Søgning på: tysk fremlæggelse. Resultater: 17521 til 17540 af 20009
-
Udsagnsord endelse
ForumindlægHej! Jeg har lige et spørgsmål om noget, der omhandler det grammatiske i tysk. Sie wollen beide Sport an der Universität studieren Hvordan kan jeg med garanti vide, at det hedder studieren til sidst? Og ikke studiere, studiert osv. Jeg ved, at hvis en bisætning indeholder to udsagnsord, ... -
hjælp til en lille oversættelse
Forumindlæghej, jeg har problemer med følgende sætning: Sidste uges vasketøj er med som bagage, hurtigtoget er aflyst og bumletoget er forsinket - ja, hvem kender ikke fredagens mange irritationer . Hovedpersonen, der i teksten ikke er en mand af mange ord, rejser hjem, men det virker ikke, som om rejsen fø... -
Lektiehjælper og hjælpelærer
ForumindlægPRIVATUNDERVISNING Jeg ønsker at hjælpe folkeskoleelever. Mit navn er Laura Torkamani og jeg går i 1.g i gymnasiet. Jeg har matematik på A-niveau som jeg får topkarakterer i. Derudover tilbyder jeg også primært undervisning i dansk, tysk, engelsk og samfundsfag (som jeg også får topkarakterer i).... -
spørgesmål til eksamen haste
Forumindlæghej samfunsfag på c nivau håbe for svar a. hvad er inflation? b. er social ulighed, noget med forskellen med dk og andre lande, fx det med ameriansk og tyslad velfærds forskel der er med uddannelse, øknomi osv c. hvad er så social arv d. velfærd er det kun de tre land: tyskland, dk, usa hv... -
Hvilke årskarakterer tæller med i gennemsnit?
ForumindlægJeg har valgt biologi på B-niveau og tysk på A-niveau næste år (3. g). På Lectio under fanen "datagrundlag for eksamensbevis" står der, at mine årskarakterer i disse fag er med til at danne grundlag for mit endelige eksamensbevis. Kan dette være rigtigt, når jeg skal have dem næste år? ... -
Krigspropaganda under Første Verdenskrig?
ForumindlægHej Alle. Jeg skal i (møg) AT skrive om den britiske krigspropganda under Første Verdenskrig, men har inderligt brug for hjælp til at finde et rigtig godt eks. på fx en tale, et digt, en sang, m.m. som netop udtrykker en klar krigsproganda imod fjenden (tyskerne) og for at få de engelske mænd til... -
Haster:hjælp til oversættelse af kort styykke i en tekst
Forumindlægnogle som hurtig kan hjælpe mig her midt i tysk forberedelsen med at oversætte følgende stykke. Mich Kriegst du jedensfalls nicht ins Bett! Marsten starrt Ingo unglaübig an Wenn du nut wegen dem einem gekommen bist, kannst du mich mal am Arsch lecken, bricht es aus ihm heraus desuden will jeg ge... -
Optagelsesprøve
ForumindlægHeej allesammen. Vi har lige fået standpunkts karakterer og jeg har fået: dk: 7,10,7,7 i mat: 7,4,7 i eng: 10,7 i tysk: 10,7 bio og geo: 10 fysik/kemi: 7 religion:7 historie: 7. Men min mat lærer mener jeg ikke er parat til stx. Det er sikkert derfor jeg har fået det 4 tal i problemregning,... -
Ich bin ich - Rosenstolz
ForumindlægHej alle. Sidder midt i min 24-timers-tysk-eksamen. Har trukket en sang af Rosenstolz der hedder Ich bin ich og emnet er Musik und Nationalitätsgefühl. Har lidt problemer med en sætning, der går ret meget igen i sangen, så vil gerne være helt sikker. :) "Gehör ich hier denn noch dazu?&quo... -
Oversættelse af sætninger
ForumindlægHar et par sætninger jeg slet ikke kan finde hoved og hale i. De er fra en artikel, der diskuterer tysk musik og nationalitetsfølelse. "Das Lied klingt wie der Sound zum viel zitierten Schlussstrich unter die deutsche Vergangenheit" "..einer deutsch-tümelnden Öffentlichkeit den ... -
Hjælp til eksamen: haster
ForumindlægJeg har netop været oppe og trække mit emne i tysk, og jeg har trukket teksten "Ein Haus mit Dach". Jeg ville blive skide glad, hvis der var nogen der evt. havde læst den før og kunne hjælpe mig lidt. Jeg synes selv, at jeg har forstået teksten ret godt, men der er sikkert altid nogle ... -
Kan man blive læge, hvis man tager dette?
ForumindlægHejsa! Bare hurtigt spørgsmål.. Hvis jeg tager studieretningen Matematik og Geografi på gymnasiet, er der stadig chance for, at jeg kan blive læge? Eller skal det være Matematik,Fysik,Kemi? Hvis jeg vil være læge, er der chance for at blive det med disse karakter i folkeskolen? Ma... -
Handelsbrev
ForumindlægHej. Jeg er lidt i tvivl omkring min oversætning af en linje i mit tyske handelsbrev. Jeg skal oversætte: "Det skulle glæde os også i fremtiden at ekspedere Deres ordrer. Det har jeg oversat til: Es würde uns freuen weitere Aufträge von Ihren zu erhalten. Nogle der har andre bu... -
NOTER TIL KURZUM HJÆLP!!!
ForumindlægHej jeg er så uheldig jeg skal til tysk eksamen på mandag og derfor står jeg og mangler nogle noter til bogen KURZUM. Min klasse gennemgik nemlig alle teksterne i 1.g, hvor jeg gik på en anden skole, og jeg skal op i deres pensum. Så derfor ville jeg prissætte hvis nogle af jer evt. kunne sende j... -
Forklaring og hjælp til grammatik
ForumindlægOst-Berlin im November 1984. <- Hvis reglen "tid skal før sted" gælder, er sætningen så forkert? Sie droht ihm mit seiner Karriere in der BRD zu verderben. -> Giver sætningen mening "Hun truer ham med at ødelægge hans karriere i BRD? Kan det passe at Sovjetunionen ... -
Japansk for begyndere - bøger?
ForumindlægHey. Jeg har fået den idé, at jeg vil lære japansk. Jeg ved godt, det er en ordentlig mundfuld, men jeg har tænk mig at prøve. Jeg har tænk mig så vidt som muligt at være selvlært, i hvert fald i begyndelsen. Jeg har dog problemer med at finde bøger til læring. De bøger, jeg kan finde, ... -
oversætte fra dansk til engelsk.. please hjælp
ForumindlægNogen der kan oversætte denne her : Teksten handler om en mand der sidder i toget. Han kommer fra et møde hvor han bliver tiltalt af en CSU politiker som om han er en person der ikke tilhører det tyske folk. Politikeren siger "Deres landsmænd...", underforstået det tyrkiske folk. ... -
Nationalsocialismen
ForumindlægDen konservative racelære i nationalsocialismen er ideologiens grundsten men hvis man gennemgår Hitlers partiprogram kaldet "De 25 punkter" er der mange socialistiske træk. Jeg nævner i flæng: 1. "Folkeuddannelsen skal udvides væsentlig så det er muligt for en hver tysker at få en... -
Hjælp til Nachts joseph von eichendorff HASTER!
ForumindlægHej kloge hoveder :) Jeg skal analysere dette digt: http://www.versalia.de/archiv/von_Eichendorff/Nachts.54.html og opgaven lyder på: Analysen skal indeholde en gennemgang af de typisk romantiske træk i digtet - samt en besvarelse af spørgsmålene: Hvad handler digtet om? Hvor befinder det lyriske... -
Sagprosa
ForumindlægHej Jeg har lige været oppe og trække mit fordybelses område i dansk, jeg trak sagprosa. på mit papir står der at jeg skal kun b.l.a perspektivere til "Kongens opråb til folket" og "Brev til Thomas Dinesen" Jeg vil gerne finde et læserbrev der handler om dansker/tysker un...
