Søgning på: fransk grammatik noter. Resultater: 17501 til 17520 af 22496
-
Potensfunktion f(x)=x^n
ForumindlægHejsa!! Jeg skal snart til mundtlig årsprøve i matematik og er i gang med at forberede mig på de spørgsmål jeg nu kan komme op i. Jeg kunne derfor godt bruge lidt hjælp til dette da jeg er gået i stå.. Og kan ikke komme frem med gode formuleringer til mine noter. Du skal genn... -
Oplysningdstiden.. Historie/Dansk..
ForumindlægHejsa alle derude.. Jeg sidder og arbejder med mit AT projekt om oplysningstiden.. hvor historie og dansk skal indgå i en sammenhæng. Jeg arbejder ud fra de taksonomiske niveauer ( Redegørelse, analyse og vudering) Mit spørgsmål er så til vuderings delen. Jeg sidder lidt fast og k... -
Omtal differentialkvotient og stamfunktion - lineær og potens
ForumindlægHej alle, jeg har snart en mundtlig matematik eksamen som jeg skal forberede mig til, så min klasse har fået eksamens spørgsmål som vi skal forberede os på. Der er to spørgsmål som jeg ikke forstår eller ved hvordan det skal laves. Spørgsmål 1: Omtal differentialkvotient og stamfunktion til... -
hvad betyder ln
ForumindlægJeg har en opgave hvor at en funktion f er bestemt ved f(x) = x gange 3x. Løs lignngen f´(x) = 0. Ifølge alle mine gamle noter må det betyde det at f´(x) = 1 gange 3x gange med ln(2) Herefter får jeg så at: 1 gange 3x gange med ln(2) = 0 Men det er vel ikke selve svaret? Hvad betyder det egentl... -
Vand
ForumindlægGennem Tange turbinen løber der 6,0 * 108 m3 vand pr år, hvilket gerne skulle være mere end I har beregnet i opgave 6. Hvad bliver der af resten. ------------- Rigtigt nok løber der mere end jeg har beregnet i opgave 6. Men hvor resten af vandet bliver af, forstår jeg slet ikke. Har søgt på n... -
forsøg til elektromagnetisme
Forumindlægheeeij. Jeg skal snart op til 9. klasses afgangsprøve i fysik, og vil gerne være forberedt så godt så muligt. Jeg har skrevet en masse noter til de forskellige emner, men jeg ´kan ikke rigtige finde hvilken forsøg jeg skal lave til de forskelllige emner. det er følgende emner. Elekt... -
FSA fysik/kemi mundtlig
ForumindlægHej Er der nogle der kan hjælpe mig med følgende: Det kemiske tegnsprog Det periodiske system Kemiske forbindelser og reaktioner Syrer og baser Salte og ioner Kemiske bindinger Kemisk energi Magnetisme Elektromagnetisme Elektrisk energi Induktion og transformation Atomets opbygning... -
FSA fysik/kemi mundtlig
ForumindlægHej Er der nogle der kan hjælpe mig med følgende: Det kemiske tegnsprog Det periodiske system Kemiske forbindelser og reaktioner Syrer og baser Salte og ioner Kemiske bindinger Kemisk energi Magnetisme Elektromagnetisme Elektrisk energi Induktion og transformation Atomets opbygning... -
Forklaring til løsning, Planintegrale
ForumindlægJeg har vedhæfter spørgsmålet... Mit største problem er at finde grænserne. Jeg kan simpelthen ikke finde ud af det - og når jeg kigger på mine noter eller bog kan jeg ikke forstå det. Men løsningen, som jeg har, siger grænser for y: y = sqrt(x) og y = x2 grænser for x: x = x4 &l... -
Verdensbilleder - historie og engelsk
ForumindlægSom overskriften siger, har jeg om jeg verdensbilleder - historie og engelsk. Jeg skal skrive en rapport om emnet... Er der nogen, der eventuelt har nogle noter liggende som de kan bidrage med eller noget andet.. Det vil være en stor hjælp :) Problemformulering: Hvordan kan udviklingen af de... -
Omregning
ForumindlægHej En kvadratisk skorsten er givet. Jeg har fundet ud af, hvad én af fladerne påvirkes med af moment, M, hidrørende fra en fladelast f.eks. vind. Jeg er nu interesseret i, hvor stort momentet er, hvis jeg kigger på samme konstruktion, dog drejet 45o (giver en større flade, dvs. en større... -
H.C. Andersen og Romantikken.
ForumindlægHejsa. Jeg er ved at skrive nogle noter ned, da jeg skal til dansk mundtlig FSA i morgen. Jeg har trukket emnet H.C. Andersen, og jeg sidder lige nu og læser lidt op på romantikken sådan generelt. Jeg ved jo, at H.C. Andersen voksede op under romantikken, men de fleste af hans værker er ve... -
De dynamiske stjerner (formler)
ForumindlægHej, Jeg skal op i skriftlig fysik A imorgen. Igen i år er emnet for "fysik i det 21. århundred" blevet "de dynamiske stjerner". Det betyder at der vil forekomme opgave til den skriftlige eksamen i dette emne. Da jeg er selvstuderende har jeg kun hvad der står i &quo... -
Tips til mundtlig eksamen dansk HF
ForumindlægHvordan anbefaler i der har vaeret igennem hel balladen, at man forbereder sig op til eksamen? Indtil videre har jeg laest om en raekke litteraere perioder og skrevet noter til disse. Jeg har desuden en masse analysemodeller liggende til analyse af forskellige type tekster. Dem har jeg taenkt m... -
Tegn vektorerne og bestem deres retningsvinkler
ForumindlægHejsa. Jeg skal besvare følgende: Vektor a, b, og c har koordinaterne a= 3 over 1, b= 2 over -5 og vektor c= -3 over 5 Tegn vektorene i et koorsinatsystem og bestem deres retningsvinkler. Efter hvad jeg kan finde i mine noter skal jeg bruge formlen: cos(v) = vektor a priket med vektor b divideret... -
Elektriske felter og kapacitorer
ForumindlægHej, Er der nogen der ligger inde med nogen super gode noter omkring kapacitorer og elektriske felter. Jeg skal til fysik A mdt. eksamen og har fået spørgsmål der lyder på coulombs lov, homogent elektrisk felt og energiforhold. Desuden har min lærer flere gange skrevet kapacitor på som st... -
Pudse sølvtøj uden klud
ForumindlægJeg har et spørgsmål om et forsøg, som jeg har lavet. Jordens skatte - Pudse sølvtøj uden klud. 3.8. Jeg ved, at det der gør sølvtøjet sort er sølvsulfid, men ved ikke hvad der sker, når sølvt... -
Komplekse tal - egensvingninger
ForumindlægJeg skal i matematik skrive noget teori om nogle egensvingninger ved brug af komplekse tal, problemet er bare at jeg ikke rigtigt forstår det. Jeg har lånt nogle noter af en fra klassen, som stort set er det samme som står på et papir vi fik - som jeg har smidt væk :/.. De to sider kan ses som ... -
Hvem var Pseudo-Hippokrates?
ForumindlægHej, Jeg skal op i oldtidskundskab på tirsdag, og er igang med at læse vores tematiske søjle om køn op. I den forbindelse har vi læst et par tekster af Aristoteles: Om dyrenes forplatning (er der forresten nogen der har et par gode noter hertil??) og så har vi læst tekster af en Pseudo Hipp... -
Beskrivelse af fagbegreber til 9. Klasses afgangsprøve
ForumindlægGod dag Studieportalen jeg skal til afgangsprøve i Fysik/Kemi. Jeg er derfor igang med at skrive lidt noter, til nogle af de fagbegreber jeg kan støde på under prøven. Er der nogen af jer, der eventuelt kan beskrive disse begreber for mig? (På 9. Klassesniveau) Titrering Metallers egenskaber...
