Søgning på: essay virkelighed eller reality. Resultater: 17461 til 17480 af 52987
-
andengradspolynomium
ForumindlægHeysan. Er der en enkel som kan hjælpe mig med, hvad b og c betyder i et andengradspolynomium? ligesom a bestemmer grafens udseende (grenenes retning) og d fortæller dens skæring(er) på x-aksen. tak på forhånd. -
oversættelse - hjælp det haster
ForumindlægHej. Jge sidder med en eksamens tekst og kan ikke komme videre. Er der en der vil være så sød at oversætte følgende: Fatiha vient de terminer de laver de sol. La radio diffuse une leçon d'échecs á laquelle elle ne prête aucune attention. Elle s'arrête de faire le ménage, va s'asseoi... -
eksamen, sabine und der Stammhalter
ForumindlægHallo.. jeg har trukket "Sabine und der Stammhalter" af Roswitha Fröhlich til eksamen, og ville bare høre om der er nogle der har noget materiale, opgaver eller lign. Evt hvad der er vigtigt at komme ind på, temaer osv. tak. -
Eksamen i Fysik & Kemi, Hjæælp på torsdag. den 19.06
ForumindlægHeeej skal til eksamen i fysik & kemi(9.klasse- FSA) på torsdag den 19.06 og vil spørge hvad er det bedst, at vise eller sige, hvad man er efter 7 tallet eller højere? Nederstående står det jeg ik vide, hvad jeg skal vise eller sige Salte Atomkraft Stråling Bølger og Svinger Transformation ... -
Erhvervsøkonomi kombineret med andet fag
ForumindlægJeg overvejer at læse erhvervsøkonomi i kombination med et andet fag på Århus Universitet. Er der nogen herinde der læser det, og eventuelt kunne fortælle lidt om det? Altså generelt, niveauet, studiemiljøet osv. Hører erhvervsøkonomistuderende til økonomisk forening eller er det kun cand.oeco... -
HJÆLP! HASTER!
ForumindlægNogle som har et link til enten teksten eller analysen af novellen Bananfluerne fra 2004 af Jan Sonnergaard? håber der er en som ved et eller andet. - Stine. -
Hjælp Kinetik
ForumindlægEkin=(1/2)•m•v2 0,5*1500kg*(8,97)2=60345,7 J Epot=m*g*h 1500kg*9,82*10,1m=148773 J hvad gør jeg forkert i mine udregninger? afvigelse (Ekin/Epot) - 1 * 100 -
AT2 - Biologi og Dansk
ForumindlægHejsa. Vi er en gruppe her i gymnasiet som lige nu har et AT forløb hvor vores to hoedfag er dansk og biologi. Vi skulle analysere to tekster der havde med forskeren - Milena Penkowa at gøre. Vi har nogle problemstillinger:• Hvad har Milena Penkowa gjort? • Hvordan formidler d... -
medianen
Forumindlæghej allesammen hvis i har prøvesæt matematik færdiherder 8 klasse kan du finde den nederst på side 17 sæt 9 elerverne fra 8 klasse lænte bøger på bibloteket i løbet af 14 dage følgene bøger. 8,4,7,1,8,4,3,2,5,0,1,4,3 antal bæger 0I1I2I3I4I5I6I7I8I hyppighed 1I2I1I2... -
stamfunktion,
Forumindlægjeg har et spørgsmål til en opgave med stamfunktioner, hvordan bestemmes stamfunktionen til funktionen f (x) = x + 5, hvis graf går gennem punktet (2,4), ? -
Eksamen - hvad må man have med?
ForumindlægJeg har lige et lille spørgsmål vedrørende Old-eksamen. Man må jo have alt med ind til selve forberedelsen, men hvad må man egentlig have med til selve eksamen? Må man kun have de noter med man har skrevet i forberedelseslokalet, eller må man også tage alt med der? -
Baby, du så fræk (:
ForumindlægHej(: Er der nogen der ved, hvor man kan købe Thomas Buttenschøn's sang "Baby, du er så fræk"? Jeg har hørt ham synge den til en koncert, og synes den er super fed! ;D ? -
titrering;/
Forumindlæghey allesammen.. er igang med at forberede mig til kemi og er kommet godt ind på alle emnerne indtil jeg er stødt på.. syrebase titrering:/// .. det ser ud som om hele ideen med syrebase titrering er at hvis man har en syge med ukendt koncentration/mol så titre man en anden base for at finde diss... -
Eksamenssørgsmål - HASTER!
Forumindlægmit eksamensspørgsmål lyder: Bevis løsningsformlerne for differentialligningerne y’ = k·y og y’ = b - a·y og diskutér løsningskurvernes forløb. Giv mindst ét konkret eksempel på anvendelse i praksis. mit spørgsmål er så, hvordan ser løsningskurverne ud? -
Mening ?
ForumindlægGensplejsnin af dyr Et ekstra vækstegn, som sættes ind i kyllinger og svin ved gensplejsning, får dem til at vokse dobbelt så hurtigt og blive dobbelt så store som i dag. Dyrene har nok svært ved at gå, men det bliver billigere og hurtigere at producere kød Hvad mener i ? ------------------------... -
Kant se Bentham
ForumindlægHej alle Jeg er pænt meget i tvivl om hvordan Kant og Bentham ville havde set på indtagelse af euforiserende stoffer. Jeg er i gang med SRO-opgave og skal skrive om narkotika, og skal svare på problemformuleringen: - Gør herefter rede for de centrale tanker i hhv. Benthams og Kants etik, og argum... -
Hjælp til opgave, evt. med vektor ?
ForumindlægHej alle, Jeg har lidt problemer med opgave A (se vedhæftet fil). Jeg kender udemærket til formlen for vinkelberegning mellem vektorer, men kan ikke komme videre herfra. Håber nogle kan hjælpe, på forhånd mange tak! -
Løser Bohrs atommodel Rutherfords problem ?
ForumindlægDet største problem ved Rutherfords atommodel er elektronerne ikke kan cirkle rundt om protonen i en uendelighed da det vil kræve tilført energi at holde dem igang. hvis der ikke bliver tilført energi vil de spiralere indad og til sidst vil atomet kolapse. Efter Ruthefords teori kommer Bohr og lø... -
Geometri. Hjælp!!
ForumindlægJeg er ved at lave en projektopgave, men mangler nu at få noget geometri ind i. Det skal være noget med cykler. Cykelstel, tandhjul, kæder, gear eller hjul? Kan nogen hjælpe mig? Er en klovn til geometri. :( -
Rejser - fysik og historie.
ForumindlægHej alle, er simpelthen løbet tør for ideer mht. emne til vores årsprøve i AT, hvor det givne emne er "Rejser." Størstedelen af min klasse har tænkt på rumkapløbet, og det har jeg også, men da jeg er løbet tør for materialer og da det egentlig ikke interesserer mig det store kunne jeg g...
