Søgning på: matematik fp9 2024. Resultater: 17481 til 17500 af 31756
-
Tæller alle A fag dobbelt til mundtlig eksamen
ForumindlægTæller alle A fag dobbelt til mundtlig eksamen i 3.g? -
Fermats kvadrater
ForumindlægLad a = b^2 +c^2. Hvordan kan man bevise, at løsningsmængden(a,b) kun kan antage to værdier. Eksempelvis 221 = 17+13=N(4+i)N(2+3i) = { I: N(5+14i) = 5^2+14^2 , II: N(4+i)N(2-3i) = 10^2+11^2} Dvs. normen til det gaussiske heltal og dens konjugerede giver os en tvetydig løsning, men er det et a... -
SRP
ForumindlægHej alle Jeg har om Svingninger i faget FYSIK og MAT, med FYSIK som hovedfag i SRP. Jeg skal lave en del forsøg og alt sådan noget, og er sådan set meget afklaret med min opgaveformulering, men det eneste jeg ikke ved hvad er, er et forsøg med; svingninger af 2 masser? Nogle der kan hjælpe med de... -
Rente
ForumindlægJeg har tidligere idag oprettet et spørgsmål herinde, da jeg ikke helt har forstået at regne disse rente opgaver. Og nu sidder jeg med denne. Er der en, som kan hjælpe mig igang, så kan det være, jeg kan se mig ud af de andre også På en opsparingskonto indsættes hvert år 3000 kr. Renten er 2,4% o... -
hjælp
ForumindlægSæt ring om to tal som har en differens på 90. -50, -20, 10, 90, 80, 40. Er det så 80 og 10? -
Essay
ForumindlægHej derude. (: jeg skal skrive et essay om sandhed. Nogle der har nogle gode ideer? da jeg selv er rimelig blank på emnet. -
hjælp
ForumindlægHvordan rejser Man denne her ud? Skriv som pontenstal A:100 B: 500 000 C. 12 000 000 000 -
Monotoniforholdsparenteser
Forumindlæghej :D er meget i tvivl om hvordan man sætter de firkantede parenteser,,,,,,,,de kan jo vende begge veje ikk? men hvorfor kan de det? hvad betyder det hvis de står omvendt?????????? HJÆÆÆÆÆLP!!!!!!!!!!!! -
Begreber HJÆLP!
ForumindlægHej. Er der nogen som kan forklare mig hvad variabel betyder. Jeg forstår det ikke og det bliver brugt mange gange i psykologi. Fx, man holder en variabel under kontrol undtaget en, da man vil undersøge hvilken betydning variablen har. Jeg har brug for at forstå hvad det betyder og har slået ... -
energiforhold - rulleskøjtevogn
ForumindlægSidder og skal til årsprøve i fyisk C i morgen og er netop kommet til at kigge på rapporten om bevægelse af en rulleskøjtevogn. Vi lader vognen køre hen ad et bord, trukket af et træklod hen over en trisse der indsamler dataet. Nu finder man så den potentielle energi ved at sige E=m*g*h og den ki... -
Fysik eksamen(Lys)
ForumindlægTrak idag spørgsmål til fysik eksamen(24timers forberedelse) Jeg modtog denne opgave: Du kan omtale lys som bølger, bølgelængde, interferens, optisk gitter, øvelsen ”måling af bølgelængde for laserlys”. Du kan også omtale anvendelser af bølgelængdebestemmelse f.eks. rødforskydning. ... -
ABC er ligebenet, A = B = 65°
ForumindlægHej Jeg sidder og bokser med en trekant og håber på, at nogen af jer kan hjælpe....!! Spørgsmålet : Det angives i opgaven at A = B = 65°, men jeg forstår ikke helt hvad de mener med det. Trekanten er desuden også ligebenet og sidelængden a = 17,3 Hvordan finder jeg de resterende sidelængd... -
Eksempler på anvendelse af sinusrelationerne
ForumindlægHej alle Hvad menes der med, at jeg skal give eksempler på anvendele af sinusrelationerne? Kan i komme med et par eksempler? -
observationer
ForumindlægEr der nogle der kan hjælpe med at forklar diskrete observationer og kontinuerte observationer, og evt. give et eksempel på en diskret stokastisk variabel og en kontinuert stokastisk variabel? Jeg vil sætte kæmpe pris på hjælpen, på forhånd tak :) -
Beregning af resistanstemperaturkoefficient
ForumindlægJeg har et datasæt vedhæftet. Jeg har lavet en graf: temperatur langs x; resistans langs y. Jeg skal beregne resistanstemperaturkoefficient. Jeg prøvede at lave en lineær regression, men hældningen er åbenbart ikke resistanstemperaturkoefficienten, fordi resultatet burde være noget i retning af... -
Søger lektiehjælp mod betaling
ForumindlægHej, Jeg starter efter sommerferien i 2.g på STX. Normalt får jeg lektiehjælp to-tre gange om ugen i fag som dansk, historie og engelsk, men den person kan desværre ikke mere pga. et andet job i en anden by. Jeg leder efter en der kan hjælpe mig i disse fag og ideelt en nuværende eller pensionere... -
Hvordan konverteres en gammel studentereksamen ?????
ForumindlægJeg har en samfundssproglig studentereksamen fra før det fleste af jer blev født, nemlig 1979. Nu vil jeg gerne læse nogle suppleringsfag på HF... Men jeg kan ikke finde ud af hvilketn niveau de forskellige fag, som jeg havde dengang i 1979, har i dag (A, B eller C). For sådan en graduering fandt... -
Sommersupplering, fraværd?
ForumindlægNogen der ved om der bliver målt fraværd på sommersupplering? Er en af dem, der bedst koncentrerer sig derhjemme og har ikke rigtig brug for at have en lære omkring mig hele tiden. Hvordan er det lige med det? SKAL jeg møde op til timerne? På forhånd tak for svar :) -
hjælp
Forumindlægmit mat sejler, plz hjælp. Skal aflevere i aften... se vedhæftet fil:) opgave a er lavet btw -
Kan man anvende en TI-84 til mat A niveau
ForumindlægHejsa- tjaa, overskriften siger det hele- kan man? Eller skal man anskaffe sig en TI-89?
