Søgning på: spansk eksamen mundtlig. Resultater: 17481 til 17500 af 44012
-
Inspiration til kortfilms analyse
ForumindlægHej Jeg skal op til en dansk mundtlig eksamen i næste uge. Har trukket kortfilm, og fordyber mig derfor i kortfilmen "og nu til vejret" af Lars Drost. Jeg skal til at lave en miljø beskrivelse, men søger lidt inspiration til danskfaglige ord, som man kan bruge til at beskrive miljøe... -
Genretræk
ForumindlægJeg skal op i mundtlig dansk eksamen på tirsdag. Jeg har trukket emnet: romantikken, så jeg har valgt et maleri. Men jeg har et spørgsmål omkring genretræk. Hvad kan det være for nogle træk der er? Kan ikke finde det nogle steder på nettet og har fuldstædig glemt hvilke nogen der er, hvis der ove... -
Medium - hjælp!
ForumindlægHej alle Jeg skal til fysik mundtlig eksamen i morgen, hvor jeg skal fortælle om musik i forhold til fysikken. Herunder skal jeg komme ind på lydbølger osv. Mit spørgsmål er: Hvad er et medium, når det handler om lydbølger? Jeg er meget forvirret, da medium indgår i alle forklaringer, men der... -
DANSK FSA
ForumindlægHej, er der nogle af jer, der har været oppe i Billedbogen til Dansk FSA mundtlig? Har nemlig selv trukket billedbogen, og skal til eksamen om det her på fredag. Har I nogle gode råd? - Jeg har valgt billedbogen MOR af Kim Fupz Aakeson, er der nogen der analyseret den? For så vil jeg meget... -
Potens - afhængig og uafhængig variable
ForumindlægHej. Jeg skal til mundtlig matematik b eksamen og er derfor ved at forberede mig. Et af spørgsmålene omhandler potens funktioner og dertil lyder et af underpunkterne "redegøre for sammenhængen mellem procentvis vækst for afhængig og uafhængig variabel" Er der nogle der ved... -
beivs - sandsynlighedsfordelinger og konfidensintervaller
Forumindlægskal til mundtlig eksamen i mat a og skal lave bevis til følgende: hvis vi har at gøre med en binomialfordelt stokastisk variabel og vi ønsker at konstruere et konfidensinterval med længden L, da gælder der følgende om stikprøvestørrelsen n. her kommer så formlen: https://gyazo.com/6b7efd7455953... -
Hjælp til lineær vækst E. spørgsmål :S
ForumindlægJeg skal til mundtlig eksamen i matematik b om en lille ugs tid, og er gået i stå ved spørgsmålet: "Du skal forklare, hvorledes man kan afgøre om et datamateriale er en lineær model"? Forstår ikke rigtig hvordan jeg skal forklare det, er det når man får opstillet et skema med en m... -
KKK
ForumindlægHej allesammen. Jeg har lavet en outline til den mundtlige eksame 9.klasse. Jeg har virkelig brug for hjælp med 2 af punkterne da jeg slet ikke kan få fyldt tiden ud! 1. What do they believe in? 2. What do they do? Håber i kan hjælpe!! -
spørgsmål
Forumindlæg"Der ønskes redegjort for tretrinsreglen, gerne, så du såvel algebraisk som grafisk redegør for de enkelte trin. Brug evt. f(x) = x^2 som eksempel." Nogle der kan hjælpe mig? Jeg er meget i tvivl om dette spørgsmål til min mundtlige eksamen i matematik b. -
Afstandsformel bevis
ForumindlægHej. Jeg er igang med, at bevise afstandsformlen (kun til (x,y) altså 2D) vha. pythagoras. Vil bare vide om det er okay, til mat A mundtlige eksamen, at sige: Det samme gælder ved 3D (x,y,z) men man skal bare indsætte (z2-z1)² under arbejdet med beviset? Beviset er nederst på d... -
Eksponentiel udvikling?
ForumindlægHey alle friske og dejlige mennesker derude, jeg skal snart op til mundtlig matematik eksamen, og der er et spørgsmål som lyder: Gør rede for den eksponentielle udvikling for hvordan forskriften bestemmes ud fra to punkter på grafen. mit spørgsmål er så: Hvad er godt at have med for a... -
syrer og baser
ForumindlægHej er der nogen kan hjælp mig med at besvar dette spørgsmål? Redegør for forløbet af en titrerkurve og forklar sammenhængen mellem titrerkurven og Bjerrumdiagrammet. Kom ind på, hvordan man kan vælge egnede pH-indikatorer til en kolorimetrisk titrering af en given syre. Det er en af mundtlig e... -
Perspektivering??
ForumindlægHejsa! Så er det sidste eksamen i Dansk Mundtlig! Har dog et problem! Har fået at vide, at man skal perspektivere til opgivne tekster. Problemet er,at jeg har en billedroman, "Emmely M", og den skal perspektiveres til "Værelse uden nøgle". (billedroman) Jeg kan b... -
Andre plantepigmenter?
ForumindlægOkey gutter, jeg har fået mine mundtlige eksamens spørgsmål og unde emnet fotosyntese, har jeg fået et spørgsmål der lyder således: Redegør for fotosyntesen, herunder lys og mørkeprocesserne. Nævn planternes indhold af pigmenter ud over klorofyl a og b.. Hvilke pigmenter er der ellers? ... -
HASTER Ubestemt integrals sammenhæng med arealbestemmelse
ForumindlægHej, Jeg skal til mundtlig MatB eksamen på mandag d.25.6, og har et eksamensspørgsmål, som jeg har haft besvær med at besvare. Eksamensspørgsmålet lyder: "Definer begrebet ubestemt integral og bevis dets sammenhæng med bestemmelse af arealer". Navnlig den sidste del er spørgsmål: ... -
Hjælp med betaling.
ForumindlægHejsa jeg læser på Stx og skal op i mundtlig Biologi (A) 24. timers eksamen. Jeg trækker et spørgsmål på mandag d. 24. juni. Er det noget du kan hjælpe mig med, så må du MEGET gerne skrive til min mail [email protected] eller på tlf. 27 13 69 49. vh. Oktay Bagiran -
Statistik og sandsynlighed.
ForumindlægHej med dig :-) Jeg skal til mundtlig matematik eksamen og har problemer med to spørgsmål som er: Statistik og sandsynlighed. I besvarelsen skal behandling af et statistisk materiale indgå. Binomialfordelingen skal indgå. Statistik og sandsynlighed. I besvarelsen skal behandlinge... -
Individuelt emne i engelsk!!??
ForumindlægHey derude... Jeg har til opgave at lave en chase opgave på cirka to sider,,om et emne jeg selv kan vælge.. Problemet er bare at jeg har svært ved at finde et emne som ville være godt og passende at "opklare" på de to korte sider.. Nogen der har nogen forslag til det? Jeg kommer osse op... -
AT 4 - samf., engelsk.
Forumindlægvi har fået til opgave, at lave en synopsis, som vi skal forsvare til en mundtlig eksamen. da AT-forløbet også var i gang forige år, tænkte jeg bare på, om der mon var nogle folk, der har deres gamle opgave liggende..? det er AT 4 forløbet, der tværfagligt omhandler samfundsfag og engelsk. -
FSA FYSIK ?
ForumindlægHej FSA Fysik mundtlig er i sig selv ret let, men alligevel kan jeg ikke finde ud af hvordan man kan lave en ordentlig disposition. Hvis jeg fx trækker emnet magnetisme, er der så nogle der kan give et eksempel på hvordan en god dispostion ser ud? Jeg har virkelig brug for den, skal til eksamen...
