Søgning på: spansk eksamen mundtlig. Resultater: 17521 til 17540 af 44012
-
Bølgeligningen
ForumindlægHej alle. Jeg har følgende opgave: Forklar formlerne v = lambda * f og f = 1/T Den første formel er bølgeligningen. Jeg kan selvfølgelig forklare hvad enhederne står for og lidt om hvornår man bruger dem. Men hvad er ellers smart at tale om? (Det er til mundtlig eksamen) Kom gerne med n... -
Hjælp til analyse.
ForumindlægHej. Jeg skal op til dansk mundtlig eksamen her til sommer. Så jeg vil hører om der er nogen, som har analyseret digtet "hundrede års vejrudsigt" af Henrik Nordbrandt?. Det var min lærer som foreslog digtet. Jeg har lavet en synopse, hvor jeg har lavet nogen analyse-fortolkningspunkte... -
Redegøre for fremskrivningsfaktor med renteformlen
ForumindlægHej Til min mundtlige eksamen lyder spørgsmålet: "Redegør for begrebet fremskrivningsfaktor. Redegørelsen skal omfatte renteformlen" Jeg ved godt at fremskrivningsfaktoren ligger i renteformlen, men jeg kan stadig ikke helt forstå hvordan jeg kan forklare fremskrivningsfaktoren ud fra... -
Differentialkvotient som væksthastighed
ForumindlægHejsa. Jeg skal snart op til mundtlig matematik eksamen, og jeg skal i spørgsmålet om differentialregning komme ind på differentialkvotienten som væksthastighed. Jeg er lidt i tvivl om, hvad jeg egentlig skal gøre. Er der noget, som skal bevises eller skal jeg komme med et eksempel? Håber, at ... -
Tretrinsreglen
ForumindlægHej :) Jeg sidder og er igang med at læse op til eksamen, og har lidt svært ved at forstå hvordan jeg skal differentiere følgende ligning med tretrinsreglen: 3x^4 (Jeg skal bruge det trin for trin, da jeg skal kunne forklarer det til mundtlig matematik) Ved det skal give 12x^3 ;) Håber virk... -
Tangentens ligning
ForumindlægI forbindelse med de spørgsmål, som jeg har fået til min matematik mundtlig eksamen, har jeg under emnet tangentens ligning fået til opgave at beskrive betydningen af koefficienterne a og b i tangentens ligning. Jeg er derfor lidt i tvivl og jeg beskrive koefficienterne som om det var en lineær... -
LIGNINGER
ForumindlægHej. jeg har et spørgsmål omkring et spørgsmål til matematik mundtlig eksamen. spørgsmålet er såldes: Gør rede for hvordan man løser to ligninger med to ubekendte, dels ved ensbetydende omformninger, dels ved at lave en grafisk afbildning. er der nogen der kan forklare hvad jeg skal helt præ... -
Førstegradspolynomium
ForumindlægHej derude! Jeg sidder pt. og forbereder min matematik mundtlig eksamen, og et af spørgsmålene lyder: 4. Funktioner Du skal gøre rede for første gradspolynomiet og give et eksempel på brug af et førstegradspolynomium. Kom også ind på andengradspolynomiet. Jeg synes det er super svært at find... -
Hjælp til binomialfordeling og normalfordeling
ForumindlægHej. Håber nogen kan hjælpe med disse eksamenspørgsmål til min mundtlige eksamen i matematik B. :) På forhånd 1000 tak - det er en kæmpe hjælp, da jeg har ekstremt svært ved matematik! a) Redegør for forskelle mellem binomialfordelingen og normalfordelingen? b) Forklar, hvad der menes med et k... -
politik og demokrati
ForumindlægHJÆLP:::: har lige trukket samfundsfag A mundtlig eksamen, som er 24 timers, jeg har til imorgen temaet er: politik og demokrati min vejleder/lærer nævnte at jeg kunne anvende teoretikeren Hal Koch, men er der visse ting som er særdeles vigtige at have med, dette kan være fx. teoretikere, teori... -
MAT B, DIFF.REG (HASTER)
ForumindlægHej, Jeg sidder med et mundtlig eksamens spørgsmål der lyder således: Differentiabilitet Redegør for tangentens ligning i et punkt (x ,f(x )). Hvilket andet begreb er nødvendigt for denne redegørelse? Skal jeg her definere differential kvotienten? og hvilket andet begreb er der tale om? På for... -
forklaring af histogram til opgave
ForumindlægHej alle sammen! Jeg skal på onsdag op til eksamen i Matematik B mundtlig, og jeg sidder lige nu med en opgave omkring statistik og sandsynlighed, hvor jeg gerne vil inddrage et histogram. Jeg er bare ikke 100% sikker på hvordan det skal forklares korrekt, derfor spørger jeg om hjælp herinde. J... -
Hjælp. Gennemsnitlige rente og beregningen af årlig rente
ForumindlægHej. Jeg skal til en mundlig eksamen. Jeg kan komme til at trække rentesregning. Der bliver skrevet at jeg '' skal jeg komme ind gennemsnitlige rente, og bereningen af den årlige rente'' Hvordan ser den gennemsnitlige ud og hvordan ser den årlige ud Jeg syntes det er forv... -
Hvor kommer dette 1 tal fra i beviset for a i y=ba^x?
ForumindlægI beviset for a er jeg kommer frem til det afgørende tryk i a og vil gerne forstå det 100% da det skal bruges til den mundtlige eksamen. a = x2-x1√ y2/y1 = (y2/y1)1/x2-x1 Det jeg har problemer med at forstå er hvor kommer det 1 tal fra der bliver divideret med x2-x1 til sidst?... -
Matematik B eksamenskarakterer på HF?
ForumindlægHej, jeg har fået 7 i skriftlig matematik på b-niveau på HF og skal til mundtlig eksamen i næste uge. Jeg er selvstuderende og satser bare på at bestå. Kan jeg i princippet bestå selvom jeg får -3?? Er det snittet af de to karakterer som afgør dette, for i så fald vil min samlede karakter vel bli... -
Bestået B-fag
ForumindlægNår jeg engang skal studere på universitet, så vil jeg sandsynligvis ind på et studie som kræver bestået kemi på B-nivau. Jeg var ikke oppe i kemi til eksamen, men jeg fik i stedet nogle (mindre gode) årskaraktere. 4 i mundtlig kemi og 00 i skriftlig kemi. Mit spørgsmål er om det tæller som b... -
Varme (haster kind of)
ForumindlægOkay. Så jeg har lige trukket mit emne til min mundtlige eksamen i fysik og jeg har 24 timers forberedelse. Men jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg skal gribe det an... Det er ærligt talt en af de sidste emner jeg ville trække :) Varme Stikord: Temperatur, energiformer, effekt, varmekapacitet. ... -
Hjælp
ForumindlægHei Jeg skal op til mundtlig fysik/kemi eksamen her til juni, er der nogen som måske kan give mig et lynkursus i, hvordan man regner støkiometri ud, for jeg forstår det virkelig ikke, og vi har ikke lige den bedste lærer i fysik/kemi, så hvis i kunne forklare det med egne ord eller give mig nog... -
Eksamenshjælp - Gymnasial Mat A
ForumindlægHej. Går i 3.g og skal her til sommer afslutte matematik på A-niveau (ved skriftlig og evt. mundtlig eksamen). I den anledning søger jeg hjælp, mod betaling selvfølgelig. Bor i København. I kan kontakte mig på: [email protected]. Håber at høre fra dig! Med venlig hilsen, Anders. -
Specifikke adgangskrav
ForumindlægHej.. Kom til at tænke over.. Når der skrives.. de specifikke adgangskrav er dansk A , engelsk B , historie A og matematik A som alle skal være bestået.. betyder det så at man IKKE må gå hen og dumpe en eksamen eller må man gerne have f.eks. 7/10 i matematik og så dumpe (00) i mundtlig matema...
