Søgning på: dansk politik samfundsfag. Resultater: 17421 til 17440 af 48880
-
Forklaring til grammatikken
ForumindlægHvilket personligstedord skal jeg benytte? Jeg mener, at det må være sein, for hvis det er ihr, er det så ikke en anden kvinde der er tale om? Barnets mor, fru Zingli, må flytte uden sit barn(sætningen på dansk) Die Mutter des Kindes, Frau Zingli, muss fliehen ohne sein/ihr Kind? -
Bank uddannelse
ForumindlægHej Er der nogle som kan fortælle mig, hvilke krav der er for at man kan komme ind i en bank. Jeg er ved tage en HHX, hvor jeg tager mat A, eng A, Vø A, Spansk A, Dansk A, finansiering C. Er det godt nok for at komme ind i en bank bagefter. Håber der nogle som kan hjælpe mig. -
SRP HJÆLP!!! lidt hurtigt
ForumindlægHej... Jeg skal skrive studieretningsprojekt nu her og skal snart afleverer hvilke fag jeg vil skrive i... Jeg overvejer engelsk og dansk... Er lidt ude i noget Shakespeare... Nogen der har nogle ideer?? kan også vælge engelsk og historie, da jeg ikke har lyst til at skrive i mit sidste studieret... -
strofe 'der er et yndigt land' HASTER
ForumindlægJeg er igang med at analysere 'der er et yndigt land' men kan ikke forstå denne her strofe, og kan ikke rigtigt komme videre, så hvis nogen vil hjælpe mig med at analysere den Karsk er den Danskes Aand Den hader Fordoms Lænker, Og sværmeriets Baand. For Venskab aaben, kold for Spot, Sla... -
selviscenesættelse
ForumindlægHej, Jeg har i AT(almen studieforberedelse i 3g) valgt at skrive i fagene dansk (a) og datalogi(c). Jeg skal skrive om selviscenesættelse/overvågning, og håber der er en derude der gider hjælpe mig, med at finde noveller o.lign. der handler om selviscenesættelse/overvågning? Har selv prøvede, men... -
En sætning vil gerne rettes..
ForumindlægPå dansk: Nu ønsker hun kun at se den smule, hun har tilbage fra livet i Tyskland, hendes vendinde Conny. Tysk: Jetzt wünscht sie nur das wenige, was übrig ist von dem Leben in Deutchland zu sehen, ihre Freundin Conny. Sætningen vil meget gerne rettes - mange tak ;-) -
hjælp til engelsk !!!!!!
Forumindlæghej alle sammen ! håber i kan hjælpe mig med mit spørgsmål ! når man oversætter fra dansk til engelsk fx: vejret er fint i dag = the weather is fine today og ikke ligefrem : today the weather is fine... hvordan ved jeg hvordan man kan skrive/sige det på den rigtig måde ?? -
HASTER! MAT UDVIKLING AF SKEMA
ForumindlægPlease hjælp her. Dette handler om forbruget af papir og indsamling af returpapir i kg. pr. person. Jeg skal beskrive udviklingen i danskernes genbrug af papir. Skemaet ser sådan ud: 1998 1992 1996 2000 Forbrug: 221 231 ... -
Korrekte begreber i forhold til EU
ForumindlægIndre marked:fri bevægelighed for arbejdskraft, kapital, personer, tjenesteydelser osv. for borgere i EU landene. En spansk sygeplejerske må gerne bosætte sig i Danmark og arbejde. Danske virksomheder kan låne penge i f.eks. Tyskland, hvor renten er lav. En dansker kan flytte til England og stude... -
Flashback, flashforward
ForumindlægHej SP! Jeg er igang med at skrive en DHO, men er lige i tvivl om noget. Flashback er tilbageblik, men hvad vil man så kalde flashforward?Jeg ved godt, at flashforward er når man ser frem til noget - eller forestiller sig noget i fremtiden. Men føler bare ikke det er korrekt at kalde det flashfo... -
Skifte HTX
ForumindlægJeg er ikke særlig glad for min nuverende HTX, så jeg overvejer at skifte til Aarhus C HTX. Er den HTX i Aarhus C god? Er lærene gode mod elever der ikke er danske? Har de gode metoder? Er de pædagoiske? Er der respekt mellem lærer og elever? Jeg går i 2.G og det vil være rart at vide om det er ... -
Hjælp til at give en konkret definition på ordet: "letalitet"
ForumindlægHvad betyder ordet "letalitet" helt præcist? Ifølge Den Store Danske så betyder ordet: dødelighed. Jeg har dog lige læst i en bog: "Selvom letaliteten var meget høj, så var dødeligheden det ikke". Således giver det ingen mening, hvis letalitet betyder dødelighed? Anyone??? -
HHX SRP
ForumindlægJa det er ved at være srp tid. Jeg har valgt at skrive min i afsætning og Dansk. Tilfældigvis finder jeg ud af, i en brandert, at jeg har en ven der gik på hhx på en anden skole sidste år, der skrev omtrent om det samme emne. Han fik 10 for opgaven, og tilbød at jeg kunne bruge den til i... -
Hjælp til engelskstil!
ForumindlægHej! har skrevet en stil som jeg nu skal rette mine fejl i...Kan man godt sige; Which he certainly never will forget, but through the end Gary learns to live with it. Jeg er i tvivl om man kan sige through the end...? Altså på dansk vil det være at sige; men gennem slutningen eller efter slutning... -
Privatundervisning i tysk tilbydes
ForumindlægHar du brug for hjælp ved dine opgaver, forberedelse til mundtlig eller skriftlig eksamen? Jeg er tysker og full degree studerende ved Aarhus Universitet, taler og skriver flydende dansk. Som led i min uddannelse ar jeg arbejdet en del med formidling af viden og har også givet lektiehjælp f... -
indhold til stil / kronik
ForumindlægHej.Jeg skal til at igang med skoleårets første danske stil, og da vi har fået ny lærer vil jeg jo gerne give hende et godt indtryk og jeg vil gøre et godt forsøg på dette. Jeg har fået et stilhæfte som omhandler storbyen/metropolen. Jeg har valgt at skrive en kronik hvor jeg selv må bestemme ind... -
rigtig oversættelse???
Forumindlæghej er er lige en oversættelse fra tysk til dansk håber der er nogen der lige vil rette den danskevation på forhånd tak Mein grösster Wunsch zum Geburtstag war das neueste Handy. Doch mit dem Mobiltelefon begann das drama. Bald war die erste Telefonkarte leer, und das Handy musste mit einer n... -
Tysk-eksamen (ny ordning)
ForumindlægHej Jeg skal her imorgen til tysk eksamen,og da det er tysk-eksame efter den nye ordning betyder det, at jeg har 24 timer til at forberede et oplæg ud fra teksten jeg trækker. Teksten jeg trækker har så tilknytning til et af temaerne jeg har læst i løbet af skoleåret og ud fra det skal jeg persp... -
SSO analyse af tekst
Forumindlæghej. jeg sidder lidt fast jeg har skrevet det meste af min SSO, men mangler lige analyse af 2 tekster jeg skriver om emnet hekse og har skrevet hvordan det har foregået fra 1400-tallet og op til i dag. jeg har så fået til opgave at analysere påå processer en mod hekse-anna og kloge johanne, de 2... -
Konkurrenceevne :(!!
ForumindlægJeg har fået en større opgave på HHX om konkurrence evne, og den skal jeg jo starte med at redegøre for, da jeg har rede gjort for det meste finder jeg ud af at man udover det også skal ------ "Beskrivelsen skal desuden rumme en matematisk analyse der viser udviklingen i forskellige faktor...
