Søgning på: sso historie opgave. Resultater: 17341 til 17360 af 153151
-
Overvågning
ForumindlægHej. Jeg skal skrive AT opgave, og har valgt fagene samf(A) og dansk. Mit emne er overvågning - jeg tager udgangspunkt i bogen "1984", men også i fx debatten om mere overvågning i samfundet, senest i forbindelse med knivoverfaldene i KBH. Det overordnede emne bliver højst sandsynlig... -
Den israelske-palæstinensiske konflikt fra slutningen af 1940’erne – 2000
ForumindlægHej alle!I min SSO opgave skal jeg give en kort redegørelse for den israelske-palæstinensiske konflikt fra slutningen af 1940’erne – 2000 (ca.). Jeg vil så høre om der er en venlig sjæl, der har lidt styr på konflikten, som kunne tænke sig at læse det jeg har skrevet igennem og komme med lidt fee... -
Rekombinant DNA tekno.
ForumindlægHej, Jeg skriver i øjeblikket SSO/studieretningsprojekt i biologi og kemi om Livmoderhalskræft og den nyudvundne vaccine Gardasil. Vaccinen er lavet på baggrund af Rekombinant DNA teknologi. Er der nogen der ved noget "kemisk" om denne teknologi? - eller bare noget kemi i det hele ta... -
film
Forumindlæghej jeg skal til og skrive en sso, hvor jeg vil fokusere på identitetsdannelsen i det senmoderne samfund, så ville høre om i kendte noget matriale man kan analysere til, eksempelvis en artikel eller en dokuentar, jeg har prøvet kigge længe men det er svært og finde noget matriale for mig -
Emne til SRP
ForumindlægHej jeg går på STX og jeg har fem a-fag.. Jeg fik at vide af min klasselærer at det kunne være en god ide at starte på mit SRP. Som sagt så har jeg fem a-fag som er: Matematik, Spanks, Dansk, Historie, Bioteknologi. Jeg skal vælge to af disse fag og kombinere dem og komme med et godt fæ... -
Komplekse tal forside
ForumindlægHej derudeJeg står netop for at skulle skrive SSO om komplekse tal (den endelige problemformulering kender jeg af gode grunde ikke endnu), og er allerede stødt på problemer - nemlig forsiden.For ikke at komme i total tidsnød vil jeg lave forsiden allerede nu, men det er ikke såre simpelt at lave ... -
Hvor mange henvisninger?
ForumindlægHejsaSidder lige og overvejer, hvor mange sidehenvisninger det egentligt er "normalt" at have, for indtil videre har jeg 35 på 15 sider... syntes det virker af mange. Men så er det jeg gerne vil høre med jer andre, hvor mange I har? Er det godt eller dårligt at have (for) mange?:-)¤Chri... -
hjælp !haster ;/
ForumindlægHej Alle. Kan nogen skrive hvilke teorier man bruger i historie og idræt . Jeg ved at i historie bruger man kildekritik som metode og i idræt anvender man enten den kvalitative eller kvantatitive metode. Jeg skal op i morgen, så det ville være rart med et svar så hurtigst som muligt - tak på ... -
Stx eller Htx
ForumindlægI fremtiden kunne jeg godt tænke mig at læse medicin, men jeg ved ikke om jeg skal vælge STX eller HTX. Jeg elsker fagene fysik/kemi og biologi. HTX lyder spændende, men jeg har hørt at matematik niveauet er meget højt, så mon ikke det bliver for svært for mig, nu når jeg kun klarer mig mi... -
Karaktersnit
ForumindlægJeg går i 3.g, og er snart færdig i gymnasiet. Mine karakterer er ikke prangende, men jeg skal også bare have mit eksamensbevis i hånden bestået. Så, så jeg i et andet indlæg at man kunne bruge dette link til at udregne ens karakter. Er linket brugbart? https://www.eg-gym.dk/scripts/elever/karak... -
Hans Scherfig
ForumindlægHej...jeg skriver en stil om Hans Scherfigs"Det forsømte forår"!Jeg skal skrive om satire, så jeg tænkte på om der ikke var nogen der kunne give et link eller vejlede mig på en fornuftig måde?på forhånd tak...Sebastian -
Komplekse tal ?
ForumindlægMIt spørgsmål går på om nogen vil definere og uddybe begrebet "komplekse tal"..? Der står ikke noget i min matematik bog, og min lærer har nævnt det nogle gange, så jeg er efterhånden blevet nysgerrig.. Bare lige overordnet, ville jeg gerne høre om det.. -
asymptote,division
Forumindlæghf 2000-8-3opgave 7aen funktion f er givet vedf(x)= (4x^3+22x^2-5x+3)/(x^2+6x+9)Det oplyses, at grafen for f har to asymptoter.funktionen ene asymptote er lodret da (-3)^2+6*(-3)+9=0 funktionen anden asymptote er skrå, da tællers grad netop er en større end nævners grad. den findes ved division.... -
Maxwells ligninger
ForumindlægTil den kommende 3. årsopgave har jeg valgt at skrive om Maxwells ligninger, og jeg har derfor brug for noget godt litteratur.De fleste af de bøger, jeg kan få fat i, behandler ligningerne på differential-form, og da jeg går i 3.g er det en lidt for stor mundfuld. Med andre ord: Er der nogle, der... -
Forslag til fremlæggelse?
ForumindlægHej Studi'er.Jeg er ved at skrive en 10.klasses-projekteopgave om regnskoven. Er der nogen, der sidder inde med et godt forslag til, hvad man kunne lave til fremlæggelsen? Jeg har selv overvejet evt. at vise nogle fysikforsøg omkring fotosyntese og drivhuseffekten og måske lave en mindre film... -
Israel-Pælastina?
ForumindlægEr der nogle af jer som har nogle noter til dette emne? Synes det er meget overskueligt og ville være lækkert hvis nogle havde nogle gode og overskuelige notater :) -
e^(-x^2)
ForumindlægS(0 til 1) e^(-x^2) giver kvadratroden af pi. Hvordan beviser man det? -
Enkelfags kursit HF
ForumindlægHejsa Jeg skal bare lige høre, man har da en fuld HF hvis gennemsnittet er på 2,9 hvis den er taget på VUC som enkelfags HF ? VH Josephine -
Hvor mange eksaminer skal man op i på HF?
ForumindlægJeg ville høre hvor mange eksaminer man skal op i på HF? En af mine veninder sagde til mig, at hun i alt havde fået 14 12-taller. Vil det sige, hun var oppe i 14 eksaminer og fik 12 i dem alle??? -
pi beregnet med 5 betydende cifre via archimedes
Forumindlægi min SSO er jeg blevet stillet den opgave at jeg skal beregne pi med 5 betydende cifre vha archimedes metode, dette er i sig selv ikke noget problem, men det kommer til at fylde omkring 5 sider hvis man skal have alle udregningerne med, og det syntes jeg måske er lidt i overkanten. overvejer lid...
