Søgning på: eksamenssæt matematik A HTX. Resultater: 17321 til 17340 af 158923
-
Sadsynlighedsregning
ForumindlægHej! Jeg sidder her med et matematik eksamenssæt for Mat-A dec. 2002 og jeg har et problem i opgave 5, hvor jeg skal beregne to sandsynligheder: "Af artiklen fremgår yderligere, at 17,9% af de adspurgte danskere har købt ind på nettet. I det følgende antages, at sandsynligheden for, at en ... -
3.g - hvordan er det?
ForumindlægHer i 2.g har valgt ikke at arbejde. Dette gjorde jeg bl.a. pga. lektiemængden m.m. Men her efter sommerferien skal jeg jo så op i 3.g (regner jeg stærkt med), og da jeg godt kunne bruge lidt flere penge, kunne jeg godt tænke mig et job igen. Derfor vil jeg høre jer som går i 3.g nu (altså ikke ... -
dumt eller??
ForumindlægHej.. er lige startet på hhx i svendborg. Jeg har valgt en studieretning som hedder, afsætning A virksomhedsøkonomi A, samt matematik B. Er dette en god linje? jeg er ikke specielt matematisk, men kan da godt finde ud af det hvis jeg lige lærer det.andre som kender linjen eller lignende? -
Karakterbonus for enkelt fag.
ForumindlægHej. Jeg har nu afsluttet Matematik på A-niveau på STX, og ønsker at søge ind på KU på en økonomilinje. Dette kræver at jeg har et snit i Matematik på 6, hvor jeg dog ligger lige på grænsen. Vil derfor spørge om det er muligt at gange mit matematik snit med 1,08? -
Kvote 2 DTU
ForumindlægHej! Jeg er i gang med mit sabbatår og har planer om at søge ind på DTU, specifikt på Teknisk Biomedicin. I gymnasiet havde jeg en periode, hvor jeg havde det rigtig svært mentalt på grund af udiagnosticerede funktionsnedsættelser, og især 3.g var meget hård for mig. Det har desværre betydet, a... -
Opgave 11. 1) Tegn den lineære regression. 2) Bestem a og b. 3) tegn residualplot. 3) Den 30. september var der indlagt 45 patienter. Passer modellen? Hvo...
ForumindlægIndlagte patienter med bekræftet COVID-19 - pr. dag i region hovedstad fra 16/9-21/9 dag Indlagte patienter hjælp til opgaven. 0 21 1 26 2 27 3 32 4 33 5 41 Opgave 11. 1) Tegn den lineære regression. 2) Bestem a og b. 3) tegn residualplot. 3) Den 30. september... -
SRP
ForumindlægHej, Jeg skal skrive SRP i matematik (A) og et andet fag som jeg endnu ikke har valgt. Jeg har tænkt lidt på engelsk - hvad kan man skrive om her? Hvilke andre fag ville være spændende, og hvilke emner vil du så anbefale i forbindelse med faget? På forhånd tak! -
Aalborg Uni.
ForumindlægPå UG.dk står der, at alle på HA jura studiet er blevet optaget - betyder det så, at man har mulighed for at komme ind på et snit med 4? -
Firkanter.
ForumindlægHej! Jeg står og skal løse dette spørgsmål, og jeg er simeplthen så lost En firkant har sidelængderne 3,4,5 og 6. Vinklen mellem siderne der er 3 og 4 er 27 grader. Trianguler firkanten og beregn dens vinkler og areal -
En funktion f har forskriften: f(x) = - 0,11 x2 + 8,3 x a) Tegn grafen for funktionen f og en vandret linje med y = 74,75. b) Beregn skæringspunkterne mellem...
ForumindlægHjæælp En funktion f har forskriften: f(x) = - 0,11 x2 + 8,3 x a) Tegn grafen for funktionen f og en vandret linje med y = 74,75. b) Beregn skæringspunkterne mellem f og den vandrette linje med y = 74,75. c) Angiv intervallet for x, hvor f(x) > 74,75. d) Find toppunktet for parablen, der er... -
a) hvor mange år tager det at fodoble en kapital på en konto, hvor renten tilskrives månedligt med 1.25 %; b) hvor mange år tager det at tredoble en kapit...
Forumindlægsøger hjælp til disse to opgaver: a) hvor mange år tager det at fodoble en kapital på en konto, hvor renten tilskrives månedligt med 1.25 %; b) hvor mange år tager det at tredoble en kapital på en konto, hvor renten tilskrives månedligt med 1.25 % -
Den vilkårlige trekant hjælp til opgave
ForumindlægHej alle sammen vi har lige fået vores 4. Matematik aflevering for, på HTX, jeg kan ikke rigtig tegne denne vilkårlige trekant jeg er gået i stå i Geogebra, har i en ide hvordan jeg kan tegne den trekant? Det er A og B jeg er kommet til: Opgaven: Jeg er begyndt i Geogebra, men jeg er g... -
Forslag til studieretningsprojekt
ForumindlægNu nærmer tiden til at mange skal igang med at skrive SRP. Man skal kombinere 2-3 fag fra sin studieretning. Jeg går på HTX. Min retning er: Mat A / Fys A. Synes det er rimlig svært, at finde noget man kan fordybe sig i, så vil spørge jer derude om i har nogle forslag til hvad man kan skr... -
mangler portfolie...matematik opgave med økonomi en der kan hjælpe med at sende en gammel opgave har opgaver at byt med.
ForumindlægVille være nice, hvis i kunne sende en inden mandag -
Salg af 1. + en matematik bog for 2. semester medialogi bøger PRIS FOR ALLE 2000 kr
ForumindlægLearning actionscript 3.0 second edition Nypris kr 282,88 The design of everyday things Nypris kr 110 Research Methods In Human-computer interaction ... -
chokoladefontæne
Forumindlæghej er der en, som kan hjælpe mig med vedhæftede fysikopgave fra det seneste eksamenssæt (14 august, 2015)? mvh, Tobias -
Virksomhedsøkonomi B eksamen 2011 august - svupstik
ForumindlægSkulle der ikke være en venlig sjæl der sidder med eksamenssættet fra 2011 i VØ B med svupstik.com som virksomhed Jeg er gået helt i stå, takker på forhånd! -
Studere på universitet i udlandet? Hvordan, hvorledes, hvorfor?
ForumindlægHeysa studerende! Når jeg er teknisk student om små 2 år, så har jeg naturligvis tænkt mig at læse videre. Regner med at skulle studere noget naturvidenskab og ende ud som forsker, navnligt i fysik (atomfysik og lignende) eller matematik, men har ikke lagt mig helt fast endnu. I den forbindelse... -
Hvem ved hvad?
Forumindlæg. -
Handelsøkonom kig her! TAK :D
ForumindlægHej, jeg er en lille prut, der stadig går i 3g, men tænker på at tage handelsøkonom bagefter, og har nogle spørgsmål til nuværende/tideligere elever :) - føler man sig (meget) bagud hvis man har en STX frem for en HHX? - Jeg ved godt at uddannelsen 'kun' kræver matematik D, men hvor svær...
