Søgning på: srp samfundsfag og spansk. Resultater: 17421 til 17440 af 20599
-
Definer en medborger, Medborgerskab
ForumindlægHej :) Jeg er i gang med at skrive en opgave i samfundsfag desværre er jeg nået til et spørgsmål som jeg har svært ved at svære på sådan har jeg svaret på det indtil videre : Giv en difination på medborgerskab : svar: En medborger er borger som er aktiv i det demokratiske samfund. Han/hun har et... -
Gamle eksamensopgavesæt?
ForumindlægHejsa. Nogen som kender hjemmesider hvor man evt. kan finde gamle eksamensopgavesæt fra bl.a. samfundsfag A, engelsk B, dansk A og biologi A? Jeg har selv ledt, men har kun kunnet finde lidt fra biologi de seneste år. Årsagen er, at jeg snart skal have terminsprøve og eksamen nærmer sig jo også s... -
De økonomiske nøgletal??
ForumindlægHej med jer. :) Jeg sidder med en samfundsfags aflevering, hvor jeg skal skrive om de danske økonomiske nøgletal, jeg har fået følgende områder at skrive om: 1. Udlandsgælden 2. Gini-koefficienten 3. DAU-saldoen (Over- / underskud på statens finanser) 4. Den samlede statsgæld i pct. af BNP - m... -
Delopgave A: Udfordringer for dansk økonomi
ForumindlægHJÆLP! Jeg sidder med en opgave i samfundsfag, som lyder følgende: Delopgave A: Udfordringer for dansk økonomi 2. Undersøg, hvad der af materialet i bilag A1 kan udledes om udviklingen i det offentlige budget og økonomisk ulighed i Danmark. Besvarelsen skal understøttes af beregninger, der tyd... -
HTX / STX? Help me with the decision!
ForumindlægHej derude. Jeg er igang med at vælge min videregående uddannelse efter 9. klasse. Jeg havde allerede HTX i tankerne som min første prioritet, men har sådan tabt lysten til HTX. Ser STX & HTX som utrolige gode uddannelsesmuligheder. Jeg er jo god til matematik, biologi og samfundsfag osv., s... -
Biologi vs. Mat på A niveau i gymnasiet?
ForumindlægHej alle! Jeg går i 10. kl. og skal derfor snart til at tage stilling til hvad jeg skal næste år. Jeg er sikker på at jeg vil i gymnasiet (STX), og at jeg vil have samfundsfag på A niveau. Jeg er lidt ordblind og er derfor ikke super god til sprog. Jeg overvejer lidt følgende gymnasier og studie... -
hjææææælp!! :)
ForumindlægHej alle derude.. Jeg går i 9 klasse, og har stærkt brug for hjælp.. Jeg skal vælge hvilken ungdomsuddannelse, jeg vil begynde på, efter sommerferien. Mit problem er så, at jeg ikke ved om det skal være hhx eller stx? Jeg elsker samfundsfag, matematik samt biologi meget. efter jeg er færdig med g... -
hvilken studieretning ?? :)
ForumindlægHej alle ;-) jeg skal til at vælge studieretning på STX. Jeg aner virkelig slet ikke, hvad jeg skal vælge, og hvad der af muligheder. Jeg er ved at skrive min udannelsesbog, og er dertil nødt til at oplyse hvad jeg vil vælge, af studiretning.. Vil meget gerne have psykologi på et højt niveau, men... -
Nogle gode idéer?
ForumindlægHejsa alle sammen Jeg har et problem med et led i den opgaveformulering, jeg har fået udleveret. "Opgaven" ser således ud: Analysér de samfundsmæssige (økonomiske, sociale eller politiske) årsager til og konsekvenser af misbrug af pågældende stof. Mine fag er biologi og samfundsfag, o... -
Opstil tre hypoteser, som kan forklare de sammenhænge mellem køn, alder, partivalg og holdning til ligestilling, der kommer til udtryk i tabel 2. Hver hypote...
ForumindlægHej:) Jeg har brug for hjælp til et en hypotese opgave i samfundsfag A Den lyder sådan: Opstil tre hypoteser, som kan forklare de sammenhænge mellem køn, alder, partivalg og holdning til ligestilling, der kommer til udtryk i tabel 2. Hver hypotese skal understøttes af en faglig begrundelse. (... -
STX Tysk A-niveau, fortsætter
ForumindlægHej alle. Jeg går på STX (2.g) og jeg har fire A fag. Samfundsfag, engelsk, dansk og historie. Jeg har tysk på B-niveau (fortsættersprog) Men jeg overvejer lidt at hæve det til A-niveau så jeg får 5 A fag. Så kan jeg jo gange mit snit med 1.03, hvilket ville være fantastisk. Jeg ligger på 7 både... -
Youtube - engelsk samf
ForumindlægGoddag :) Jeg skal snart have givet en problemformulering til mine lærere og jeg er lidt på den. Mit emne er : youtube-fænomenet og hvordan folk bliver kendte der ved at iscenesætte sig selv. Fagene er engelsk og samfundsfag. Jeg er bare på bar bund angående kilder og hvordan jeg skal formulere... -
FN
ForumindlægI min klasse er vi begyndt med et nyt emne, som skal handle om FN (Forenede Nationer) - samfundsfag. MIn lærer sagde til os, at vi skulle trække fra en bunke af papir, et stykke papir. Det var nogle spørgsmål, som hun havde lavet, som vi skal besvare på. jeg trak et spørgsmål, som lyder sådan: Hv... -
Problemstillinger og problemstillinger: Den kolde krig
ForumindlægHej. Jeg skal skrive en opgave, der handler, om hvordan USA overvågede Sovjetunionen under den kolde krig i samfundsfag og historie. Jeg har specificeret emnet til at handle om Cuba krisen, hvor USA opdagede sovjetiske raketter på Cuba vha. spionfly. Her under vi jeg analysere J.F. Kennedys tv-ta... -
Samf. C, Historie A - Emne
ForumindlægHej jeg mangler et emne der kan belyses af samf. og perspektiveres med historie. Jeg er meget sent ude, men har ikke kunnet komme på noget emne siden vi valgte fag og nu føler jeg lidt at jeg er fucked, for jeg kan ikke komme i tanker om et emne man kan belyse med samfundsfag og historie. Jeg tal... -
Stasi kilder AT
ForumindlægHej, jeg har svært ved at finde brugbare, ikke tyske kilder omkring STASIs overvågning under DDR styret. Fagene er Historie Samfundsfag, Umiddelbare overordnede problemformulering er således 1. Redegør for dansk lovgivning omhandlende overvågning samt for STASI. 2. Sammenlign intentionen med over... -
Forklaring på hvorfor folk med en længeregående uddannelse stemmer rødt.
ForumindlægHej Alle. Jeg sidder med en samfundsfags opgave, der hedder "Venstres dilemmer". I den opgave er der en tabel der viser at der i gennemsnit kun er 28 % af venstres vælgere der har en lang eller mellemlang vidergående uddannelse, hvorimod Socialistisk folkeparti er helt oppe på over 50 %... -
Identitetsdannelse ved iscenesættelse
ForumindlægHej alle. Jeg skriver engelsk og samfundsfag, og ville høre om der er nogen der har forstand på problemformuleringer og om dette kunne være en der var mulig: Hvordan påvirker identitets dannelsen i det senmoderne samfund unges behov for selviscenesættelse på facebook? - Hvad er det senmoderne... -
Hjælp til problemformulering!
ForumindlægHej Alle Jeg har årsprøve i AT her til sommer. Mit emne er F.W. Taylor og industrialiseringen i USA, men jeg har lidt problemer med at formulere en problemformulering. F.W. Taylor er ham der startede tankerne bag det, der ligger til grund for at Ford opfandt samlebåndet, det handler om at org... -
Problemformulering til opgave omkring oprøret i Libyen
ForumindlægJeg mangler lidt hjælp til, at finde en passende problemformulering... Opgaven er i fagene dansk og samfundsfag! Dette er spørgsmål jeg indtil videre har opstillet: 1.Hvilken placering har indslag om oprøret i Libyen i nyhedsudsendelserne for DR1 og TV2, samt hvordan er dækningen opbygget indhold...
