Søgning på: fransk grammatik noter. Resultater: 17401 til 17420 af 22496
-
1930'erne
ForumindlægHej Folkens.. Jeg skal skrive en litterær artikel om Gustaf Munch-Petersens digt "Og Gud talte" hvor jeg i min perspektivering skal inddrage de tidstypiske træk. Digtet er skrevet ca. 1934 og er surrealistisk og er præget af drømmen om kærlighed (håb). Men jeg har altid troet af melle... -
Integralregning Bestem F
ForumindlægJeg bøvler med matematikken idag:( Funktion f(x)= 2x-3 Med F betegnes en stamfunktion til f. Bestem F, når det oplyses, at linjen med ligningen y = x+5 er tangent til grafen for F. Sidder og kigger dødt i mine noter samt bøger efter noget vejl. Any help? Skal jeg sætte de to ligninger lig med hin... -
Elektronegativitet
ForumindlægHej...Jeg går på 1.semester og har et spørgsmål om elektronegativitetsforskel. Da jeg nu har ferie, kan jeg ikke bare lige spørge min lærer, desværre, så jeg tænkte at oprette denne topic :)Jeg ved godt hvordan man beregner elektronegativitetsforskel for 2 stoffer.F.eks.: Elektronegativitetsforsk... -
Bevis af regnereglerne for bestemt integral
ForumindlægHej studieportals brugere. Det er således sådan at jeg har brug for beviserne af regnereglerne for bestemt integral. Jeg burde nok selv sidde og lave dem, men da jeg er i tidspres denne uge, så har jeg ikke rigtigt overskud til at få dem lavet. Jeg har søgt rundt herinde på studieportalen, men i... -
Ret fejl
ForumindlægJeg er en nar til engelsk, hvis der er en der gider bare at rette fejlene i teksten vil jeg blive glad. I don’t think your muscles are growing faster when you are poor, but I think you mentally will grow lard when you don’t have some secure conditions and surroundings. When you live in a family w... -
Triple på dansk?
ForumindlægJeg læser lidt om sandsynlighedsregning, og ønsker at skrive en kort note på dansk. I Wikipedia, fandt jeg A probability space is a triple (Ω, F, P) consisting .... Oversættes til: Et sandsynlighedsfelt er en tredobbelt (Ω, F, P), der indeholder .... Hvis der står, at F is a sigma ... -
Opvarmningens effekt på præstation
ForumindlægVi har lavede nogle forsøg i Idræt/Biologi, hvor vi først løb alt hvad vi kunne i en håndboldbane hvor vi så noterede tid og gjorde det samme efter vi havde opvarmet. Det er tydeligt at man løber hurtigere når man er opvarmet. Det samme kaldt med reaktion og springkraft efter opvarmning var resul... -
WHY SHOULD WE BE FRIENDS (det haster)!!
ForumindlægJa har den her aflevering for til på tirsdag, er nået så langt at jeg har læst teksten og taget noter til den. Men kan ikke rigtig starte på mit resume.... den skal være min. 200 ord og max. 210 (underlig lærer vi har -.-) MEN HVIS DU HAR LAVET OPGAVEN FØR SÅ SEND MIG ET LINK ELLER NOGET,... -
Hjælp! - Roosevelt
ForumindlægHej. jeg er igang med min DIO, og er gået fuldstændig i stå .. Min problemformulering lyder således: Jeg vil først redegøre for finanskrisen i 1930'erne og for Franklin D. Roosevelt og hans tiltrædelse. Dernæst vil jeg analysere hans tiltrædelsestale i 1933. Jeg vil til sidst diskutere konse... -
Hvilken formel skal jeg bruge?
ForumindlægJeg har to steder i min noter skrevet to forskellige ting.\n\nDet drejer sig om resonasfrekvenser i et halvåbent rør. Jeg har fundet lambda og jeg har v.\nHvilken formel skal jeg så bruge:\nf=v/lambda\n\neller\n\nf=(v*(n+1))/(4*L).\n\nL =rørets længde, mens n er 0,1,2...\n\nHvilken en skal jeg br... -
Trigonometriske funktioner
ForumindlægHej allesammen.. Jeg er startet på en ingeniør-uddannelsen i denne uge og har allerede fundet ud af, at jeg har svært ved at følge med i det matematik vi bliver undervist i og så var det at jeg tænkte på jer kloge mennesker. Lige nu er det trigonometriske funktioner og jeg vil spørge jer, om d... -
eksamens forberedelse
Forumindlægjeg stødte på dybgrave og ledte så efter nogle gamle noter men fandt istedet et ufærdigt spørgsmåls ark men vil gerne kende svare så jeg kan komme videre :) hvordan dannes dybgrave? 1.Dybgrave dannes når 2 kontinentplader bevæger sig mod hindanden. 2.Dybgrave er resultat af kraftige jordskælv... -
Termodynamik..
ForumindlægHey!\n\nVille høre om nogen tilfældigvis ligger inde med noter til noget "kemisk termodynamik" (2 årige A-niveau) og evt. havde lyst til at dele dem ud på siden her?? :)\n\nVille være super fedt, især da jeg har måtte være fraværende i en del af timerne hvor dette kapitel er blevet gen... -
Rustfrit(fast)stål 18/10 = forholdet ml. hvad?
ForumindlægKan ikke huske det længere!\nForholdet ml. krom og stålen eller sådan\n\nQues 2: Nogen der ligger inde med gode noter omkring følge metaller..?\n\nFe 360 (jern)\nRustfast stål\nMessing\nKobber\nAluminium\n\nHar lidt, men det er ikke så meget.\n\nPå forhånd tak.\n\n -
hjælp til en enkel sætning
ForumindlægHej Jeg skal oversætte denne sætning: Hun prøver ikke at lave en bedre stemning men begynder i stedet at snakke om hvor gammel hun er, hvilket får hende til at fremstå som en der har ondt af sig selv. Mit bud er: She does not try to make a better sentiment but starts talk about how old she is whi... -
Test- Sæbe
ForumindlægTest i sæbe og molekyler, ja det overskiften til imorges kemi modul. Vi skal/må lave EN hjælpe side som vi kan tage med. Jeg har lavet en og vedhæftet den, det kunne være fedt med nogle kommentar. Rettelser, tilføjelser af ting der kunne være relvant at vide i forhold til Sæber og molekyler. Og... -
Shopping for One
ForumindlægHej, Vi er i øjeblikket igang med at læse en tekst ved navn "Shopping for One", men jeg syntes simpelthen den er SÅ UNDERLIG...Jeg søgte her på siden og kom frem til at, der også var andre der syntes det, men det gode ved at søge var at DER VAR NOGLE DER HAVDE NOTER TIL DET....https://w... -
Uafhænghed - Sandsynlighed
ForumindlægHej.Jeg forstår ikke hvordan det med at afgøre deres uafhænghid skal løse.Opgaven:Fra et almindelig spil kort trækkes 2 kort, og efter hvert udtræk noteres kortet og lægges tilbage i bunken. Betragt Hændelserne:A: Begge kort er hjertermit svar: 1/16B: Mindst eet af kortene er et billedekort (Kn,... -
Ideer
ForumindlægHej allesammen. Jeg skal have lavet sådan et papir, som jeg skal fremlægge for klassen. I dette papir skal jeg have lavet et overbilk over emnet mekanik for Fysik A. Papiret skal også efterfølgende gives ud blandt eleverne så de har en ide om, hvad emnet indebære. Derfor vil jeg spørger om nogl... -
Exoterm og endoterm reaktion
ForumindlægHej, hvornår er en reaktion endoterm, og hvornår er den exoterm? Vi har i skolen lavet et forsøg, hvor vi lavede en opløsning af jern(III)nitrat og kaliumthiocyanat, KSCN. Da vi kom noget af blandingen i et reagensglas og kom det i koldt vand, har jeg noteret, at den blev mere gullig. Be...
