik og naturgeografi.

    Forumindlæg
    Jeg skal til at i gang med SRP, og har tænkt på at skrive i enten matematik og naturgeografi eller matematik og samfundsfag, men jeg mangler noget inspiration til et godt emne. Er der nogle som kan hjælpe? :-)
  • bøger til læreruddannelsen?

    Forumindlæg
    Jeg skal begynde på læreruddannelsen sidst i august og ved at man skal bruge en masse bøger som man selv skal betale for. Er der en/nogen som har nogle bøger de ved man skal bruge som jeg evt kan købe? [email protected] på forhånd tak :)
  • Ødipus - hvorfor de navne?

    Forumindlæg
    Jeg skal til eksamen på fredag og sidder og prøver at få styr på de sidste ting. Men nu er jeg næsten gennem mit pensum og har undret mig meget over, hvorfor personernernes afstamning altid nævnes. Et eksempel er i Ødipus hvor der står "en søn af Labdakos, hvis far var Polydor, som selv va...
  • Vil du hjælpe ?

    Forumindlæg
    Heej Allesammen Vil høre om nogen af jer kender nogle gode reklamer, som kan analyseres ? Kan simpelthen ikke finde noget brugbart .. På forhånd tak
  • Mavesyre

    Forumindlæg
    Her i sommervarmen skal man sørge for at drikke en masse vand, men jeg undrede mig lige over: Hvad sker der, hvis man drikker for meget vand? Kan man godt risikere, at mavesyren bliver fortyndet? Hvordan kan det være, at mavesyren ikke ryger ned i tarmene? Og hvor lang tid tager det, fra når ma...
  • Gennemsnt 7 Skala

    Forumindlæg
    Hey hva så der. sad lige og sgu til at regne mit gennemsnit men er lidt i tvivl om hvordan det ska regnes. Jeg får kraktere efter den nye skala.er der nogen der ka hjælpe
  • Det moderne gennembrud

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal til eksamen i dansk på mandag, og jeg tænkte på, når man læser en novelle, hvordan skal man kunne så se at man i teksten skal kunne se at der er snakke om det moderne gennembrud. Håber jeg kan få en forklaring på forhånd tak.
  • analysemodel af artikler

    Forumindlæg
    Er der nogen der har en analysemodel af artikler. Det vil være en stor hjælp. På forhånd tak.
  • implicit eller eksplicit

    Forumindlæg
    Hvordan ser jeg om dette digt har en implicit eller en eksplicit fortæller? /: Desuden synes jeg også, at det er lidt svært at se, om fortælleren er epsk (med begrænset synsvinkel til en enkelt eller flere hovedepersoner), behavorisk (udefrasyn - som et objektivt kamera - beskrivende), om digter...
  • fallisk-ødipale fase..?

    Forumindlæg
    Hej, jeg forstår ikke denne fase helt, så derfor har jeg lidt svært ved at sammenligne denne teori med en situation. Er der ikke nogen der kan komme med en lille situation hvor det kan optræde..? (for hvis jeg får en case til eksamen, skal jeg kunne refere til det)..
  • Ordforklaring

    Forumindlæg
    Er der nogen, der har eller kan lave en oversigt over de vigtigste termer inden for Old? (Hybris, Ate, Nemesis etc.) Det ville være en stor hjælp!
  • 6 i gennemsnit, hmm...

    Forumindlæg
    Hej små venner! Jeg tænkte på hvilke muligheder har man hvis man kun har 6 i gennemsnittet?? Har man overhovedet nogle? Hvad kan man læse....? plus hvis man har en grundudd. bag sig.. ;) Nu taler jeg ikke for mig selv, hehe.. Hilsen Sam
  • Atomkraft

    Forumindlæg
    Hvorfor må Iran ikke have atomkraft når alle andre lande i vesten må? Jeg synes at de skal have lov det og USA ikke blande sig!
  • Gyser!!! UHHuoUH

    Forumindlæg
    Er der nogen er ja gæve folk der kender en rigtig god gyserfilm Gerne en hvor det uhyggelige er gemt i plottet og optagelserne scennen og det hele og ikke som i Saw at det uhyggelige er at han skal save sin egen fod af... Noget i retning af the Boggyman dog uden de sidste ti minutter... Alle fors...