Søgning på: matematik fp9 maj 2021. Resultater: 17301 til 17320 af 33706
-
TAFE
Forumindlæg"Technical and Further Education" i Australien Har nogen prøvet? eller ved hvordan det er. fx med penge osv??? meget taknemlig for respons.. -
At kigge efter...
Forumindlæg...noget der irriterer mig gevaldigt!! Hvorfor kan folk ikke lave deres egne lektier? I folkeskolen var der så stort et gruppepres på mig, at jeg gav folk lov til at kigge efter mig, indtil jeg kom i 9. og fik en ny klasselærer. Og det var helt væk, da jeg startede på gym. Lige indtil idag!!... -
blodtype i den danske befolkning :)
Forumindlæghar skrevet en rapport om blodtypebestemmelse og har skulle sammenligning fordelingen af blodtyper i klassen med den danske befolknings. Disse tal stemmer ikke helt overens og jeg skal beskrive hvorfor afvigelser her er mulige? Jeg kan ikke umidelbart se nogen grund til at der skulle være en sær... -
mig igen .. bestem ligning
ForumindlægBestem ligning for linjen gennem punkterne P(-2,7) og Q(3,2) er der nogen som vil forklare mig hvordan jeg skal beregne dette? på forhånd tak. -
integral
ForumindlægEr det nogen der kan hjælpe mig med de 3 opgaver? vi er lig begynd på integral ved ikke helt hvad det handler om.. a. A force of 1200 N compresses a spring from its natural length of 18 cm to a length of 16cm. how much work is done in comressing? b. an electron has a 1.6 * 10^-19 C negative cha... -
Uddannelse som minder om farmaci
ForumindlægJeg skal til at vælge hvilken uddannelse det er jeg vil ind på, jeg har endt med et snit på 8.2 og sidste års adgangskvotient ligger på 7.9, hvilket nok betyder at jeg ikke har så en god chance for at komme ind. Jeg søger nu efter en plan b som også skal have kemi og biologi i fokuspunktet samt ... -
Optagelsesprøver ved alle uddannelser!
ForumindlægSom på journalisttudiet på SDU, mener jeg at alle uddannelser på universitetet bør se bort fra snittet fra gymansiet, og hellere gør, som på journaliststudiet, at lave optagelsesprøver, så kun de bedste kommer ind. Hvad mener I om den løsning? -
Partikel fysik
ForumindlægHvordan kan det være det hedder partikelfysik, når det burde være partikelkemi. Har fysikerne ikke stålet denne gren fra kemikerne? -
Vægt af karakterer på STX
ForumindlægHvis man tager f.eks. Mat A som selv-studium er det så både mundtlig og skriftlig eksamen der er garanteret? Og når der ikke er årskaraktere, kan det så umuligt komme til at tælle mere end 2, mod 4 hvis man tager det som regulært fag? -
To ligninger
Forumindlæg4x+6=3x+6 2(x-3)=3(x+1) Hvordan løser man dem? -
Vektorer
ForumindlægHej! Jeg skal lave en aflevering, men kan ikke rigtig forstå hvordan det skal laves, derfor har brug for hjælp, tak. Opgave 1. i et koordinatsystem i planen er der givet to vektorer a =(-1,2) b =2*a-a^ (det er vektor a) a) Bestem vinklen mellem vektor a og vektor b. b) bestem koord... -
Beregninger i undersøgelse
ForumindlægHej alle. Jeg har samfundsfag på A niveau, men er igang med 2. år så det er vel B niveau.. Jeg har fået et opgavesæt med en opgave jeg ikke forstår som lyder: "Undersøg i hvor høj grad SF og DF's placering bilag D1 kan understøttes af materialet i bilag D2. Undersøgelsen skal indeholde... -
Ekstra undervisning?
ForumindlægHey! Ved ikke om det er dumt at stille mit spg. under kategoriet "generalt" men ja.. Vil lige høre om, der er nogen som ved om man kan få eksta undervisning i sommerferien.. Altså i nogle specifikke fag, så man kan forbedre sig.. Tænker mere på om der ikke er en lærer eller studerende d... -
blodtype
ForumindlægJeg har lavet et forsøg med blodtypebestemmelse i min klasse. hvis jeg er A-, kan mine forældre så ikk godt begge være Rh- og Rh+ ? et spørgsmål lyder: Sammenlign klassens blodtypefrekvens med frekvensen i den danske befolkning (bilag 1) og forklar eventuelle afvigelser mellem tallene. hvorda... -
eksamforberedelse
Forumindlæghej er det godt at læse til min pensum inden eksamen, og hvad skal man generelt vide inden eksamen? og skal man samligne den ukendte tekst med de andre tesker vi har haft i pensum -
rational- og irationale tal???
Forumindlæger der nogle som kan forklare mig hvad rationale og irationale tal er??? tak på forhånd:) -
Uddannelsesorientering
ForumindlægHvad kan man gøre i Danmark for at få folk til at tage en universitetsuddannelse? Der er fx meget mangel på datalogi og statistik - områderne og det vil blive meget værre de næste år. Hvis man har så meget mangel på de folk, så undrer det mig, at man ikke gør mere for at uddanne dem. Der var næst... -
humaniora, elle samfundsvidenskab?
ForumindlægHejsa Er historie samfundsvidenskab eller humaniora :S ? -og hvad hvilket begreb er det der dækker ,humaniora, samfundsvidenskab, og naturvidenskab ..? -
reducere . :)
ForumindlægA) 3y+8x+4y-y+3x-x B) 3x-x+4y-8y+x C) 9-3x-12x+4-y PÅ forhåand, tak -
x^(-x)
ForumindlægHvordan viser jeg at x^(-x) er kontinuert? Og de siger at f(0)=0^0 =1, hvordan kan det være??
