Søgning på: Redegørelse for lille rødhætte. Resultater: 17481 til 17500 af 31547
-
Kemi - Vandanalyse disposition
ForumindlægHey mennesker. Jeg ville lige høre om nogle af jer er rimelig gode til fysik/kemi og måske havde lyst til at skrive, hvad der ville være godt at snakke om, hvis man trækker emnet vand-analyse, er nemlig igang med at lave en lille disposition, og har lidt svært ved at finde ud af, hvad der vi... -
folkeeventyr
ForumindlægHej alle:) jeg skal op i dansk mundligt folkeventyr her om en lille månded, og skal igang med min synopse, jeg har om ''gåsepigen'' af brøderne grim, men jeg er lidt i tvivl om, hvordan jeg skal opstille det hele, altså disposition osv, og hvad jeg skal finde i teksten, ville væ... -
HJEMMEL?
ForumindlægVil i sige, at denne sætning er hjemmel: "Alene i dag har flere af mine Facebook-venner opdateret deres gamle profilbilleder for endnu en gang at kunne få publiceret det på deres venners startside. Alt sammen for at fylde det tomme kar af selvværd med en lille sjat ekstra tomme tommelfingre.... -
Mundtlig dansk
ForumindlægJeg skal op i mundtlig dansk på torsdag, og er lidt i tvivl ang. forberedelsen. Nogle andre som står i den samme situation, eller har gjort, som evt. lige vil give mig et lille hint til, hvad jeg kan gøre? Kom også gerne med nogle gode links eller tests, som måske kan hjælpe mig lidt på ve... -
SSO - Barnløshed
ForumindlægHej. Jeg sidder med et lille problem... jeg kan ikke finde noget som helst om forsnævrede æggeledere!! - Nogen der kan hjælpe? Også ville jeg høre om der ikke var en der var interesseret i at læse min opgave igennem engang i dag, når jeg er færdig med den.. jeg har nemlig en tendens til at lav... -
hjælp..
ForumindlægHar været igang med en matematik aflevering i et stykke tid nu, og er faktisk gået død. har det svært med at beskrive med ord omkring diverse regneregler, selvom jeg godt forstår dem:S. Håber i kan give mig et lille boost! Mvh. Angiv regnereglen om differentiation af en polynomiumsbrøk? -
omregning af måleenheder
ForumindlægHej Jeg sidder med nogen resultater som skal regnes lidt om. 16,325 g salat er blandet op med 100 ml vand. Salaten ekstraheres i vandet og efter nogen tid udtages en lille prøve af vandet og analyseres for nitrat. Prøven indeholder 10,5104mg/l nitrat og dette skal omregnes til ppm? Nogen der ka... -
Underemner til fysik eksamen.
ForumindlægHej jeg skal til fysik eksamen om et par dage. Jeg har nogle emner som jeg kan trække: Svingninger Lydens udbredelse Forbrænding Kulbrinter Bindingstyper Jeg har et lille problem med at finde nogle underemner som jeg kan fortælle om under emnerne, er der nogen som kan hjælpe mig ud?... -
Et skibsforlis hjælp!
ForumindlægHej jeg går i 9 klasse og skal til at lave en avisartikel om et skibsforlis hvor jeg bla har nogle billeder og en lille smule tekst som så illustrer det jeg skal skrive om. Mit spørgsmål er så må jeg gerne opdigte noget? Eller skal jeg kun skrive artiklen ud fra det jeg har fået illustret? På ... -
Sinus gange Cosinus
ForumindlægHej... Nogle som kan hjælpe mig med hvordan med løser denne lille opgave. Vis, at funktionen F(x)=½(x+sin(x)*cos(X)) er en stamfunktion til funktionen f(x)=cos^2(x) Jeg kan ikke rigtig komme igang med den... Håber der er nogle som vil hjælpe -
Gambia+ITK+Klima=????
ForumindlægHej. Jeg skal skrive en opgave om Gambia, og jeg ville meget gerne vide om Gambia ligger i ITK og om det har nogen effekt på klimaet i Gambia? Og hvis nogen kunne skrive en lille kort, grundig og let-at-forstå beskrivelse af hva ITK egentlig er, ville jeg også blive meget glad :D Tak på forhånd, ... -
Ligning for tangent
ForumindlægJeg har brug for en lille smule hjælp... opgaven lyder at man skal bestemme ligningen for en tangent i punktet (3,f(3)) i 2 gradspolynomiet 2x^3+24x-36 Jeg vil gøre følgende : (3,f(3)) = 2x^3+24x-36 = (3,3*3^3+24*3-36) = (3,-----) eller skal jeg kun sige = (3,3^3+... -
Lidt hjælp ?
ForumindlægJeg har en opgave med logaritmer . Jeg troede ellers jeg havde helt fod på det i klassen, men nu har jeg sgu lidt problemer alligevel . heh . Så jeg håber på der er en der giv mig et lille hint ? :) Løs ligningen log2 + logx = 1 Jeg har prøvet flereforskellige regneregler, men den vil bare ikke... -
2g opgave om rusmidler.
Forumindlæghejsa.. jeg er igang med at skrive 2.g opgave, om rusmidler, men har et lille problem med et spørgsmål.. i opgaven indgår matematik og biologi. spørgsmåley lyder sådan: Giv v.h.a et eksempel en matematisk beskrivelse af mængden af stof i kroppen ved regelmæssig indtagelses af stoffet? håber på a... -
Påvisning af oxygen mm
ForumindlægHej. Jeg har en lille aflevering for, og jeg har valgt oxygen og nitrogen. Har selvfølgelig lånt mine noter ud, og fik ikke en side tilbage... :-( Derfor spørger jeg jer, om I har et forsøg, hvor jeg kan påvise at det er oxygen og nitrogen? Jeg kan ikke vente til mandag, da det skal afleveres ... -
Fysik Aflevering
ForumindlægHej. Jeg søger en lille smule hjælp til min fysik aflevering som jeg er gået lidt i stå med. Opgaven lyder således. Hubble-teleskopet er en satellit der bevæger sig i en cirkelformet bane om Jorden. Omløbstiden er 96.3 min -Beregn Hubble-teleskopets højde over jordoverfladen Er der nogen der muli... -
stopkode
ForumindlægJeg sidder lige med en biologiaflevering, hvor der er opstået en lille ting jeg er blevet i tvivl om. Der er sket en deletionsmutation ved proteinet insulin, så hele aminosyrekæden ændres. Der dannes en stopkode,hvorefter der stadig er andre aminosyre i kæden. Men forsvinder de så bare her? Eller... -
Cosinuses periode
ForumindlægHej. Sidder og skal lave et mindre bevis for at cosinuses periode er 360 grader men jeg kan udmidbart ikke se argumentet. Jeg har tegnet en trekant i en enhedscirkel. siden b = akse x, mens c ikke følger noget. Hvad mere skal jeg gøre? Det skal bare være et kort lille bevis/argument, så skal fo... -
ionforbindelser
ForumindlægGoddag, jeg sidder med en lille kemiopgave, som volder lidt problemer. Jeg skal angive hvilke af følgende grundstoffer, der danner ionforbindelser. a) kalium og brom b) lithium og oxygen c) magnesium og argon d) oxygen og iod e) calcium og kalium Kan det passe, at det kun er grundstofferne i a... -
Historie imorgen
ForumindlægHej! :-) Jeg har lige et spørgsmål i forhold til historie mundtlig imorgen: * Når jeg skal fremlægge min synopsis skal jeg så "analyser" ALLE kilder under min analyse med levn og beretning og det hele? * Eller er det nok at jeg Identificer og og dater alle kilder? I så fald ...
