Søgning på: fysik noter b niveau. Resultater: 17441 til 17460 af 119027
-
Karakterbonus
ForumindlægJeg går på HTX, og har 5 A-niveaufag, hvilket efter sigende skulle give en lille karakterbonus - som skal lægges til mit endelige gennemsnit. Jeg ved, at efter den gamle skala - altså 13-skalaen - skulle der ganges 1,03 til gennemsnittet. Hvad er tallet efter den nye skala - 7-trins-skalaen? JJ -
Hjælp til rettelse af dansk stil
ForumindlægHej Er der nogle derude, der så sød at hjælpe mig, med at rette min dansk stil. Jeg har meget svært ved grammatikken og om jeg ved ikke, om jeg har holdt den røde tråd hele vejen i stilen Plz help :( På forhånd tak! -
Nogen der kan hjælpe mig med matematik.
ForumindlægJeg har en meget svær opgave, som jeg har prøvet på at lave. Jeg vil bare høre om der var en, som er meget skarp til matematik, som måske vil kigge på det? Det tager kun et par minutter at kigge på det og skrive en kommentar, håber der er nogen derude ;) -
Spektralinjer
ForumindlægBeskriv hvordan et grundstofs spektrallinjer opstår? Hvorfor er de unikke? -
hjælp igen
Forumindlæghej..hvad skal jeg skriv når der står:-"Foretag en analyse , hvor du bl.a. forklarer personens handlinger og gør rede for tekstens fortællerforhold"?? når der står analyse er det så miljø, personbeskrivelse osv???tak -
Kemi-eksamen:(
ForumindlægEr desværre kommet i den uheldige situation, at jeg skal til kemi-eksamen her i 1.g. Da jeg ikke er den bedste til kemi, vil jeg bare høre om I skulle have et par gode råd/tips/tricks til at komme ud med skindet på næsen...Forsat God weekend!!Der Ackerman aus Böhmen. -
dansk - afl.
Forumindlæghey derude, er der nogen der vil kigge min stil igennem ? - jeg er ikke så god til det med skriftlig fremstilling i dansk og jeg har viiirkelig brug for en god karakter. Håber virkelig noget lige vil bruge lidt tid på at kigge min stil igennem for grammatiske fejl (komma) og om ordene kan erstat... -
renæssancen og Barokken ikke med?
ForumindlægJeg undrer mig lidt over at renæssancen og Barokken står med som pensum til Dansk mdt. er det kun for mig det er tilfældet eller det normalt? -
Analyse af Rytteren af H.C Banner
ForumindlægHej. Er der nogle som har et eller andet med Rytteren af h.c banner? :-) -
HJÆLP, DET HASTER!
Forumindlægjeg har trukket emnet "på indkøb i supermarkedet" i fysik forberedelse. Vi har 6 timer til at lave forsøg om dette emne, og finde ud af så emget som muligt fysik om dette emne. Men er HELT blank, kan ikke se hvad det skulle være. Nogen hjælp? -
Hjælp til studieretning :(
ForumindlægJeg har virkelig brug for hjælp og vejledning i forhold til min studieretning. Jeg går lige nu i samfundsfag/engelsk-klassen. Jeg elsker engelsk, men jeg trives desværre ikke i min klasse, og jeg har haft det mentalt rigtig dårligt på grund af det. Jeg kan mærke, at jeg ikke kan holde til at bli... -
Opløsning, bølgelængde og komplementærfarve
ForumindlægOpgaven lyder sådan: En farvet opløsning absorberer lys af bølgelængden 550 nm. a) Hvilken farve vil opløsningen sandsynligvis have? b) Hvad er opløsningens komplementærfarve? Kan læse omme i løsningerne at opg. a = rød-violet og opg. b = gul-grøn. Men jeg forstår ikke hvordan man kommer frem til... -
SSO - Svært at få høj karakter?
ForumindlægHej...Jeg har skrevet SSO i komplekse tal og går i denne tid og afventer at få min karakter. Jeg ved bare ikke hvad jeg skal forvente og hvor meget jeg skal sætte næsen op efter. Jeg synes selv at det var en meget gedigen opgave jeg fik skrevet, men er kravene høje? Nu tænker jeg naturligvis hove... -
hadefag?
ForumindlægJaah hvad er dit hadefag?Mit er tysk, og dernæst dansk. Fatter ikke noget af de fag. -
5 a-fag + et ekstra fag på VUC. Er det en for stor mundfuld?
ForumindlægHej! Sagen er den, at vi lige har fået valgfagshold tildelt. (Går i 2.g på STX) Jeg har valgt tysk fortsætter A som mit 5 a-fag, da det eneste andet mulige valgfag var biologi b, hvor der er mange elementer i undervisningen, som ikke tiltaler mig overhovedet. Udover tysk skal jeg læse et c-fag p... -
andengradsligning
Forumindlæger det nogle der kan hjælpe mig med - og + i andengradsligning jeg kan godt finde ud af det, men jeg har problem med at finde ud af om det er .- eller + Er det nogen der kender en god regl? -
Menuet?!
ForumindlægHej.. Håber at går godt godt med alles eksaminer!! Jeg håber der er nogen der gide at hjælpe mig lidt med en menuet.. Jeg skall op i morgen, og derfor har jeg sidder og læst det sidste.. Men pludselig gik det op for mig at jeg egentlig ikke rigtig ved noget om en menuet.. Det jeg kan tyde ud a... -
At finde a i et andengradspolynomium
ForumindlægHej kloge hoveder derude. Jeg sidder og forbereder mig til mundtlig eksamen på matematik A-niveau, og jeg kigger på 2.gradspolynomiummet. Derfor vil jeg forklare betydningen af konstanterne og hvordan de er defineret og dertil ved jeg at jeg at: c: angiver parablens y-værdi i dens skæring med... -
Hastighed?
Forumindlægskal forklarer hastighed i fysik kan ikke finde ud af hvordan jeg skal gribe det an tænkte hvertfald på at bruge formlen for hastighed v = Δs / Δτ (det overordnede emne er tyngdekraftaccelerationen) -
Hjælp og forklare ;)
ForumindlægPlz Kan i ikke forklare hvad de her emner betyder? Jeg skal bruge til fysik report ;) Her kommer emnerne: Sendimentering: Dekantering: Centrifugering: Filtrering: Inddampning: plzz forklar
