Søgning på: eksamenssæt matematik A HTX. Resultater: 17481 til 17500 af 158923
-
Tabel
Forumindlæghvordan gøre jeg -
Varians og spredning
ForumindlægEr der en der kan forklare mig hvad varians og spredning er. Jeg forstår ikke helt de tal man får ud af det nemlig, er det % eller hvad er det? -
Forståelse af enhedscirkel
ForumindlægHej SP Jeg vil gerne have en lidt bedre forståelse og information indenfor: Enhedscirklen Indskreven og omskreven cirkel. Håber der nogen der kan hjælpe med at forklare. På forhånd tak! -
Valg af fag og emne - panikker!
ForumindlægHej! Vi er så småt begyndt at gå igang med SRP, og lige pt omkring valg af fag og emne. Jeg skal have matematik, da det er mit studieretningsfag på A, men hvilket jeg ville kombinere det med er jeg lidt på bar bund. Jeg skrev i fysikB/MatA til min SRO, omkring andengradspolynomiet, og selvom de... -
Hjælp, mangler et godt emne til AT!
ForumindlægMit AT emne er Kommunikation Har brug for hjælp, til at vælge fag og sag A - Niveau: Historie, Dansk, Spansk, matematik B - Niveau: Religion, fysik, kemi, engelsk C- Niveau: Samfundsfag, Biologi, idræt, oldtid Håber i kan hjælpe -
Bioanalytiker
ForumindlægHej Er der nogen der ved hvordan man bliver BIOANALYTIKER og hvor højt gennemsnit man skal have for at bliver. Hvilke fag skal man have for at blive det. Jeg ønsker at blive bioanalytiker fordi jeg brænder meget for BIOLOGI og vil yde noget for samfundet :) er der stor chance, hvis jeg nu ikk... -
Er det hårdt at gå på HHX i forhold til 9.klasse?
ForumindlægHej alle, er der nogen herinde der går på HHX, og kan fortælle mig om hvor hådt er det at gå på HHX i forhold til almindelig 9. klasse på en privat skole? -
HHX eller Gymnasiet
ForumindlægHHX eller Gymnasiet....Hvilket er efter jeres mening bedst og hvorfor...Gang med at lave en undersøgelse, så alles begrundede mening er mere en velkommen. På forhånd tak -
Fejltagelse.
ForumindlægJeg har valgt Matematik A, Biologi A og Idræt B. Jeg vil gerne studere medicin, men har fundet ud af kravene er Matematik A, Fysik B og Kemi B.Kan jeg på nogen som helst måde studere medicin med denne her studieretning? - Hvis jeg nu opgradere fysik til et b-fag og vælger kemi på B-niveau i valgf... -
Enkeltfag varighed?
ForumindlægJeg står i den situation, at min studie som jeg ønsker at søge ind på kræver Matematik A, hvilket jeg ikke har haft. Derfor vil jeg selfølgelig tage matematik som enkeltfag, men er det muligt, at jeg kan nå det inden vi skal søge om studieplads her d.5 juli, så jeg altså kan komme ind på mit stu... -
spørgsmål angående reglerne for at gange snittet
ForumindlægHej Jeg overvejer at søge ind på farmaci, hvor der er et adgangskrav som lyder, at man skal have et gennemsnit på 6,0 i fagene matematik A, fysik B og kemi B. Gælder det også for gennemsnittet af de 3 fag at man må gange det med 1,08, hvis man søger ind på uddannelsen inden 2 år eller er ens s... -
Differentialligning
ForumindlægHej alle. Jeg vil gerne have hjælp til den sidste opgave i STX-eksamenssættet fra maj 2009. Det kan findes på http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF09/Eksamen/Eksamensopgaver/Stx/090511_opgave_matematikA_stx.ashx Mit problem er, at jeg ikke rigtig kan finde ud af at kombinere oplysningern... -
Help!
ForumindlægHvis man nu dumper i fx fysik B og så får topkarakter i kemi A og matematik A og får fx et snit på måske 9, 10 eller over kan man så godt komme ind på medicin-studiet (altså slem om man ikke har fået en god karakter i fysik). Og ved i hvad de mon vil sige til at man måske har dumpet i fysik? N... -
Gymnasium
ForumindlægHeiij Jeg skal snart på gymnasium, men jeg ved ikke hvilken gymnasium jeg skal vælge. jeg bor i ishøj. Har tænkt meget over det, men ved ikke om jeg skal vælge ishøj stx eller avedøre stx. Den retningslinje jeg skal vælge er: Matematik, fysik og kemi. Altså den naturvidenskabelig retning ... -
Årets eksamer
ForumindlægGVULP!! Så er det afsløret - Fysik og geografi har jeg været så heldig (læs: pisse hamrende uheldig )at trække..Nogen gode råd til en formidabel fysikeksame i 2.g :S ?!?!?! -
Integraler
ForumindlægJeg går på stx 1. g. Jeg har set integraler i en masse opgaver her ude, men hvornår lærer man normalt om integraler? På forhånd tak! -
Statistik
ForumindlægHej. Jeg har forsøgt at plotte det ind, men jeg ved ikke hvad en sumkurve er. Og jeg ved ikke hvilke kvartil der er tale om fravær eller skole eleverne. -
Udfyldning af tabellen
ForumindlægJeg kan ikke finde ud af regne de tomme felter :/ billde af opg på linket også https://imgur.com/TSTN9Mm -
Halveringstid
ForumindlægMægden af uomsat halm kan fra tidspunktet t=0 beskrives ved en eksponentielt aftagende funktion, således at f(t) angiver mængden af uomsat halm i kg til tiden t i år. Det betyder at : f(t)=b*e^-kt hvor k er omsætningens hastighedskonstant, og halveringstiden for den eksponentielle udvikling er b... -
En harmonisk svingning f er givet ved
ForumindlægHej jeg forstår ikke denne her opgave, er der nogen der kan hjælpe mig? Mvh Isabella
