Søgning på: Redegørelse for lille rødhætte. Resultater: 17461 til 17480 af 31547
-
vektor?ligning
ForumindlægHalløjsa. Vi er to der har haft problemer med en lille opgave her: I skal være i stand til at løse følge ligningen: a'→ * b'→ = 21, når a'→ =(1 over 2) og b'→ = (x over x^2) → = VEKTORER kan du evt. komme med et hint eller? -
vektor
ForumindlægHey... Jeg har en lille opgave, som kan ses på linket. http://wiesel.gigahost.dk/matematik.jpg Jeg har lidt problemer med at kommer igang / forstå opgaven, så hvis der er en som kan give mig et hint eller 2 så vil selv se om jeg kan løse den - ellers vender jeg jo bare tilbage :o) -
hjælp, det haster!
ForumindlægJeg har en historie opgave for til d. 2 februar. Det er om inkariget, og jeg er kommmet godt igang med den, men et af de spørgsmål jeg skal formulerer er hvilke sygdomme som spanierne bragte med sig da de erobrede inkariget, og også hvilke sygdomme inkariget havde. - hjælpen haster en lille sm... -
Bevis sætning
ForumindlægHej Har fået en lille opgave og fatter intet af den. Her er den: Sætning: Hvis P(x)=ax^2 + bx + c, a ikke = 0 har rødderne r1 og r2, kan P(x) skrives P(x)=a(x-r1)(x-r2). Becis denne sætning, idet du indsætter udtrykkende for rødderne, regner ud og ser det passer. Hvordan gør jeg? Nogen der kan... -
Hvordan er magtdelingen i det danske parlamentaristiske system?
ForumindlægHej! Jeg har et spørgsmål, om hvordan det danske politiske system (parlamentarismen) opdeles i montesquieus magtdelingslære? Og hvordan kan det sammenlignes med USAs præsidentielle styre? Jeg har virkelig brug for et lille skub, skal skrive opgaven til i morgen, men har ikke haft tid til det ... -
Pagtsteologi???
ForumindlægHejsa! Skal til at begynde på et nyt emne i religion : pagtsteologi. Har tjekket google, men der står intet, så jeg tænkte, at der måske var nogle af jer, som havde haft om emnet og kunne give mig et lille indblik inden jeg starter på emnet. Smil Marie. -
Integration uden hjælpemidler!
ForumindlægHej, jeg sidder og forbereder mig til delprøven uden hjælpemidler til imorgen og er stødt på følgende lille integrationsproblem: (1+x)·e^x integreret giver x·e^x men hvorfor? en som kan forklare mig ordentligt, hvorfor dette er resultatet, gerne lige nævne reglen som medfører ... -
Vietnamkrigen - Kemisk krigsførelse
ForumindlægHej. Jeg skal op til AT på mandag, og jeg sidder med et lille problem. Jeg skriver i biologi og historie, og har om stoffet dioxin. Jeg har siddet og kigget op nogle teorier i AT-håndbogen i biologi. Jeg kan ikke koble nogle af de teorier sammen med mit emne? Er der nogen der har nogle ideer? J... -
Hjælp til tysk opgave! :-)
ForumindlægHej derude, Jeg har fået som opgave at skrive et lille resume over en tekst, som vi har læst i tysk timen. Dog er jeg lidt usikker på nogle af de vendinger jeg bruger. Det ville være rart, hvis der er en der har tid til hurtigt at læse det igennem, for at se om der er nogle steder hvor teksten ... -
Vognens acceleration
Forumindlægjeg har problemer med en lille opgave, håber nogen vil hjælpe Opgaven lyder: Hvor stor er accelerationen som passagerne udsættes for i punk A? v= 23m/s og r= 15m jeg har fundet frem til denne formel a=v^2/r men i opgave besvarelsen adderes tyngdeaccelerationen g a= (v^2/r) + g hvorfor add... -
Hurtig
ForumindlægHej her er lige en lille let opgave vil bare lige se om jeg har rigtig: "to piger deler 48 kr. så den ene får dobbelt så meget som den anden. Hvor meget får hver. skriv en ligning, der kan løse problemet" Jeg har regnet mig frem til at den ene får 16 og den anden 32. Nogen der vil ... -
Hjælp til en alliteration
ForumindlægJeg har fået til opgave i engelsk at skrive en tale om skoleuniformer, men talen SKAL indeholde en alliteration. Jeg kan bare simpelthen ikke se, hvordan jeg skal få flettet en alliteration omkring emnet skoleuniformer ind i talen. Nogen der kan hjælpe mig med at skrive et lille bostaverim på e... -
Hjælp! til oversættelse
Forumindlæghej, Jeg har en lille tekst, som jeg skal have oversat, men jeg er fuldstændig rundt på gulvet. har prøvet og prøvet, men uden held, detjeg skriver, giver slet ikke mening. Håber der er nogen, der kan hjælpe. Vi har det for til imorgen,så, håber jeg får hjælp. Jeg har uploaded teksten -
Projektarbejde
ForumindlægHej! Jeg har en lille projektopgave for, som skal være klar til fremlæggelse på torsdag. Jeg er kommet i det dilema at jeg ikke kan finde noget om at blive uddannet butiksassistent. Hvis i har en link eller noget, hvor jeg kan læse en masse om det. Gider så ikke skrive, PLEASE! Håber i gider at... -
Sandsynslighed
ForumindlægHej. Er der nogen der kan hjælpe mig til at få hul på en opgave, som burde være rimelig simpel? "Ved en folkeafstemning sagde 45% af vælgerne ja til at sænke valgretsalderen. På valgdagen forestages en lille oponionsundersøgelse ved ta ringe til 50 tilfældige vælgere. Bestem sansynligheden... -
Tysk-talende søges!
ForumindlægHej jeg går på VUC i Odense, g har tysk på C-niveau. Er fudstændig LOST i sproget, og vil gerne mødes med en der måske ville have lyst til at hjælpe mig?!? Det er svært for mig at forstå alle ordene og hvad de betyder, når jeg fx læser en tekst. Bare et lille indlæg om et råb for hjælp (Ô_o) På... -
Spektrofotometer
ForumindlægHej :) Jeg skal skrive en opgave om spektrofotometre. Jeg har fået en kopi af et par sider i manualen til det SFM vi har på skolen, og der er en lille tegning af princippet: http://markjensen.dk/karak0002.JPG Men jeg forstår ikke hvad den del der hedder "Slit" laver. "Diffractio... -
Hjælp!!!!! Is fylder 1,1 gange så meget som vand.
ForumindlægHej alle sammen. Jeg sidder og prøver at hjælpe min lille kusine med hendes svære matematik opg., og jeg kan bare ikke finde ud af det. Her er opgaven. is fylder 1,1 gange så meget som vand. Hvor meget fylder 1, 100 liter vand, når det fryser til is? Hvor meget fylder 100 liter is, når det smel... -
Dansk oplæsning fs10
ForumindlægHej portal Jeg har musikvideo som genre og har valgt at analysere skakmat af Joey Moe, men har et lille problem.. Man skal have en selvvalgt oplæsningstekst med til prøven og jeg ved ikke hvad slags? Altså, skal jeg have en tekst som handler om musikvideoen, eller musikvideo som genre?.. J... -
samlede stigning i %?
ForumindlægGodaften alle sammen.. Jeg står her med en lille opgave: En aktie stiger gennem en 5-årig periode på flg. måde: +30% -20% +13% -7% +2% a) hvad er den samlede stigning i % ? b) hvad er den gennemsnitlige stigning pr. i %? kan ikke rigtigt huske hvordan man løser den.. men mener det er noget...
