Søgning på: SSO - Større skriftlig opgave. Resultater: 17461 til 17480 af 156873
-
Løsning
ForumindlægHej findes der en løsning?? til flg. link: http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF12/Proever%20og%20eksamen/120816%20stx122%20FYSA%20skriftelig%20opgavesaet.ashx Eksamens opgavesæt skriftlig fy... -
integral
Forumindlægjeg kan ikke lige finde ud af denne opgave, håber på lidt hjælp.\n\ni en bestem population, hvor alle individer er født på samme tidspunkt t = 0, er procentdelen p(t) af overlevende til tiden t (målt i år) med tilnærmelse bestemt ved\np(t)=0,4t^2 - 22t+100, 0=<t=<5\n( =< er større end... -
densitet tryk fysik nemt lille sjov opgave hygge fysik 9 klasse 10 klasse atmosfære DENSITET kg/m
Forumindlægheey allesammen ( : Jeg har lige en lille opgave..jeg ved ikke hvordan man laver disse slags opgaver..såååå det kunne være ret smart hvis I lige kunne give en forklaring på jeres svar En Kasseformet flåde har målene 12m·4m·1.25m og den har en masse på 25 000 kg. Hvor meget af flåden... -
brunsten og iodidioner?
Forumindlæger der nogen der kan forklare hvorfor de har huller? -
vektor.. min udregning..rigitg?
ForumindlægI et koordinatsystem i planen er en linje l og en linje m bestemt vedl: 5x+8y+3=0m: (x,y)=(3,-1)+t(-6,5) (dette er altså en parameterfremstilling..Beregn den spidse vinkel mellem l og m .det jeg har gjort er at finde retningsvektoren for l som er (-8,5) og retningsvektoren for l er lig med (-6,5... -
Sukker
ForumindlægHej... håber der er nogen der kan hjælpe mig med et lille biologi spørgsmål?? :)Forklar, hvorfor syltetøj og saft med lavt sukkerindhold skal opbevares i køleskab, mens tilsvarende produkter med højt sukkerindhold kan opbevares ved stuetemperatur? -
bølger(brydning)
Forumindlæghej, jeg har en opg. der lyder sådan: Brydningindeks for vand afhænger en smule af vandets temperatur og af lysets bølgelængde. Vands brydningsindeks er med god tilnærmelse givet ved n_vand= 1,33 ved 20 grader celsius og for alle bølgelængder i synligt lys. 1) beregn lysets hastighed i vand. sk... -
Mundtlig matematik eksamen
ForumindlægHejsa. Ville lige høre om der er nogle som har gemt deres mundtlig oplæg fra 10 klasses mundtlig eksamen, da jeg selv er i gang med min egen ville de være rart hvis jeg kunne se hvordan andre har gjort det? Taler om den "rapport" som de evt afleverede til lære og censor? Mvh TDD -
komposantopløsning af vektor
ForumindlægJeg skal opløse vektor c i komposanter. Jeg ved http://peecee.dk/?id=44959 og at |vektor c|=7 Jeg har så løst den på følgende måde, men er meget usikker på at det er rigtig. vektor c=(|vektor c|*cos(v);|vektor c|*sin(v))=> ---||---=(7*cos(30);7*sin(30))=(6,0622;3,5) så har vi formlen: ve... -
NOTER ! NOTER !
Forumindlægnogen der har nogle gode noter til samfundsfag ??? -
Beregning af efterspørgsel efter arbejdskraft
ForumindlægJeg kan simpelthen ikke regne ud hvordan man løser denne her. Al hjælp velkommen. Antag at Maskinfabrikken ZZ har følgende produktionsfunktion: Q = F(K,L) =K^0.5 L^0.5 , hvor K er kapital og L arbejdskraft. Begge produktionsfaktorerne antages at være variable. Der er ingen faste omkostninger ... -
Gode måder at referere til tekst?
ForumindlægHej :) Jeg skal igang med at analysere en tekst, og til dette skal jeg selvfølgelig give nogle tekstuddrag/citater til at understøtte min analyse. Men har i nogle gode Måder man kan referere til, over e.g. "Xxxxxx" Eksempelvis i teksten står der Osv -
radioaktivitet
ForumindlægDet kunne være rart hvis nogen kunne give respons på denne opg. eller henvise til et link. På forhånd tak. -Redegør for hvordan radioaktivt mærket CO2 kan bruges til at måle planternes investering i den mikrobielle aktivitet. -
Vektorer i rummet
ForumindlægHvordan bestemmer jeg arealet for en trekant opbygget af vektorer i rummet? -
en de rkan hjælpe - det haster
Forumindlæg1. Hvilke andre faktorer kunne tænkes at true/udfordre den danske velfærdsmodel? -
Skift af uddanelse
ForumindlægHej Jeg står i den situation at jeg er et par uger fra at afslutte 1.g. Jeg besluttede her i sidste uge efter lang tids tænkning, for at skifte til en erhversskole til efter sommer, da gymnasiet simpelthen ikke er noget for mig. Mit spørgsmål lyder: Er der nogen grund til at afslutte årprøverne... -
uligheder
Forumindlæghvordan løser jeg disse to uligheder? xˆ2 + 5x + 4 > 0 3xˆ2 – 2x – 1 = 0 -
Hm Har i tid til dette?
ForumindlægNogn der vil kigge en oversættelse på 7 linjer igennem Kunne være rigtig rart hvis j kunne sende den til jer over besked. det haster li, ska alfeveres imorn. Tusind tak -
børnearbejde
ForumindlægHvad kan man gør for at stoppe børnearbejde i ulandene? kom med nogle bude?? -
Eksamen
ForumindlægHey venner! Så er det tid til en matematik eksamen. Er der nogen som har nogle gode noter til i morgen?? Kunne virkelig godt bruge nogen
